تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/03 - 10:54
کد خبر: 502309

چگونه از اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده‌ کنید؟

چگونه از اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده‌ کنید؟

اولین و مهم‌ترین بخش فعالیت در اینستاگرام، تولید محتوا است. اقداماتی که در مرحله تولید محتوا می‌توانید برای افزایش فروش انجام دهید، به این ترتیب هستند:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال، یک پلتفرم قدرتمند برای تبلیغات، برندسازی و فروش محصولات و خدمات است. ولی برای استفاده از ظرفیت‌های این پلتفرم، باید استراتژی‌های خاصی را دنبال کنید. هیچ راه میانبری برای جذب مشتریان بیشتر از اینستاگرام وجود ندارد. شما باید محتوای با کیفیت تولید کنید و به‌ طور مداوم با کاربران پیج در تعامل باشید. در این مطلب می‌خواهیم 17 روش اثبات شده و قدرتمند برای برندسازی و افزایش فروش در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

محتوای اینستاگرام

اولین و مهم‌ترین بخش فعالیت در اینستاگرام، تولید محتوا است. اقداماتی که در مرحله تولید محتوا می‌توانید برای افزایش فروش انجام دهید، به این ترتیب هستند:

1. عکسهای جذاب و باکیفیت از محصولات منتشر کنید

افزایش فروش در اینستاگرام با جلب توجه مشتریان بالقوه شروع می‌شود. محصولات شما باید از نظر بصری برای مشتریان جذاب باشند. این اولین و قوی‌ترین ابزار شما برای تبلیغات در اینستاگرام است. یاد بگیرید که چگونه فقط با استفاده از گوشی موبایل، عکس‌های خوبی از محصولات بگیرید. این بهترین راه برای نمایش بهتر محصولات، حضور قوی در اینستاگرام و فروش بیشتر است. خلاق باشید و اجازه دهید مشتریان ببینند محصولات شما چقدر جذاب هستند.

2. کپشن جذاب و قوی بنویسید

کاربران اینستاگرام همیشه کپشن پست‌ها را می‌خوانند. کپشن محل خوبی برای جذب فالوورهای جدید و علاقه‌مند کردن آنها به برند شماست. از کپشن برای ارائه جزئیات بیشتر درباره محصول خود استفاده‌ کنید. این جزئیات بهتر است درباره جنس، سایز، رنگ، کیفیت و قیمت محصول باشد. در کپشن توضیح دهید که چگونه مشتریان می‌توانند این محصول را خریداری کنند و در ادامه فالوورهای خود را تشویق کنید تا اقدامی انجام دهند. مثلاً از سایت شما دیدن کنند یا یک از دوستان خود را در بخش نظرات تگ کنند.

3. عکسها و نظرات مشتریان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

شما برای اولین بار یک برند را می‌بینید و می‌خواهید یکی از محصولات آن را بخرید. اولین چیزی که در این مرحله درباره آن تحقیق می‌کنید، واقعی بودن این پیج و کسب و کار است! حالا اگر بخواهید خودتان را به‌ جای مشتریان پیج بگذارید، باید راهی را برای جلب ‌اعتماد آنها پیدا کنید. بهترین راه ‌حل، اشتراک گذاری تجربه خرید دیگر مشتریان است. این کار تا 85 درصد به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. به‌ عنوان مثال:

  • اسکرین شات پیام‌های مثبت مشتریان را استوری کنید
  • اسکرین شات نظرات مشتریان در فروشگاه آنلاین را استوری کنید
  • از مشتریان بخواهید که شما را در پست‌های خودشان تگ کنند و دوباره آن را به اشتراک بگذارند

چگونه از اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده‌ کنید؟

استوری اینستاگرام

در قدم بعدی باید از ظرفیت استوری‌ها برای جذب مشتری استفاده ‌کنید:

4. از استوری اینستاگرام برای روایت داستانهای برندتان استفاده کنید

چگونه می‌توانیم از استوری اینستاگرام برای افزایش فروش استفاده کنیم؟ ساده است! محتواهای دنباله‌دار تولید کنید که بتوانید یکی پس از دیگری آنها را در استوری به نمایش بگذارید. این محتوا باید داستانی را دنبال کند که برای مخاطب جذاب است و او را به بازدید بیشتر از پیج و خرید کردن ترغیب می‌کند. با توجه به اینکه طراحی این سبک محتوا اصول خاصی دارد، پیشنهاد می‌کنیم در این مورد حتماً از مشاوره اینستاگرام استفاده ‌کنید. مشاوره به شما کمک می‌کند که با جدیدترین روش‌های تولید محتوای اینستا، رشته استوری طراحی کنید.

