تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/01/29 - 16:23
کد خبر: 502303

پویا حاجی وند؛

رژیم صهیونیستی با برخوردهای دیپلماتیک، دامنه جنایت‌های خود را گسترش می‌دهد

رژیم صهیونیستی با برخوردهای دیپلماتیک، دامنه جنایت‌های خود را گسترش می‌دهد

حق دفاع مشروع یکی از مفاد اساسی و مهم حقوق بین الملل و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل می‌باشد که براساس آن تمامی واحدهای سیاسی که توسط رژیم‌های یاغی مانند اسرائیل مورد تجاوز و حمله قرار می‌گیرند می‌توانند از خود دفاع کنند و اقدامات دفاعی انجام دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از پویا حاجی وند*/// در خصوص تحولات اخیر منطقه و عملیات انتقامی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی باید نوشت:

رژیم صهیونیستی در طول تاریخ با جنایات متعدد و مختلفی از اشغالگری و ظلم و جنایت خونین در فلسطین، نقض حقوق بین المللی، ترور رهبران سیاسی مثل ترور خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، نقض قوانین بین المللی، نقض حقوق بشر، انجام اقدامات تروریستی در کشورهای ثالث گرفته تا حمله به اماکن دیپلماتیک مثل حمله به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه، به عنوان یک رژیم یاغی شناخته شده است.

غزه پیش تر به دلیل محاصره ۱۶ ساله به‌ عنوان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان شناخته می‌شد و اکنون بیش از شش ماه است که اسرائیل یاغی در غزه دست به جنایات بی‌وقفه می‌زند و مردم مظلوم غزه بدترین و بی سابقه ترین جنایت های جنگی را تجربه می‌کنند به طوری که اسرائیل تا حدی قوانین بین المللی را نقض کرده است که حتی سازمان‌های بین‌المللی همچون آنروا که وابسته به سازمان ملل متحد می باشد نیز از حملات رژیم صهیونیستی در امان نیستند.

اسرائیل حتی به قطعنامه‌ها و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، دادگاه‌های بین المللی و سایر کنوانسیون های جهانی نیز پایبند نیست و همه این موارد حاکی از یاغی بودن رژیم صهیونیستی را است و علم روابط بین الملل نیز این مورد را تایید می‌کند.

حق دفاع مشروع یکی از مفاد اساسی و مهم حقوق بین الملل و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل می‌باشد که براساس آن تمامی واحدهای سیاسی که توسط رژیم‌های یاغی مانند اسرائیل مورد تجاوز و حمله قرار می‌گیرند می‌توانند از خود دفاع کنند و اقدامات دفاعی انجام دهند.

در روزهای اخیر جمهوری اسلامی ایران براساس همین اصل دفاع مشروع حقوق بین الملل و در یک اقدام کاملا درست و منطقی، در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه طی یک عملیات قاطعانه تحت عنوان "وعده صادق" با صدها پهپاد و موشک، اسرائیل را مورد هدف قرار داد تا مجازات و انتقام سختی برای این رژیم یاغی باشد.

تاریخ نشان داده است که رژیم های یاغی با برخوردهای دیپلماتیک، دامنه یاغی گری و جنایت‌های خود را گسترش می دهند لذا بر همین اساس اقدام و پاسخ سخت و موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل علاوه بر اینکه در منطقه منجر به افزایش دامنه تنش نمی شود بلکه زمینه ای برای کاهش دامنه درگیری‌های منطقه و گامی در روند برقراری صلح و ثبات امنیتی در منطقه می‌باشد و در واقع با حفظ و افزایش سطح بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن ضمن تامین امنیت ملی به جنایت‌های این رژیم یاغی صهیونیستی نیز پایان می دهد.

یکی از دستاوردهای مهم عملیات انتقامی "وعده صادق" نیز نمایش واقعی بخش کوچکی از توان نظامی و دفاعی بزرگ ملت ایران بود به طوری که دشمنان ایران اسلامی باید بر روی این نکته بیش از پیش توجه و تامل داشته باشند و از این پس در مقابل اقتدار جمهوری اسلامی ایران، دچار خطای محاسباتی نشوند.

همچنین طی عملیات وعده صادق ناتوانی گنبد آهنین و سایر سیستم‌های دفاعی اسرائیل بیش از پیش آشکار شد و موشک‌ها و پهپادهای ایرانی با عبور از سامانه‌های دفاعی، با دقت اهداف خود را منهدم کردند که در واقع اولا قدرت و توان بالای موشکی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد و دوما میزان ضعف و آسیب پذیری دشمن را نشان داد.

طی 45 ساله گذشته این نخستین حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی محسوب می شود و طبعا دارای ابعاد و پیام های ویژه‌ای می‌باشد که مهمترین پیام این حمله اعلام قدرت بازدارندگی ایران در راستای موازنه امنیتی بوده و اینکه صبر و خویشتنداری ایران در برابر تجاوزات مستمر رژیم غاصب صهیونیستی همیشگی نیست.

*دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه محقق اردبیلی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راه اندازی کمپین هفته وحدت توسط حامیان جلیلی و قالیباف
کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است
اسپالتی: گل دوم سوئیس اعتماد به نفس ما را نابود کرد!
اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد
ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ
واکنش پورمحمدی به اعلام نتایج انتخابات
قدردانی مخبر از حضور مردم ایران در انتخابات
نشست مشترک رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی، قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده
صداوسیما بعد از سال‌ها مناظره ۲ نفره برگزار می‌کند
مسکو: مجبوریم به پهپادهای آمریکا بر فراز دریای سیاه پاسخ دهیم
مشخص شدن زمان پخش مناظره‌های ۲ نفره نامزدها
رشد مشارکت مردم استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری
جلیلی: به روستاها بروید و صدای ما را به آنها برسانید
تشکر سردار منتظرالمهدی از نامزدهای انتخابات برای ادای احترام به «شهدای جمهور پلیس»
دختر پاراکماندار ایران نایب قهرمان شد
سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد
افتتاح نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ +عکس
تجمع خانواده اسرا در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
بازی فاجعه‌آمیز ایتالیا و باخت نیمه اول به سوئیس
باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top