تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/02/20 - 09:10
کد خبر: 504072

ایران به همه حوزه‌های هسته‌ای وارد شده است

ایران به همه حوزه‌های هسته‌ای وارد شده است

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای گفت: ایران در منطقه کشوری مطرح در صنایع های‌تک و هسته‌ای است و آژانس هسته‌ای می‌تواند روی سرمایه انسانی ایران حساب باز کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین آفریده دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای با بیان این که اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان‌دهنده آن است که ایران امروز در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای به بلوغ رسیده است، اظهار کرد: در برخی از زمینه‌های علمی، صنعت هسته‌ای ایران حتی از کشورهای منطقه هم پیشی گرفته است و همین موضوع سبب شده زمینه‌ای برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی ایجاد شود.

وی ‌ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ نفر در اولین کنفرانس بین المللی هسته ای که همزمان سی امین کنفرانس ملی بود، شرکت کردند. حدود پنجاه میهمان خارجی از ۲۲ کشور در میان شرکت کنندگان بودند.

آفریده گفت که انیستیتو خرچاتف، یکی از شرکت‌کنندگان مهم ما در این کنفرانس بود که در روسیه و دنیا بسیار معتبر است.

وی‌ در پاسخ به اینکه برخی معتقدند این کنفرانس در سطح بین المللی در اصفهان باید در سال‌های گذشته برگزار می‌شد، اظهار کرد: به نظر من این کنفرانس در زمانی خوب و به موقع از نظر شرایط ایران در حوزه هسته ای انجام شد. به علاوه دنیا مدتی بود که به سمت صفر کردن سید انرژی از انرژی اتمی می‌رفت اما الان مشخص شده که اگر بخواهیم انرژی پایدار داشته باشیم، باید روی انرژی هسته ای سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: امروز دنیا به سمت ساخت نیروگاه های اتمی بیشتر می‌رود. برای همه روشن است هر جا صنعت هسته‌ای وارد می‌شود آن صنعت و حوزه را ارتقا می‌دهد. از این رو این صنعت نه تنها برای خودش بلکه برای صنایع دیگر هم موثر و لازم است.

اگر بخواهیم دنیا را نجات دهیم چاره‌ای نداریم جز اینکه...

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای تاکید کرد که اگر بخواهیم دنیا را نجات دهیم و زندگی را برای نسل بشر بهتر کنیم چاره‌ای نداریم جز اینکه در صنعت هسته‌ای سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه در کنفرانس بین المللی هسته‌ای ۱۳ حوزه مختلف از چرخه سوخت مورد بحث قرار گرفت، افزود: ایران تقریبا در تمامی حوزه‌ها وارد شده است؛ در برخی بهتر و بیشتر و در برخی کمتر، از جمله در کاربرد پرتوها، نیروگاه‌ها و راکتورها، رادیوداروها و سوخت خیلی وضع خوبی داریم. برگزاری کنفرانس های بین‌المللی می تواند نقطه تبادل اطلاعات و آگاهی در این حوزه‌ها باشد.

آژانس هسته‌ای می‌تواند روی سرمایه انسانی ایران حساب باز کند

آفریده درباره جایگاه تعامل ایران و آژانس و حضور کارشناسان آژانس در این کنفرانس اظهار کرد: آژانس در زمینه های مختلف پروژه هایی را در ایران تعریف کرده است ولی ما انتظار داریم روند تعاملات و همکاری های فنی، علمی و آموزشی گسترده‌تر شود. ایران در منطقه کشوری مطرح در صنایع «های تک» و هسته‌ای است و آژانس می‌تواند روی سرمایه انسانی ایران حساب باز کند.

وی ادامه داد: برخی از میهمانان کنفرانس از کارشناسان آژانس بودند که بعضا از متخصصان برجسته در سطح دنیا هستند.

این روزها زنان در حوزه علم و فناوری سرآمد هستند

آفریده درباره حضور قابل توجه زنان در حوزه های دانش و صنعت هسته ای گفت این روزها زنان در حوزه علم و فناوری سرآمد هستند. دبیران تخصصی دبیرخانه کنفرانس مذکور همگی از بانوان متخصص ما بودند.

وی ادامه داد: امروز بیشترین تعداد دانشجویان در دانشگاه ها در این رشته، زنان هستند و ان‌شاءالله در سطح مدیریتی در آینده و در گام‌های بعدی نیز شاهد حضور برجسته زنان خواهیم بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تعطیلی کلاس درس آیت‌الله جوادی آملی به دلیل شهادت رئیسی و همراهانش
لحظه‌ی اعلام شهادت رئیس جمهور در حرم حضرت معصومه(س) +فیلم
همه چیز درباره نخستین وزیر امور خارجه «شهید»
لحظه انتقال پیکر شهدای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهوری +فیلم
پیام روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد
اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور اعلام شد
پرچم گنبد رضوی به رنگ سیاه درآمد +عکس
رئیس جمهوری که افتخارش روضه خوانی بود +فیلم
نخستین عکس از دو خلبان شهید در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور
اولین واکنش مردم به خبر شهادت رئیس جمهور +فیلم
آقا سید وقت استراحت رسید +فیلم
پاکستان عزای عمومی اعلام کرد
شهادت رئیسی برنامه مجلس را تغییر داد
کلاس‌های دانشگاه تهران تا اطلاع ثانوی دایر است
زمان واریز سهمیه بنزین خرداد اعلام شد
رئیس هلال‌احمر: عملیات جست‌وجو به پایان رسید +فیلم
تا اعلام نوع تعطیلی و عزای عمومی از طرف دولت، کلاس‌ها و کار‌ها طبق روال استمرار داشته باشد
لغو مسابقات لیگ برتر فوتبال
اطلاعیه پلیس فتا در پی شهادت رئیس‌جمهور
واکنش باشگاه استقلال به شهادت رئیس جمهور +عکس
دو شهید در کنار مضجع شریف رضوی +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top