5. تخفیفها و پیشنهادهای ویژه را در استوریها قرار دهید

مسابقه‌ها و تخفیف‌ها راهی برای رسیدن به قلب فالوورهای شما هستند و آنها را به مشتری تبدیل می‌کنند. گهگاهی در استوری‌های اینستاگرام کد تخفیف بگذارید، مخصوصاً در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز، شب یلدا، بلک فرایدی و اعیاد مذهبی. تخفیف‌ها را برای فرصت محدودی فعال نگهدارید و از استوری‌ها به صفحه محصول مورد نظر یا سایت لینک بدهید. این کار به ‌راحتی می­تواند بازدیدهای سایت و فروش شما را تحت‌ تأثیر قرار دهد.

6. محصولات جدید را در استوری معرفی کنید

علاوه بر تبلیغ محصولات موجود در پیج، از استوری برای معرفی محصولات و خدمات جدید استفاده‌ کنید. محبوب‌ترین محصولات خود را بیشتر در استوری‌ها معرفی کنید. فراموش نکنید، ارسال منظم استوری اینستاگرام راهکار بسیار خوبی برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام است و به شما کمک می‌کند که همیشه در صدر فیدهای کاربران اینستاگرام باشید.

7. استوری اینستاگرام «قابل خرید» ایجاد کنید

اگر صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید، می‌توانید استوری‌های اینستاگرام قابل‌ خرید طراحی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک خرید محصول خود را به استوری اینستاگرام همان محصول اضافه کنید. وقتی کاربران اینستاگرام استوری‌های شما را می‌بینند، می‌توانند لینک استوری را لمس کنند و مستقیماً به فروشگاه آنلاین شما هدایت شوند. این راهکار برای فروش مستقیم از سایت عالی است.

چگونه از اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده‌ کنید؟

هشتگ­ها و نظرات مشتریان

استفاده از هشتگ­ها راه حل بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان جدیدی است که علاقه‌مند به خرید از کسب و کار شما هستند، ولی هنوز پیج شما را ندیده‌اند.

8. از هشتگ­های اینستاگرام برای فروش بیشتر استفاده کنید

برای پیدا کردن هشتگ­های مرتبط با کسب و کارتان، پیج‌های رقبا را بررسی کنید. برای افزایش فروش در اینستاگرام، از هشتگ­های تعاملی هم استفاده ‌کنید. از نام برند، شعار برند، هشتگ­های ترند اینستا و هشتگ­های مرتبط با محصول هم غافل نشوید.

9. به تمام کامنتها و پرسشهای مشتریان پاسخ دهید

به ‌عنوان یک کسب و کار کوچک که به‌ دنبال افزایش فالوورها و درآمد و فروش بیشتر است، به هر نظراتی که دریافت می‌کنید پاسخ دهید. این کار به شما کمک می‌کند که با مشتریان بالقوه و فعلی تعامل بهتر و رابطه صمیمانه­تری برقرار کنید. مشتریان معمولاً اول پیج‌هایی را برای خرید انتخاب می‌کنند که ارتباط قوی­تری با آنها داشته ‌باشند.

10. با کاربرانی که در دایرکت سؤال میپرسند صحبت کنید

به ‌تمامی سؤالات و نظرات مشتریان در دایرکت هم پاسخ دهید. بسیار از فرصت‌های فروش از همین گفت‌وگوها شروع می‌شوند. البته حتماً لازم نیست که خود شما به این سؤالات پاسخ دهید می‌توانید با کمک شرکت‌های خدمات اینستاگرام مانند کارینو، ادمین استخدام کنید. ادمین‌ها به بالا بردن نرخ تعامل پیج و ارتباط بیشتر با کاربران کمک می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ و همکاری با سایر پیجها

یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات محصولات و خدمات پیج‌های کاری، همکاری با اینفلوئنسرها و پیج‌های محبوب و مشهور اینستاگرام است.

11. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

اینفلوئنسرها تأثیر قابل توجهی روی روند خرید کاربران اینستا دارند. اعتماد عامل اصلی فروش در اینستاگرام است که با کمک اینفلوئنسرهای موفق می‌توانید از این فرصت استفاده ‌کنید. چون اینفلوئنسرها مسیر اعتماد کردن را برای دنبال کنندگان خودشان آسان می‌کنند. بر اساس گزارش‌های سال 2023، محصولات و خدماتی که توسط اینفلوئنسرها تبلیغ می‌شوند، تا 85 درصد بیشتر احتمال دارد که فروش بروند.  

12. با برندهای دیگر همکاری کنید

برای افزایش فروش در اینستاگرام، همکاری با برندهایی که محصولات مرتبط و مکمل شما را تولید یا عرضه می‌کنند، شروع کنید. ترجیحاً برندهایی را انتخاب کنید که نرخ تعامل خوبی دارند. مثلاً اگر کسب و کار شما در حوزه سرویس خواب اتاق کودک است، می‌توانید با برندهای تولیدکننده محصولات کودک همکاری کنید.

13. میزبانی مسابقات در اینستاگرام را فراموش نکنید

مسابقه‌هایی که جوایز و تخفیف‌های جذاب دارند، توجه کاربران را به برند و محصولات شما جلب می‌کند. برندهای بزرگ و کوچک در اینستاگرام مسابقه برگزار می‌کنند تا با کمک مشتریان فعلی خود به مشتریان بالقوه بیشتری دست پیدا کنید. یکی از معروف‌ترین مدل‌های مسابقات اینستاگرامی، اشتراک گذاری تجربه خرید یا استفاده محصولات توسط مشتریان و تگ کردن برند و پیج کسب و کارها است.

 

بهینه سازی پروفایل و پیج اینستاگرام

در کنار تمامی راهکارهایی که در بخش‌های قبلی گفتیم، چند نکته مهم درباره بهینه سازی پروفایل و پیج اینستاگرام هم هست که باید به آنها هم توجه کنید:

14. پروفایل بیزینسی خود را بهینه کنید

اطمینان حاصل کنید که پروفایل تجاری شما برای جذب مشتری و فروش آماده است. مثلاً یک بیوگرافی منحصربه‌فرد طراحی کنید. عکس پروفایل مناسب انتخاب کنید. از قابلیت فروشگاه آنلاین اینستاگرام استفاده کنید. لینک سایت و اطلاعات تماسی خود را در بخش پروفایل قرار دهید.

15. از CTA (Call To Action) استفاده کنید

اگر می‌خواهید فروش بیشتری از پست‌های خود داشته‌ باشید، از کاربران بخواهید که برای شما کاری انجام دهند. مثلاً آن را برای دوستان یا خانواده خود بفرستند. درباره محصولات شما نظر بدهند. در مجموع فالوورهای خود را تشویق کنید تا با اشتراک گذاری یا بررسی فروشگاه شما بیشتر با پیج درگیر شوند.

16. از تبلیغات اینستاگرامی استفاده کنید

تبلیغات اینستاگرامی به شما کمک می‌کند که سریع‌تر به مخاطبان هدف خود برسید و فروش بیشتری داشته باشید. از پست‌ها، استوری‌ها و ریلزهای تبلیغاتی استفاده ‌کنید. می‌توانید این تبلیغات را در پیج خودتان اجرا کنید، هم در سایر پیج‌های مرتبط با حوزه کسب و کارتان.

17. پست خود را در گوگل رتبه بندی کنید

می‌توانید پست‌های خود را در گوگل رتبه بندی کنید و مشتریان را مستقیماً از صفحه نتایج موتور جستجو به سایت یا پیج اینستاگرامی خود هدایت کنید. برای این منظور از کلمات کلیدی و هشتگ مرتبط در کپشن محتوا استفاده‌ کنید و برای تک تک تصاویر سایت، متن جایگزین (Alt) بنویسید.

امیدواریم محتوای این مطلب برای افزایش فروش و درآمدزایی پیج شما مفید باشد. با اجرای این 17 روش می‌توانید اولین سفارشات خود را از اینستاگرام دریافت کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top