تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/10 - 11:22
کد خبر: 503080

چگونه فرش نجس را شست و شو دهیم؟

چگونه فرش نجس را شست و شو دهیم؟

یکی از چیزهایی که در دین اسلام به آن تاکید بسیاری شده است، نظافت و پاکیزگی و دوری از نجاست است. همانطور که بیان کردیم اگر فرش شما هم دچار نجاست شده، باید هرچه سریعتر اقدام به برطرف کردن آن کنید، اما چگونه؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عوامل مختلفی می‌توانند باعث نجس شدن فرش شما شوند. باید بیان کنیم، اگر این عوامل به طور مستقیم و یا حتی غیر مستقیم هم روی فرش شما قرار بگیرند، در هر صورت باعث نجاست فرش شده و باید در اینصورت اقدام به برطرف کردن آن کنید. یکی از عواملی که باعث ایجاد نجاست می‌شود، ادرار و مدفوع انسان و حیوانات خانگی است. درواقع درصورت ایجاد چنین نجاستی، باید هر چه سریعتر اقدام به پاک کردن آن کنید، تا بتوانید عین نجاست را به طور کامل برطرف کرده و فرش خود را کاملا تمیز کنید.

البته برای آن کار می‌توانید از مراکز قالیشویی معتبر نیز کمک بگیرید. اگر در بابل ساکن هستید و قصد استفاده از مراکز قالیشویی را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین و باکیفیت‌ترین مرکز قالیشویی بابل را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب بزنید، با انجام این کار می‌توانید وب‌سایت‌های مختلف شرکت‌های قالیشویی را مشاهده کرده و قسمت نظرات کاربران آن‌ها را خوانده و از نحوه خدمات رسانی و کیفیت کار آنان مطلع شوید. درنهایت می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام مرکز را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید که قصد داریم در ارتباط با شستن فرش نجس در منزل  توضیحاتی را برایتان بیان کنیم.

چگونه فرش نجس را شست و شو دهیم؟

شستن فرش نجس چه احکامی دارد؟

یکی از چیزهایی که در دین اسلام به آن تاکید بسیاری شده است، نظافت و پاکیزگی و دوری از نجاست است. همانطور که بیان کردیم اگر فرش شما هم دچار نجاست شده، باید هرچه سریعتر اقدام به برطرف کردن آن کنید، اما چگونه؟ در این باره احکامی وجود دارد که قصد داریم در این قسمت به بیان آن بپردازیم، با ما همراه باشید.

اگر در پرند ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی پرند را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به فضای وب سری بزنید و وارد وب سایت‌های مختلف شرکت‌های قالیشویی شوید و قسمت نظرات کاربران آن را به خوبی مطالعه کنید. از این جهت می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره نحوه کار و کیفیت شرکت قالیشویی مورد نظر به دست آورید. درنهایت می‌توانید مرکز قالیشویی دلخواه خود را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید.

برای آنکه بتوانید طبق احکام اسلام، فرش خود را شست و شو داده و نجاست آن را برطرف کنید، باید ابتدا به آب در دسترس خود توجه کنید. در واقع در اسلام آب به سه دسته جاری، کر و قلیل تقسیم بندی می‌شود. اگر برای شستن فرش، آب جاری در دسترس داشتید، شما می‌توانید به راحتی روند شستشو را انجام دهید، چراکه حجم این آب بسیار زیاد بوده و در تماس با جسم نجس آلوده نمی‌شود. در واقع آب لوله کشی و آب جاری داخل رودخانه‌های بزرگ، از نمونه آب‌های جاری هستند که می‌توانید برای برطرف کردن نجاست فرش خود از آن‌ها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید، برای برطرف کردن کامل نجاست از روی فرش، باید جسم را سه بار داخل آب فرو ببرید.

اگر آب در دسترس شما آب کر باشد، برای برطرف کردن نجاست فرشتان کارتان کمی سخت‌تر می‌شود. درواقع آب کر در تعاریف اسلام، به آبی گفته می‌شود که حجم آن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر است.  آخرین گزینه برای آنکه بتوانید با آن فرش خود را به طور کامل تمیز کنید، دردسترس داشتن آب قلیل است. در واقع آب قلیل به آبی گفته می‌شود که داخل یک ظرف مانند شیشه آب یا آفتابه قرار داشته باشد، اما شستن فرش نجس چه مراحلی دارد؟

