تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/02/04 - 10:59
کد خبر: 502446

نگاهی برآیین معارفه و تاسیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت؛

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت تاسیس شد

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت تاسیس شد

آیین معارفه و تاسیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت صبح دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات سردار سلیمانی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیین معارفه و تاسیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت صبح دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و مدیران ارشد این وزارتخانه در سالن اجتماعات سردار سلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عباس شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت گفت: خوشحال هستم که در این روز عزیز و مبارک، مراسم معارفه و تاسیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این تاسیس بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رخ داده که علاوه بر رکن دانشگاهی، یک رکن وزارتی نیز برای آن در نظرگرفته شده است و خدارا شاکر هستیم که این تاسیس درحال وقوع است و باید آن را به فال نیک گرفت.

شیراوژن به اتفاق بزرگ اخیر و شکست رژیم صهیونیستی در جریان واقعه وعده صادق اشاره کرد و گفت:در رویاهای کودکانه و آرزوهای نوجوانی ما، این میزان حقارت و بی آبرویی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و جنایتکاران غربی تصور نمی شد و واقعا در پرتوی این جریان اخیر، اقتدار ایران اسلامی و پوشالی بودن هیمنه اسرائیل بر همگان روشن شد.

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت تاسیس شد

معاون وزیر بهداشت افزود: این معارفه و تاسیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت از منظر بنده و معاونت فرهنگی و دانشجویی، یکی از جلوه های نصرت الهی و یکی از اتفاقات بزرگ وماندگار است و قطعا دستاورهای خوبی به همراه خواهد داشت.

شیراوژن، با اشاره به اینکه تاسیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت درواقع پیوند و اتصال نظام سلامت را با نظام امامت و ولایت گره می زند، خاطرنشان کرد: این انتصاب و این تاسیس مبارک، ثبات قدم را در حرکت نظام سلامت و در چهارچوب نظام اسلامی تضمین می کند وانحرافات را خنثی می سازد. ما می دانیم که حتی یک درجه انحراف در وزارت بهداشت می تواند موجب خسارتهای زیادی شود و انحراف در نظام سلامت یعنی دوری از حیات طیبه و درمعرض خطر قرارگرفتن آبروی مسلمانان، از این رو این انتصاب ارزشمند را به فال نیک می گیریم.

وی اظهار کرد: نظام سلامت با ۲۵۰ هزار دانشجو، ۲۱ هزار استاد و ۵۵۰ هزار همکار بهداشتی ودرمانی نخبه ترین، گسترده ترین ونافذترین شبکه انسانی را در اقصی نقاط ایران تشکیل می دهد و تشکیل این دفتر در ستاد وزارت بهداشت می تواند موجبات برکت وخیر باشد. حتی یک درصد موفقیت بیشتر در نظام سلامت باعث رشد اخلاقی، عقلانی و معرفتی این جامعه می شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: باید گواهی داد که رشد و تعالی این صف خدمت رسان در گروی رشد تعالی ستاد آن است و با افتخار باید گفت ستاد وزارت بهداشت و شخص دکتر عین اللهی خوشبختانه کرامت انسانی بیماران و همکاران را در سال جدید دراولویت قرار داده اند. آغاز فعالیت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت با این اولویت گذاری می تواند نقطه عطفی در مردمداری نظام سلامت و رضایتمندسازی مردم در حاکمیت باشد.

شیراوژن گفت: از حجت الاسلام رستمی نهایت تشکر را به واسطه انتخاب خوب و معرفی حجت الاسلام میراحمدی به وزارت بهداشت می کنم. ایشان یکی از بهترین نیروهای خدوم و ارزشمند در نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاهها هستند که دارای سابقه فعالیت طولانی و ارزشمند هستند.

وی اظهار کرد: معاونت فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت، تمام قد درخدمت استاد فرهیخته حجت الاسلام میراحمدی خواهد بود و با شناختی که از ایشان و سایر معاونان این نهاد و سازمانهای وابسته دارم، باید گفت تشکیل این نهاد در ستاد وزارت بهداشت یک نقطه عطفی تاریخی خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس دفتر نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاهها ضمن تبریک پیروزی ارزشمند ایران اسلامی در یوم الله وعده صادق اظهار کرد: وعده صادق روز تجلی تحقق اراده خداوند و تحقق قدرت پروردگار عالم بود. علیرغم همه ظواهر و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و رعب افکن بودن قدرت ظاهری طاغوتهای مادی و انسانی، اقتدار ایران اسلامی بر همگان روشن شد. روزی که خداوند، غلبه اراده خود را به مومنان نشان داد. این اتفاق تاریخ ساز و تحول آفرین موسوم به وعده صادق یک ایام الله تاریخی بود که هیمنه ساختگی و پوشالی اسرائیل جنایتکار را بر همگان آشکار ساخت.

