تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/17 - 21:07
کد خبر: 503779

معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان

معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان

داشتن خواب خوب شبانه، تاثیر پررنگی در حفظ سلامت کلی بدن دارد. بی‌خوابی، اختلالی است که فرآیند به خواب رفتن را دشوار و طولانی می‌کند. به‌طوری که فرد ممکن است برای چند ساعت در محل استراحت خود باشد ولی حتی دقایقی خواب عمیق را هم تجربه نکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بی‌خوابی از جمله رایج‌ترین مشکلاتی است که دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلی که اگر کوچک شمرده شود می‌تواند زنجیروار، زمینه بروز و تشدید بیماری‌های دیگر از افسردگی و چاقی گرفته تا ناراحتی‌های قلبی و دیابت را به همراه داشته باشد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان و به نقل از تشک آنلاین، حدود 27 درصد دانشجوهای کشور، گریبان‌گیر بی‌خوابی و کم خوابی هستند. در این مقاله به طور کامل به بی‌خوابی، راهکارهای مقابله با آن پرداخته و سه تشک یک نفره که به داشتن خواب بهتر کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

بی‌خوابی چیست؟

داشتن خواب خوب شبانه، تاثیر پررنگی در حفظ سلامت کلی بدن دارد. بی‌خوابی، اختلالی است که فرآیند به خواب رفتن را دشوار و طولانی می‌کند. به‌طوری که فرد ممکن است برای چند ساعت در محل استراحت خود باشد ولی حتی دقایقی خواب عمیق را هم تجربه نکند. طبق تحقیقات، دانشجویان حدودا به 7 الی 9 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند تا در طول روز سطح انرژی بیشتر و قدرت تمرکز بالاتری داشته باشند. اما میزان استراحت افراد مبتلا به بی‌خوابی، به مراتب کمتر از این بازه است. این مسئله، علاوه‌بر سلامت جسمی و روحی، بر خلق و خوی دانشجویان نیز تاثیر منفی خود را می‌گذارد.

معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان

دلایل بروز و تشدید بی‌خوابی در دانشجویان

نمی‌توان دلیل یکسانی را ذکر کرد که باعث بروز بی‌خوابی در بین تمام دانشجویان می‌شود. زیرا این دلایل بسته به هر دانشجو متفاوت بوده و موضوعاتی مانند دانشگاه، رشته تحصیلی، شرایط زندگی و بیماری‌های زمینه‌ای در آن دخیل هستند. اما در ادامه به برخی از مهم‌ترین عواملی که بی‌خوابی را در قشر دانشجو تشدید می‌کند، اشاره می‌کنیم:

  • استرس و اضطراب: فشارهای تحصیلی و انتظارات برای داشتن عملکرد بالا به‌ویژه در دوران امتحانات می‌تواند باعث اختلال در خواب شود.
  • شرایط نامناسب محل استراحت: استفاده از تشک یک نفره نامناسب و محیط‌های خوابگاهی پر سر و صدا، بر داشتن خوابی باکیفیت تاثیرگذار هستند.
  • داشتن شیفت کاری نامنظم: دانشجویان پرستاری و پزشکی بیشتر از سایرین با این مشکل مواجه هستند و داشتن شیفت‌های کاری چرخشی می‌تواند الگوی خواب آنها را بر هم بزند.
  • استفاده از نیکوتین و کافئین: استفاده مرتب از نیکوتین یا کافئین می‌تواند به طور غیر مستقیم در خواب طبیعی دانشجویان اختلال ایجاد کند.

