تاریخ انتشار: جمعه 1403/02/21 - 10:34
کد خبر: 504162

تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات از زبان وزیر ارتباطات

تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جزئیات تازه‌ای از احراز هویت و برگزاری تمام‌الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - با حضور در وزارت کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در این دوره هم احراز هویت در تمام حوزه‌های انتخابیه به صورت الکترونیکی و در ۸ حوزه نیز به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار می‌شود، نقش ارتباطات بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در دوره گذشته در مجموع در همه شعب ۹۹.۸ درصد پوشش داشتیم. یعنی در شهر و روستا و در دورافتاده‌ترین نقاط دسترسی به شبکه ارتباطی کشور فراهم بود و ۹۹ درصد احراز هویت‌ها به صورت برخط انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این اقدام، حاصل یک کار بسیار فشرده و شبانه‌روزی بود که در بخش‌های مختلف این وزارتخانه و دستگاه‌هایی که به ما کمک کردند، انجام شد و امروز هم با گذشت حدود ۲ ساعت از برگزاری انتخابات خوشحالم که اعلام کنم همان شرایط در این دوره برقرار است.

زارع‌پور تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که از سامانه پایش انتخابات دریافت شده است همچنان بیش از ۹۹.۷ دستگاه‌ها حداقل برای یکبار به این سامانه وصل شده اند و این به معنای آن است که مشکل ارتباطی در این ۲۲ حوزه انتخاباتی نداریم و ۹۹ درصد استعلامات به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی یادآورشد: طی ۲ سال و نیم گذشته بیش از ۷۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۳هزار روستای زیر ۲۰ خانوار و در مجموع بیش ۱۰ هزار روستای جدید را به شبکه متصل کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای پایداری ارتباطات هم تدابیری از قبل اندیشیده شده است از جمله کنترل باتری‌های سایت‌های ارتباطی و همراه تا راه‌اندازی مسیرهای ارتباطی پشتیبان که فاقد آن بودند و تا این لحظه وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور پایدار بوده است.

وی تصریح کرد: می‌توانیم قدم‌های بعدی را حتی به سمت انتخابات برخط برداریم تا مردم بتوانند از منزل رای بدهند که این نیازمند تغییر قانون بوده و امید است مبتنی بر این تجربه در سال های بعد شاهد چنین انتخاباتی باشیم.

امروز مردم کشورمان با حضور در پای صندوق های رای در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده قوه مقننه را تعیین می کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات در این مرحله در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه تهران نیز طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در مرحله اول یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که امروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان به رقابت می پردازند.

طبق قانون کسانی می‌توانند در انتخابات یک حوزه انتخابیه در دور دوم شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده اند. همچنین افرادی که در دور اول رأی نداده اند می‌توانند در این دوره رأی دهند.

رأی‌دهندگان الزاما با پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نصب تابلوی "شهدای خدمت" بر سر در کوچه‌ها +عکس
تسلیت جمعی از مقامات و سفرای فعلی و پیشین وزارت امور خارجه برای شهادت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
«مادورو» در گفت‌وگو با مخبر: آیت‌الله رئیسی نماد یک انقلابی تمام‌عیار در عصر فعلی بود
خاطره شنیده نشده فرمانده کل ارتش از آیت‌الله رئیسی
رضایی: شهیدان آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان با اقدامات بزرگ دیپلماسی از فاجعه جلوگیری کردند
اعلام یک دقیقه سکوت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت آیت الله رئیسی
گفتگوی تلفنی وزیرخارجه عربستان با جانشین شهید امیرعبداللهیان
زمان‌بندی برگزاری تشییع شهید جمهور و همراهانشان / تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد میزبان شهدای خدمت
کدامیک از ۴ اتوبان تهران به نام آیت الله رئیسی نامگذاری می‌شود؟
تسلیت شیطنت‌آمیز آمریکا در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان
زمان‌بندی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد
اعلام عزای عمومی در ترکیه
چهارشنبه در سراسر کشور تعطیل شد
صدور مجوز حرفه‌ای AFC برای ۸ باشگاه/ استقلال و پرسپولیس جریمه می‌شوند
ویژگی‌های یک کارت ویزیت حرفه‌ای چیست؟
نکات مهم در چاپ پلات
افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود
برنامه سطوح مهاجرتی کانادا برای سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۶
مهره پرچی چیست؟ کاربرد‌های مهره پرچی در صنعت
نامگذاری یک خیابان به نام شهید ابراهیم رئیسی در تهران
زمان تشییع و مکان تدفین پیکر شهید آیت الله رئیسی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top