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت تاسیس شد

وی گفت: در قرآن به موسی وحی شده است که مردم را به یاد روزهای خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراداه خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

رستمی با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده ای بود که ملت از خود نشان داد، گفت: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت باز نایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

وی گفت: نظام امپراطوری و غربی با توهم بازدارنده داشتن سلاح اتمی برای اسرائیل تلاش داشت این رژیم غاصب را وحشی جلوه دهد تا همگان از اسرائیل هراس و ترس داشته باشند. دشمنان با جلوه دادن تاریخ مبارزه و جنگهای اعراب و رژیم صهیونیستی تلاش داشتند این رژیم را یک رژیم شکست ناپذیر جلوه دهند که با قدرت سلاح و بمب اتم کنترل ناپذیر هستند اما وعده صادق به خوبی نشان داد، هیمنه پوشالی این رژیم در تسخیر قدرت و اقتدار ایران اسلامی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کردوگفت: معظم له در دیدار اخیر دربیانات خود اظهار کردند اراده ملت ایران در این جریان اخیر قدرتش از تعداد موشک ها قوی تر است. در وعده صادق، جمهوری اسلامی ایران به نیابت همه مسلمانان جهان، اقدام کرد و این پیروزی بزرگ را به همه تبریک می گوییم از خداوند متعال شاکر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه فاخر معارف رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دروزارت بهداشت هستیم وزارت بهداشت یک مجموعه مهم و راهبردی در کشور به شمار می رود که دانشگاههای علوم پزشکی از ارکان آن به شمار می روند و قطعا با تشکیل این نهاد در ستاد وزارت بهداشت، شاهد ارتقای تلاشها و فرصتها برای ادامه عفالیتهای تربیتی، دینی و انقلابی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی خواهیم بود. مجموعه علوم پزشکی یک مجموعه ویژه است به دلیل حضور بدنه نخبگان، هم در بخش استادی، هم بخش مدیریتی و دانشجویی و هم در بخش کارکنان و ۳ ویژگی حضور نخبگان در بدنه وزارت بهداشت، ارتباط با همه شاهرگ های کشور و نیز درمعرض خدمت رسانی به نیازمندترین بخشها، سه ویژگی است که اثرگذاری زیادی را می گذارد.

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت تاسیس شد

رستمی به سابقه تاسیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشاهها و فعالیت ۳۵ ساله این نهاد اشاره کردو گفت: حجت الاسلام میراحمدی جزو بهترین همکاران ما در مجموعه نهاد هستند که تجربه طولانی در این عرصه داشته اند و ۲۳ سال مسوولیت دفتر نهاد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که یکی از سیاسی ترین دانشگاهها به شمار می روند را داشته اند. درمقطعی ایشان معاون سیاسی نهاد بودند اکنون معاون منابع انسانی می باشند و تجربه خوب و حسن سلوک و ارتباط ایشان زبانزد عام و خاص است. امیدوارم به فضل خداوند، توفیقات بهتر و روزافزونی در حوزه معرفتی، دینی و فرهنگی در مجموعه ستاد وزارت بهداشت داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها در جمع حاضران گفت: خداوند را بابت فرصت توفیق خدمت در عرصه سلامت شاکر هستم. وظیفه خود می دانم از وزیر بهداشت، معاونان و مدیران ایشان بابت پیگیری مستمر ودلسوزانه تشکیل دفتر نهاد مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت صمیمانه تشکر کنم. امیدوارم افرادی که در این مسیر و تشکیل این نهاد در وزارت بهداشت گام برداشتند، مشمول روایت بنی مکرم اسلام باشند که فرمودند: هر کسی که یک بنیان و سنت خوبی را به پا کرد ، اگر اتفاقی رخ داد و آثار مثبتی در پی داشت، پاداش آن سنت برای بانیان این اتفاق، ثبت ودرج شود.

