تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/02/20 - 14:07
کد خبر: 504120

فرش دستباف گونه چیست؟

فرش دستباف گونه چیست؟

فرش‌های دستباف گونه فرش‌هایی هستند که توسط ماشین‌های بافندگی بافته می‌شوند. مهم‌ترین علت اینکه این نوع فرش‌ها به فرش‌های دستباف شباهت دارند، نحوه بافت و گره زدن تار و پود آن‌ها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرش‌های دستباف گونه فرش‌هایی هستند که توسط ماشین‌های بافندگی بافته می‌شوند. مهم‌ترین علت اینکه این نوع فرش‌ها به فرش‌های دستباف شباهت دارند، نحوه بافت و گره زدن تار و پود آن‌ها است. درواقع این نوع فرش‌ها دارای بافت ریز هستند و فشردگی زیادی بین الیاف آنان مشاهده می‌شود. به همین دلیل نیز آن‌ها را فرش‌های دستباف گونه می‌نامند. از آنجایی که فرش‌های دستباف جایگاه ویژه‌ای در میان ما ایرانی‌ها دارند، تولید اینگونه فرش‌ها که شباهت ظاهری زیادی با فرش‌های دستباف دارند، می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند، زیرا از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر هستند.

اگر در آبادان ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی آبادان را دارید، برای اینکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب بزنید. با این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر شهر خود را در اختیار داشته و در نهایت به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود بهره ببرید، در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید.

فرش دستباف گونه چیست؟

چگونه فرش‌ دستباف را از فرش دستباف گونه تشخیص دهیم؟

از آنجایی که فرش‌های دستباف گونه شباهت زیادی با فرش‌های دستباف دارند، به همین دلیل نمی‌توان از روی ظاهر آن‌ها این دو نوع فرش را از یکدیگر تشخیص داد. برای اینکه بتوانید این دو نوع فرش را از یکدیگر تشخیص دهید، باید به پشت هر دو فرش نگاه کنید. شما با توجه به گره‌های دو فرش متوجه خواهید شد که کدام فرش دستباف و کدام دستباف گونه است. همچنین فرش‌های دستباف اصل ابعاد یکسانی ندارند و طول و عرض آن‌ها دقیقاً یکسان نیست، اما فرش‌های دستباف گونه، دارای طول و عرض و ابعاد کاملاً یکسانی هستند، چراکه توسط دستگاه‌ها بافته می‌شوند ولی فرش‌های دستباف توسط دست بافته می‌شوند.

اگر در گلشهر ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی گلشهر را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی شهر خود را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، می‌توانید هم از اطرافیان جستجو کرده و هم سری به فضای وب بزنید. با این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر شهر خود در اختیار داشته و درنهایت به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود بهره ببرید.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع فرش، تنوع طرح و نقش آنان با یکدیگر است. درواقع طرح و نقش فرش‌های دستباف گونه بسیار زیاد است. اگر شما هم از علاقه‌مندان استفاده از فرش‌های دستباف گونه هستید، می‌توانید این نوع فرش‌ها را در طرح‌های کلاسیک، مدرن و یا حتی وینتیج خریداری کرده و استفاده کنید. اگر در پاکدشت ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مرکز قالیشویی پاکدشت را دارید، برای اینکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی پاکدشت را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، یک راهکار مناسب آن است که به فضای وب سری بزنید.

با این کار می‌توانید وارد وب سایت‌های مختلف شرکت‌های قالیشویی شوید و قسمت نظرات کاربران آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید. از این طریق می‌توانید اطلاعاتی را درباره نحوه خدمات رسانی و کیفیت کار مجموعه مورد نظر به دست آورید. درنهایت می‌توانید با توجه به لیستی که از مراکز معتبر تهیه کرده‌اید، به دلخواه از خدمات یکی از آنان بهره ببرید.

در ادامه باید بیان کنیم که گره‌های فرش‌های دستباف گونه همانند حرف انگلیسی U هستند، به همین دلیل در قسمت آهار آن‌ها از چسب استفاده شده است. شما باید مواظب این چسب‌ها باشید، چراکه اگر چسب این نوع فرش‌ها از بین برود، استحکام آن‌ها کاهش می‌یابد، اما فرش‌های دستباف اصل اینگونه نیستند، به علت اینکه نخ‌ها به دور چله‌ها گره زده می‌شوند و همین باعث افزایش استحکام آنان می‌شود.