چگونه فرش نجس را شست و شو دهیم؟

شستن فرش نجس چه مراحلی دارد؟

تا چندی قبل در ارتباط با احکامی که شستن فرش نجس دارد، توضیحات مختصری را بیان کردیم. در این قسمت قصد داریم مراحل شستن فرش نجس را برایتان بیان کنیم. البته شما می‌توانید برای این کار از خدمات مراکز قالیشویی‌های معتبر نیز استفاده کنید. اگر در بومهن ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی بومهن را دارید، می‌توانید هم از اطرافیان جستجو کرده و یا اینکه سری به فضای وب بزنید. با این کار لیستی از مراکز معتبر در اختیار داشته که می‌توانید به دلخواه، از هر کدام از مراکز موجود جهت استفاده از خدماتشان بهره ببرید.

مرحله اول: برداشتن عین نجاست از روی فرش

اولین مرحله برای اینکه بتوانید نجاست فرش خود را برطرف کنید، آن است که ابتدا عین نجاست را تا جایی که می‌شود از روی فرش خود بردارید. بعد از انجام این کار با استفاده از دستمال خشک، سعی کنید رطوبت فرش را بگیرید.

مرحله دوم: انتخاب شوینده و آب مناسب

شما باید شوینده‌ای را انتخاب کنید که متناسب با الیاف فرشتان باشد، تا حین شست و شو سلامت الیاف حفظ شده و آسیبب نبینند. یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها به عنوان ماده شوینده، شامپو فرش‌ها هستند و اما آب مناسب کدام است؟ همانطور که بیان کردیم باید با توجه به آبی که در دسترس دارید شستشوی فرش خود را آغاز کنید. اگر در شهر زندگی می‌کنید، آب لوله کشی مناسب‌ترین گزینه است که آب جاری نیز به حساب می‌آید. شما باید ابتدا شوینده را با کمی آب مخلوط کنید و سپس با یک فرچه نرم روی فرش بکشید، سپس اجازه دهید تا مواد کمی روی فرش بماند تا اثر خود را بگذارد‌.

مرحله سوم: استفاده از تشت یا لگن بزرگ

بعد از آنکه مواد کمی روی الیاف فرش باقی ماند، نوبت به آبکشی فرش می‌رسد. برای این کار شما باید یک تشت یا یک لگن بزرگ تهیه کنید و آن را زیر فرش قرار دهید، تا بتوانید از این طریق مرحله آبکشی را به راحتی انجام دهید. باید به آرامی روی نقطه نجس آب بریزید و سپس با دست، آب اضافه آن را بگیرید. این کار را چندین بار انجام دهید تا به طور کامل نجاست فرشتان برطرف شده و الیاف فرشتتان تمیز شود.

جمع‌بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم، در ارتباط با شستن فرش نجس در منزل توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
منتخب مردم قم در مجلس پای درد و دل اهالی هنر و رسانه استان نشست
نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است
شام لوکس فضایی ؛ هر نفر ۵۰۰ هزار دلار !
بیانیه مهم وزارت خارجه در واکنش به اعمال تحریم استرالیا علیه برخی مقامات و نهادهای حاکمیتی ایران
اختلالات تغذیه ای در افراد دیابتی نوع ۱ رایج است
نشان «ارادت رضوی» به آموزگار گیلانی رسید
تخصیص کالابرگ الکترونیک موجب جلوگیری از تورم و تامین نیاز اقشار ضعیف می‌شود
برقراری ۳۲ هزار تماس با بخش مجازی نمایشگاه کتاب/ تا ساعت ۲۳ پاسخگوی‌ مردم هستیم
افزایش ۲ برابری فروش نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته/ غرفه یک ناشر به دلیل تخلف بسته شد
فسادستیز خوزستانی در آستانه زندان!/ آیا دستگاه قضا در اجرا و بررسی مجدد حکم محسن ریسمان‌سنج مداخله می‌کند؟
رئیسی: فردوسی در مسیر تکامل تمدن درخشان ایرانی-اسلامی، نقشی بی‌همتا دارد
رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را ابلاغ کرد
گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
رئیسی: گلایه مردم در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال شود
تاکید مخبر بر عملیاتی شدن قراردادهای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور
نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است
سازمان‌ملل: تشدید تنش نظامی در رفح وحشتناک است
پذیرش قرارداد پیمانکاری به عنوان وثیقه به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
افزایش ۵.۳ دلاری قیمت نفت ایران
اعلام نتایج اولیه آزمون اختصاصی تربیت معلم تا ۳ هفته دیگر
رئیس پلیس راهور: فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top