تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/03 - 09:06
کد خبر: 502287

ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد

ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد

دبیرکل ناتو بار دیگر مدعی شد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین ندارد، اما برخی از اعضای ناتو مشاوران نظامی را به کی‌یف اعزام کردند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گف: هیچ برنامه‌ای برای حضور ناتو برای ایفای نقش جنگی وجود ندارد، اما البته برخی از متحدان ناتو مردان و زنانی را در سفارتخانه های خود دارند که یونیفورم پوشیده اند تا مشاوره و غیره ارائه دهند.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: فکر می کنم بین افرادی که لباس نظامی پوشیده‌اند و آنجا (اوکراین) حضور دارند و نیروهای رزمی تفاوت وجود دارد، این نوع حضور برنامه ریزی نشده است.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه گفت که رهبران و سران غربی در حال گفتگو در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین هستند و او اذعان داشت که هنوز اجماع حاصل نشده است، اما به گفته وی، «هیچ چیزی را نمی توان رد کرد.

دبیرکل ناتو هفته پیش نیز اعلام کرد که شاید اوکراین مجبور شود برای پایان دادن به جنگ، در نهایت با روسیه به نوعی توافق دست یابد. وی دراین‌باره گفت: حتی اگر باور و امیدواری ما این باشد که جنگ در آینده نزدیک تمام شود، باز هم غرب باید در بلندمدت از اوکراین حمایت کند. کشورهای غربی باید در توانمندی‌های دفاعی کی‌یف سرمایه‌گذاری کنند تا این کشور در صورت جنگ‌های آتی، مقاوم‌تر شود.

استولتنبرگ در عین حال، به این نکته اشاره کرد که زمان و شروط صلح با مسکو، به اوکراین بستگی دارد. وی اذعان کرد: در نهایت، اوکراین باید درباره نوع توافق و مصالحه با روسیه تصمیم‌گیری کند. نقش غرب این است که به کی‌یف برای قرار گرفتن در موقعیت مذاکره و رسیدن به نتیجه مطلوب، کمک کند.

با این حال، وی مدعی شد که «کی‌یف را به سمت هیچ امتیاز و باج‌دهی سوق نمی‌دهد» و در ادامه نیز مدعی شد که صلح واقعی تنها از طریق پیروزی اوکراین قابل دستیابی است.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی روسیه، چین و ایران، گفت که غرب با «ائتلاف اقتدارگرایان» مواجه شده است. دبیرکل ناتو مدعی شد: چین اقتصاد جنگی روسیه را با ارسال قطعات اصلی صنایع دفاعی به این کشور تقویت می‌کند و در عوض مسکو آینده خود را در رهن پکن گذاشته است! روسیه همچنین در ازای مهمات و تجهیزات نظامی، برای ایران و کره شمالی فناوری فراهم می‌کند!

وی از اعضای ناتو و سایر کشورها صرف نظر از موقعیت جغرافیایی همچون ژاپن و کره جنوبی خواست تا برابر «این ائتلاف توانمند قدرت‌های اقتدارگرا بایستند.»

استولتنبرگ، پیش‌تر با درخواست از کشورهای غربی برای حمایت بلندمدت از کی‌یف، گفته بود که اعضای ناتو باید «وابستگی به کمک‌های داوطلبانه را کاهش داده و بیشتر و بیشتر بر تعهدات‌شان به عنوان عضو ناتو تکیه کنند.» براساس گزارش‌ها، استولتنبرگ پیشنهاد بسته کمک نظامی پنج ساله به ارزش ۱۰۷ میلیارد دلار برای اوکراین را مطرح کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top