وی گفت: امیدوارم این لیاقت را داشته باشم که بتوانم در سایه این انتصاب و در مسیر نیات خیر و ارزشمند این شجربه طیبه، گام بردارم. همچنین از حسن اعتماد حجت الاسلام رستمی رییس نهاد که نسبت به بنده داشتند، تشکر می کنم.

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت تاسیس شد

حجت الاسلام میراحمدی اظهار کرد: ما در دانشگاهها ۲۶۰ دفتر نهاد و ۳۰ دفتر استانی داریم و تاسیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت یک نقطه عطف در بدنه وزارت بهداشت خواهد بود. امیدوارم با حمایت، همدلی و افزایی، تعامل خوبی بین این دستگاهها حاکم باشد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تشکیل این نهاد در ستاد وزارت بهداشت، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، و اهداف مهم مندرج در اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها شکل گرفته است و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و فضای فرهنگی، اخلاقی و معنوی در سطوح مختلف ستاد وزارت بهداشت از جمله برنامه هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: همچنین پیگیری و نظارت بر رعایت پیوستهای فرهنگی اقدامات و تحقق مطالبات رهبری معظم انقلاب از حوزه سلامت و ماموریتهای مندرج در اسناد بالادستی مانند سیاستهای کلی سلامت، سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور یکی از برنامه ها و ماموریتهای ما در این انتصاب است.

میراحمدی گفت: به شدت نیازمند مشورتها، حمایتها ، همدلی ها، نقدها ودلسوزی های شما عزیزان در وزارت بهداشت هستم وتلاش می کنم هر چه را که می گویم به آن عمل کرده و آن چه را که اعتقاد دارم، پیگیر باشم. شما عزیزان هم با دعای خیر خود، یاور این سرباز و برادر روحانی خود باشید.

این مقام مسوول تاکید کرد: همه انسانها باید ظاهر و باطن شان یکی باشد امابه تعبیر مقام معظم رهبری، روحانیون باید باطن شان از ظاهرشان بهتر باشد.

وی با اشاره به حضور و فعالیت خود در طی سالیان متمادی در فضاها ومحیط های دانشگاهی، بر ضرورت کارگروهی برای تحقق اهداف تاکید کرد و گفت: باید باتعامل بایکدیگر در مسیر تقویت همکاری های نهاد مرکزی با دانشگاههای علوم پزشکی و رصد ونظارت بر تحقق سیاست های رهبری در حوزه سلامت گامهای مضاعفی برداشت.

عین اللهی: ایران قوی ترین حوزه نظام سلامت را داراست

همچنین عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظام سلامت ایران را قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه دانست وگفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از اهداف در وزارت بهداشت است و در این خصوص نیازمند دانشمندان متعهد و متدین هستیم.

وی افزود: تشکیل دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت جلوگیری از انحرافات فکری و سیاسی، گفتمان‌سازی و جذب نیروهای متخصص و متدین است.

مقام عالی وزارت اظهارداشت: وجود دفاتر مقام رهبری در تمام دانشگاههای علوم پزشکی اقدام مفیدی بود و ضعف آن فقدان این نهاد در ستاد وزارت بهداشت بود که با تشکیل و آغاز بکار آن از امروز حرکت های فرهنگی در وزارت بهداشت اوج می گیرد.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی نقش مولد دارند، بحث جهاد تبیین از رسالت های ما بوده و با یک نسل جوان دانشگاهی و نخبگان علمی مواجه هستیم که برای تقویت آنها نیاز به یک پیوست قوی فرهنگی است.

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت تاسیس شد

عین اللهی با بیان اینکه امروزه نظام سلامت ایران قوی ترین حوزه نظام سلامت منطقه است، ادامه داد: از اهداف مهم ما با تشکیل دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت، اسلامی شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان آرمان و ایده بوده و ما به افراد دانشمند و متعهد نیاز داریم.

وزیر بهداشت، پیگیری مصوبات مقام رهبری، گفتمان سازی، هماهنگی نظام سلامت با حوزه های علمیه، تقویت نیروهای انقلابی و غیره را از مهمترین موارد هدف دار در دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت عنوان کرد.

در پایان این مراسم، حکم نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت توسط حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت به حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی اعطاء شد.

گفتنی است، تاسیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

این مراسم با حضور مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، معاونان ومشاوران وزیر بهداشت و جمعی از مدیران کل و کارکنان وزارت بهداشت در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارتخانه برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top