موثرترین راهکارهای مقابله با بی‌خوابی

بی‌خوابی می‌تواند جوانب مختلف زندگی دانشجویان از سطح سلامتی گرفته تا عملکرد تحصیلی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. این افراد با انجام تغییراتی کوچک در سبک زندگی خود می‌توانند با این مشکل مقابله کنند. مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود در بهبود بی‌خوابی به طور چشمگیری مفید و موثر هستند:

  1. ورزش کردن: فعالیت‌های بدنی منظم می‌توانند با تنظیم سطح هورمون‌های بدن، چرخه خواب را تحت تاثیر قرار دهند. ورزش‌های معتدل مانند پیاده‌روی و شنا در طول روز هم به کنترل استرس کمک می‌کنند و هم کیفیت خواب را بهبود می‌بخشند.
  2. تغذیه مناسب: استفاده از میوه‌های تازه و مغزهای خشک به عنوان میان وعده، به جای خوردن فست فود و شیرینی، روی سطح سلامت و خواب شبانه شما تاثیرگذار است. پیشنهاد می‌کنیم تا چند ساعت قبل از خواب از نوشیدن قهوه و چای خودداری کرده و شیر گرم و چای بابونه را جایگزین آنها کنید. همچنین بهتر است شب‌ها با خوردن غذاهای سنگین و پرچرب، معده خود را سنگین نکنید.
  3. استفاده از تشک باکیفیت: یکی از مهم‌ترین عواملی که به خواب بهتر دانشجویان کمک می‌کند، استراحت روی تشکی مناسب است. با استفاده از تشک یک نفره استاندارد، زمینه‌های داشتن خوابی عمیق فراهم می‌شود. چراکه در طول خواب، حالت تراز ستون فقرات حفظ می‌شود و گردش خون در تمام اندام‌های بدن یکنواخت می‌گردد.
  4. پرهیز از وسایل الکترونیکی: طبق مطالعات، نور آبی که از صفحه نمایش گوشی موبایل و لپ تاپ ساطع می‌شود، سطح ملاتونین که هورمون خواب در انسان است را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود که دانشجویان حداقل دو ساعت قبل از خواب از چنین وسایلی استفاده نکنند.
  5. مدیریت استرس: به طور مداوم استرس داشتن، در قشر دانشجو بسیار رایج است. این افراد می‌توانند با تمرینات ذهنی، یوگا، تمرینات تنفسی یا موسیقی آرامش‌بخش، میزان استرس خود را قبل از خواب مدیریت کنند.

ویژگی‌های تشک یک نفره مناسب خواب راحت

علاوه‌بر مشکلات خواب، بیماری‌های ارتوپدی مانند کمردرد نیز روز به روز در بین دانشجویان رواج بیشتری پیدا می‌کنند. استراحت روی تشک‌های نامناسب خوابگاه‌ها و نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی‌های غیر استاندارد کلاس‌ها و کتابخانه‌ها، ستون فقرات و مفاصل آنها را در معرض آسیب قرار می‌دهد. به همین دلیل دانشجویان باید در انتخاب تشک، دقت زیادی به خرج دهند تا زمینه داشتن خوابی عمیق و سالم را برای خود فراهم کنند. در نظر گرفتن ویژگی‌های زیر، به انتخاب بهتر آنها کمک می‌کند:

  • فرم پذیری: یک تشک مناسب باید با پر کردن قوس‌های طبیعی بدن مانند گودی کمر، فشار را از روی ستون فقرات و مفاصل بردارد. این ویژگی به خصوص برای دانشجویانی که ساعات طولانی مطالعه می‌کنند یا در خواب زیاد غلط می‌زنند، بسیار مهم است.
  • پخش یکنواخت وزن بدن: تشک یک نفره‌ای برای دانشجویان مناسب است که وزن بدن را به طور یکنواخت پخش کند و مانع جمع شدن فشار در نواحی حساس بدن مانند دیسک کمر شود.
  • پارچه رویه باکیفیت: پارچه رویه تشک باید از الیاف طبیعی مثل پنبه و کتان تشکیل شده باشد تا تهویه مناسب را فراهم کند و با جذب رطوبت بدن، منافذ پوست را باز نگه دارد.
  • برند معتبر و گارانتی تعویض: خرید تشک از برندی معتبر که ضمانت تعویض برای محصولاتش ارائه می‌کند، به افراد این اطمینان را می‌دهد که در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانند از خدمات پس از فروش بهره‌مند شوند.
  • قیمت مناسب: باتوجه به محدودیت‌های مالی زندگی دانشجویی، داشتن قیمت مقرون به‌صرفه نیز یکی از ملاک‌های تعیین کننده است. تشکی که در عین داشتن قیمت مناسب، کیفیت بالایی هم دارد، بهترین انتخاب برای دانشجویان است.
  • ابعاد استاندارد: فضای تشک باید متناسب با قد، جثه و عادت خواب فرد باشد. کوچک بودن محل استراحت می‌تواند مانع داشتن خوابی عمیق شود. تشک 90 در 200، 100 در 200 و 120 در 200 سانتی‌متر سایزهای استاندارد محصولات یک نفره هستند. بهتر است موقع خرید تشک به ابعاد آن هم توجه شود.

