تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/02/20 - 23:16
کد خبر: 504136

رئیسی: باید درباره اقساط مسکن ملی محرومان بازنگری شود

رئیسی: باید درباره اقساط مسکن ملی محرومان بازنگری شود

رئیس جمهور گفت: برخی از متقاضیان مسکن ملی برای پرداخت اقساط با مشکل روبرو می‌شوند به همین علت امتیاز خود را به دیگری واگذار می‌کنند و این موجب محقق نشدن سیاست دولت در حوزه مسکن می‌شود؛ به همین علت باید درباره اقساط مسکن ملی محرومان بازنگری صورت گیرد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امشب در شورای اداری استان قم، طی سخنانی اظهار کرد: در پرتو کرامت حضرت معصومه(س) که بانوی کرامت است و برادر بزرگوار ایشان جلوه کرامت است باید از خدا بخواهیم که از کرامت بهره‌مند شویم، روح، منش و شخصیت کریمانه داشته باشیم و عبد صالح خداوند متعال باشیم و در پرتو این کرامت به خدمت‌گذاری خالصانه به مردم برسیم.

وی از ویژگی‌های قم را هویت فرهنگی و علمی این شهر دانست و اظهار کرد: ترویج علم و فرهنگ از قم به سایر شهرها قم را به کانون تولید علم و فرهنگ تبدیل کرده و این جایگاه از وجود حضرت معصومه(س) و به دنبال آن تأسیس حوزه علمیه قم حاصل شده است.

رئیس جمهور گفت: بلندآوازگان قم هر کدام چراغ هدایت و از مفاخر علم و فرهنگ کشور هستند و مدیران و مسئولان قم باید بدانند که قم به دلایل مختلف متفاوت است و باید از فرهنگ، مدنیت، تمدن، علم و دانش و هویت قم پاسداری کرد چراکه دشمن نسبت به قم و حوزه علمیه حساسیت ویژه دارد.

وی با بیان اینکه مراقبت صیانت و ارتقای هویت قم وظیفه همه است، اظهار کرد: طلاب وظیفه مشخصی دارند اما مدیران هم در سبک زندگی در قم مسئولیت دارند و این استان یک استان خاص است.

رئیسی با تاکید بر اینکه هویت علمی، فرهنگی، تمدنی و کانونی قم برای انقلاب و اسلام باید حفظ شود، گفت: کار در قم با کار در دیگر استان‌ها اشتراک‌هایی دارد اما اینجا حفظ هویت در همه تصمیم‌گیری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر ارائه خدمات جامع به زائران شهر مقدس قم گفت: مسئولان باید قدر حضور در قم را بدانند و این قدردانی به این معناست که خدمات ویژه‌ای به زائران حرم مطهر ارائه دهند تا شفاعت ایشان هم شامل حال مسئولان شود.

وی با بیان اینکه تقسیم بودجه در قم و کشور باید به صورت عادلانه انجام شود، تصریح کرد: سند ما در اجرای عدالت توزیعی، تقسیم و بودجه‌ای آمایش سرزمینی است چراکه یک نقطه از کشور به طور نسبی برخوردار و برخی هم کمتر برخوردار است و در تقسیم اعتبارات باید به این موضوع توجه شود و اگر دست‌اندرکاران استان احساس می‌کنند که این موضوع رعایت نکرده باید مستند اعلام کنند تا بررسی شود.

رئیس جمهور گفت: علاوه بر جمعیت ثابت، جمعیت متغییر قم هم باید مورد توجه قرار گیرد حتی اگر زائر قم یک نصفه روز یا یک روز در این شهر حضور داشته باشد هر چند با افزایش زیرساخت‌ها زمان ماندگاری زائر بیشتر شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عموم مدیران و استاندار قم به علت پیگیری سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال‌، مسکن و کاهش تورم تصریح کرد: ساخت 30 هزار واحد مسکونی در سایت 560 هکتاری پردیسان کاری بزرگ است و در همه بخش‌های این سایت کار درحال انجام است و شرکت‌های ساختمانی فعال هستند و این نشان می‌دهد که در آینده نزدیک شاهد رفع مشکل مسکن 100 هزار نفر در این سایت خواهیم بود.

رئیسی مطرح کرد: برخی از متقاضیان مسکن ملی برای پرداخت اقساط با مشکل روبرو می‌شود به همین علت امتیاز خود را به دیگری واگذار می‌کنند و این موجب محقق نشدن سیاست دولت در حوزه مسکن و رفع نشدن مشکل محرومین می‌شود به همین علت باید در راستای تامین مسکن محرومان بازنگری صورت گیرد.

