تاریخ انتشار: شنبه 1403/02/08 - 16:13
کد خبر: 502864

عباس شمسعلی؛

طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد

طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد

این اتفاقات اخیر در ادامه تظاهرات کم‌سابقه در ماه‌های گذشته در سراسر جهان نشان از برخاستن موجی عظیم از بیداری و آگاهی در بین مردم جهان پس از طوفان الاقصی و پس از عیان شدن بیش از پیش جنایات جنون‌آمیز رژیم جعلی صهیونیستی دارد، موجی که شاید کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یادداشت از عباس شمسعلی*/// این روز‌ها تصاویر تکان‌دهنده‌ای از اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و علیه سکوت و حمایت‌های آمریکا و سردمداران کشور‌های غربی در قبال این جنایت‌ها پیش چشمان مردم دنیا قرار گرفته است؛ اعتراضی که با سرکوب خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا و بازداشت صد‌ها دانشجو و تعدادی از اساتید معترض رو‌به‌رو شده است. این قیام دانشجویان علاوه‌بر اینکه به صورت سریالی از چند دانشگاه به دانشگاه‌های مختلف آمریکا سرایت کرده، حتی به کشور‌های دیگر نیز رسیده است و دانشجویانی در فرانسه، استرالیا و... در حمایت از دانشجویان آمریکایی و در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند.

این اتفاقات اخیر در ادامه تظاهرات کم‌سابقه در ماه‌های گذشته در سراسر جهان نشان از برخاستن موجی عظیم از بیداری و آگاهی در بین مردم جهان پس از طوفان الاقصی و پس از عیان شدن بیش از پیش جنایات جنون‌آمیز رژیم جعلی صهیونیستی دارد، موجی که شاید کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند. طوفان الاقصی بود که در بیش از ۶ ماه گذشته، توانست ذهن بی‌اطلاع نگاه داشته شده مردم را در بسیاری از نقاط جهان متوجه نقطه‌ای از این زمین کند که یک رژیم جنایتکار طی ۷۵ سال با انواع حمایت‌ها و کمک‌های سیاسی، مالی، تسلیحاتی و... از سوی آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی انواع جنایت‌ها را علیه یک ملت مظلوم و ستم‌دیده روا داشته بود.

این‌بار، اما انواع و اقسام دستگاه‌های تبلیغاتی کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی نتوانست این حجم از جنایت در ۶ ماه را از چشم جهانیان پنهان نگاه دارد. مگر می‌شود قتل عام و نسل‌کشی با این حجم و گرفتن جان بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه از جمله هزاران زن و کودک معصوم و تخریب وحشیانه خانه و بیمارستان را پنهان کرد؟ مگر می‌شود کشف صدها پیکر دست بسته از گور‌های دسته‌جمعی داخل محوطه بیمارستان‌ها که به دست جنایتکاران صهیونیست به قتل رسیده‌اند را کتمان کرد؟

اکنون صدای مظلومیت مردم غزه به برکت خون کودکان بی‌گناه و آه مادران داغدیده فلسطینی به گوش مردم جهان رسیده است و وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط عالم نمی‌توانند سکوت کنند. این را در تظاهرات مردم سراسر دنیا در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و در برافراشته شدن پرچم فلسطین در ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌های دنیا می‌توان دید. اکنون طوفان الاقصی پرده از چهره واقعی سردمداران پر ادعای غرب برافکنده است و دیگر کسی نمی‌تواند ژست‌های تهوع‌آور انسان دوستانه یا نگرانی آن‌ها از تضییع حقوق زنان و کودکان را باور کند.

همین اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی، تبدیل به صحنه رسوایی و عیان شدن همه دروغ‌های سران آمریکا و غرب در خصوص آزادی بیان، کرامت انسانی، جایگاه دانشجو و دانشگاه و حتی زنان شده است. بازداشت همراه با ضرب و شتم صدها نفر از دانشجویان و تعدادی از اساتید به جرم اعتراض آرام علیه جنایات اسرائیل و سکوت و حمایت آمریکا در قبال این جنایت‌ها، لشکرکشی و استقرار تیربار در صحن دانشگاه و تهدید به اخراج از تحصیل، آبرویی برای قبله آمال غرب‌زدگان خوش‌باور باقی گذاشته است؟ حمله وحشیانه پلیس به دانشجویان دختر و کتک‌زدن و بر زمین کشاندن آن‌ها در کجای حقوق بشر ادعایی آمریکایی‌ها و طرفداران چشم و گوش بسته آن‌ها قرار دارد؟

اگر یک هزارم این برخوردهای وحشیانه علیه دانشجویان به‌ویژه دختران دانشجوی آمریکایی در ایران رخ داده بود، اکنون از سخنگوی وزارت خارجه و دولت آمریکا و کشور‌های غربی تا شورای امنیت سازمان ملل، از رسانه‌های غربی و سازمان‌های بین‌المللی تا برخی رسانه‌های غرب‌گرای داخلی، از هنرپیشه‌های هالیوودی تا برخی سلبریتی‌های وطنی مشغول سبقت گرفتن از یکدیگر در سیاه‌نمایی و هجمه علیه جمهوری اسلامی بودند! اما اکنون نه از فلان هنرپیشه آمریکایی مثلاً نگران زنان ایرانی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ موضع‌گیری می‌کرد و نه از سلبریتی‌های داخلی و نه از رسانه‌های وابسته، صدای اعتراضی در سرکوب بی‌رحمانه و وحشیانه دختران و پسران دانشجوی آمریکایی به گوش نمی‌رسد!

کاش دلباختگان ساده‌اندیش غرب در داخل، اکنون که وجدان‌های بیدار در دنیا به میدان آمده‌اند، اندکی با خود خلوت کنند و از خود بپرسند: این همان نظام ارزشی غربی و قبله آمالی بود که به هر بهانه‌ای آن را چماق کرده و بر سر منتقدان غرب می‌کوبیدند؟! این واقعیت است که مردم در دنیای امروز و پس از جنایات عریان رژیم صهیونیستی و حمایت آشکار غرب به رهبری آمریکا از این جنایات، به مرحله‌ای از بیداری و آگاهی رسیده‌اند که دیگر به سختی می‌توان آن‌ها را فریب داد. این آغاز ضربه‌ای سهمگین به حیثیت پوشالی غرب است که ماجرا‌های مهمی در پیش دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبلیغ شهرداری تهران برای خرید خارجی/ دلیل تبلیغات نسنجیده چیست؟
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top