بهترین تشک یک نفره ایرانی برای دانشجویان

معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان

تشک آناهیتا پددار محصول برند رویال، با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در حوزه کالای خواب، بهترین انتخاب برای دانشجویانی است که به دنبال خوابی راحت و عمیق در طول دوران تحصیل خود هستند. این تشک پددار، حالت خواب دوگانه به شما ارائه می‌دهد تا با توجه به سلیقه و نیاز خود، از دو سطح با درجه سفتی مختلف استفاده کنید. تشک آناهیتا پددار، محصولی طبی فنری است و با حالت گرفتن مطابق با شکل بدن، به طور کامل فشار را از ستون فقرات و عضلات بر می‌دارد. سیستم فنربندی آن که از نوع میکروبونل است، وزن بدن را به شکل یکسان در تمام نقاط تشک پخش می‌کند تا گردش خون در اندام‌های مختلف بدن یکنواخت شود.

تشک آناهیتا پددار دارای سوپاپ تهویه هوا است که هم مانع رشد میکروب‌ها می‌شود و هم از حبس گرما جلوگیری می‌کند. این تشک با ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود، خوابی آسوده را به دانشجویان هدیه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا با تمرکز و شادابی بیشتری، زمان تحصیل خود را سپری کنند. مورد دیگری که این محصول را به بهترین تشک یک نفره تبدیل می‌کند، قیمت فوق‌العاده آن در کنار داشتن 6 سال گارانتی تعویض است.

در فروشگاه اینترنتی تشک آنلاین می‌توانید محصول فوق را به نرخ درب کارخانه همراه با تخفیف ویژه تهیه نمایید. تشک آنلاین به عنوان بهترین مرکز خرید تشک، با حذف واسطه‌ها، طیف گسترده‌ای از کالاهای خواب را از برندهای مطرح ایرانی و خارجی با مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌کند. کافیست با شماره 09001908001 تماس بگیرید تا کارشناسان این فروشگاه، شما را در انتخاب تشک مناسب راهنمایی کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لحظه افتتاح سد قیز قعله‌سی باحضور رئیسی و علی‌اف +فیلم
پایان ماموریت سفیر ایران در آذربایجان
دیدار مهم رئیسی و علی اف روی تاج سد قیزقلعه‌سی
بازدید رئیس جمهور از پروژه کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس
تصاویری از خوشامدگویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیسی +فیلم
استقلال ۴۸۵میلیون تومان جریمه شد
VAR با ورود زنان به ورزشگاه در ارتباط است
نیما عالمیان با شکست نوشاد المپیکی شد
افشاگری رئیس پیشین موساد +جزئیات
جزئیات تازه از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا
محکومیت ۴میلیاردی استقلال ازسوی شهباززاده
ندا شهسواری المپیکی شد
چراغ سبز ستاره پرسپولیسی به استقلال؟
آیا پارچه شانتون برای گلدوزی مناسب است؟
چگونه می‌توان با پودر ماشین فرش را شست و شو داد؟
فرش ۷۰۰ شانه بخریم یا ۱۲۰۰ شانه؟
نحوه کار با جک دنده ای و راهنمای استفاده از آن
قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود
رونالدو قهرمان لیگ برتر را پیش بینی کرد
اعتراض روح الامین به دیوارنگاره ولیعصر
آموزش نحوه دریافت کارت امتحانات نهایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top