مؤسسات فرهنگی اراضی بدون استفاده را واگذار کنند
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اراضی در استان قم به مؤسسات فرهنگی برای کار فرهنگی واگذار شده است و تاکنون برخی از مجموعه‌ها موفق به ساخت و ساز نشده‌اند و اگر باز هم موفق نشوند، باید این اراضی در اختیار مراکز فرهنگی دیگر قرار گیرد؛ کار ما کمک به مؤسسات فرهنگی، علمی و پژوهشی است اما معطل گذاشتن یک ظرفیت در قم پسندیده نیست و مؤسسات باید نسبت به این موضوع بازنگری داشته باشند.

وی گفت: ما در استان قم باید خداوند متعال را شاکر باشیم چراکه وحدت، انسجام و یکپارچگی در همه بخش‌ها دیده می‌شود و همه با محوریت نماینده رهبری در حضور مراجع تقلید و بزرگان زمینه توسعه‌یافتگی در قم را فراهم ساخته‌اند چراکه هر توسعه‌ای نیازمند انسجام و وحدت است.

رئیسی از تاکید رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از اختلاف یاد و تصریح کرد: این توصیه رهبر حکیمانه ما کارگشاست و نیروها باید صرف پیشرفت و سازندگی شوند نه خرج تراشاندن دیگری؛ امروز هم در استان قم وحدت خوبی وجود دارد که رمز موفقیت است.

وی یکی از رمزهای موفقیت را پیگیری مستمر دانست و اظهار کرد: تاخیر در اجرای پروژه‌ها به کشور ضربه می‌زند و تعدیل‌ها نوعی خسارت برای کشور است.

رئیس جمهور لازمه امیدآفرینی را کار و تلاش دانست و خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌خواهد کشور ما پیش برود بلکه می‌خواهد مردم را ناامید کند و ما باید با کارمان امیدآفرینی کنیم و اهل قلم هم با قلم زدن‌های خود ایجاد امید کنند.

پروژه منوریل قم اجرایی خواهد شد

وی گفت: پروژه مترو در قم دنبال و انتقال واگن‌ها از مشهد و تهران پیگیری خواهد شد و پروژه منوریل هم که موجب ناامیدی شده باید تکمیل شود، ما می‌توانیم بگوییم که گذشتگان بر اساس چه مطالعاتی چنین کاری انجام داده‌اند اما یک کاری انجام شده که بنای ما باید به پایان رساندن این کار باشد؛ ما باید به دنبال حل مسئله باشیم نه اینکه از روی چاله‌ها عبور کنیم.

رئیسی اظهار کرد: اینطور نیست که راه برای یک مدیر هموار باشد، همانطور که برای رزمندگان و شهدا هم همه راه‌ها هموار نبود اما باید حرکت و با مجاهدت رفع مانع کرد؛ بنای بنده هم این نیست که مانع‌ها را بازگو کنم بلکه به دنبال این هستم که بگویم باید چه کاری انجام دهیم، مردم می‌توانند دردها را به ما بگویند اما ما باید به دنبال رفع دردهای مردم باشیم.

وی اضافه کرد: اگر همه تلاش خود را کردیم و مسئله‌ای به نتیجه نرسید باید به مردم بگوییم و مردم هم این صداقت را دوست دارند اما اگر ببینند که کاری انجام نشده موجب نارضایتی می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ویژگی‌های یک کارت ویزیت حرفه‌ای چیست؟
نکات مهم در چاپ پلات
افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود
برنامه سطوح مهاجرتی کانادا برای سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۶
مهره پرچی چیست؟ کاربرد‌های مهره پرچی در صنعت
نامگذاری یک خیابان به نام شهید ابراهیم رئیسی در تهران
زمان تشییع و مکان تدفین پیکر شهید آیت الله رئیسی اعلام شد
انتخابات ریاست جمهوری تا چند روز دیگر باید برگزار شود؟
فواید جوانسازی واژن با تزریق چربی
چرا دولت تعطیل عمومی اعلام نکرد؟ +فیلم
اعلام زمان تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی در تبریز و قم
وزیر کشور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی را منصوب کرد
اجرای عایق صوتی دیوارمشترک برای همسایه مزاحم
مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز
در ۵ روز عزای عمومی، کشور تعطیل است؟
معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت مقام معظم رهبری عهده‌دار امور است
تردید اوسمار برای تمدید قرارداد با پرسپولیس
چرا یادگیری زبان آلمانی به صورت آنلاین بهترین گزینه است؟
بهترین سایت های آگهی مشاغل در سال
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور
یک دقیقه سکوت به احترام ایران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top