فرش دستباف گونه چیست؟

خرید فرش دستباف گونه چه مزایایی دارد؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم در ارتباط با مزایای خرید فرش دستباف گونه نسبت به خرید فرش دستباف اصل توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. برای آگاهی از این مزایا با ما در ادامه همراه باشید. از جمله مزایایی که این نوع فرش‌ها دارند عبارتند از:

ریز بافتی یا ریز نقشی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد، فرش‌های دستباف گونه را ترجیح می‌دهند، تراکم بالا و تعداد شانه‌های زیاد آنان است. درواقع هرچقدر فرش نقش ریزتری داشته باشد، طرح آن واضح تر است. همچنین ریز بافت بودن فرش، به استحکام بالای آن نیز کمک می‌کند. به همین علت این نوع فرش‌ها دارای کیفیت بالاتری هم هستند و شما می‌توانید برای طولانی مدت از آن‌ها بهره ببرید.

قیمت مناسب به نسبت فرش دستباف

این نوع فرش‌ها باوجود اینکه شباهت زیادی به فرش های دستباف اصل دارند، اما نسبت آنان قیمت پایین‌تری دارند. یکی از دلایل پایین‌تر بودن قیمت آنان، آن است که فرش‌های دستباف اصل هنر دست هستند، اما فرش‌های دستباف گونه توسط دستگاه‌ها بافته می‌شوند. پس اگر شما هم به دنبال خرید فرشی خاص و شیک هستید، فرش‌های دستباف گونه می‌توانند مناسب‌ترین انتخاب برایتان باشند.

طرح‌های مختلف فرش دستباف گونه

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم، فرش‌های دستباف گونه تنوع و طرح‌های زیادی دارند که می‌توانید به دلخواه و سلیقه خود، هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید. برای مثال یکی از انواع طرح‌های فرش دستباف گونه، طرح فرش دستباف تبریز است. در واقع این نوع فرش، همانند فرش‌های دستباف ابریشمی است یا حتی طرح فرش دستباف کرمان، دارای نقش گل و برگ و درخت است، که شما می‌توانید این نوع فرش را در رنگ‌های بسیار متنوعی خریداری کنید.

نحوه شستن فرش دستباف گونه

با وجود اینکه فرش‌های دستباف گونه همانند فرش‌های ماشینی توسط دستگاه‌ها بافته می‌شوند، اما نحوه شست و شوی آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. درواقع این نوع فرش‌ها حساسیت بیشتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارند. به همین دلیل باید برای شستن آن‌ها حتما از مواد مخصوص الیاف آنان استفاده کرد، تا سلامت الیاف آنان به طور کامل حفظ شوند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با فرش‌های دستباف گونه توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سومین امام جمعه شهید آذربایجان
هم‌کلاسی‌های دانشگاه شریف در سوگ پدران خود
تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت رئیس‌جمهور
امتحانات نهایی لغو شد؟ +جزئیات
واکنش‌ هنرمندان به شهادت رئیس‌جمهور کشور +عکس
حضور مردم در بیت آیت‌الله آل‌هاشم +فیلم
سینماها و تئاترهای کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند
اطلاعیه فدراسیون فوتبال در مورد لغو دیدارهای لیگ برتر
امام جمعه‌ای که امام تمام روز‌ها بود
لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد
ظریف مقصر حادثه بالگرد رئیسی را گفت +فیلم
تعطیلی کلاس درس آیت‌الله جوادی آملی به دلیل شهادت رئیسی و همراهانش
لحظه‌ی اعلام شهادت رئیس جمهور در حرم حضرت معصومه(س) +فیلم
لحظه انتقال پیکر شهدای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهوری +فیلم
پیام روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد
اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور اعلام شد
پرچم گنبد رضوی به رنگ سیاه درآمد +عکس
رئیس جمهوری که افتخارش روضه خوانی بود +فیلم
نخستین عکس از دو خلبان شهید در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور
اولین واکنش مردم به خبر شهادت رئیس جمهور +فیلم
آقا سید وقت استراحت رسید +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top