تاریخ انتشار: جمعه 1403/02/21 - 16:24
کد خبر: 504197

رمضانی: مردم تا پایان روز دوم‌ ۷۴ میلیارد تومان از نمایشگاه کتاب خریدند

رمضانی: مردم تا پایان روز دوم‌ ۷۴ میلیارد تومان از نمایشگاه کتاب خریدند

قائم مقام نمایشگاه کتاب با اشاره به نمره ۷۲ مردم به این نمایشگاه در روز دوم، گفت: تا پایان روز‌ گذشته مردم ۷۴ میلیارد تومان از بخش حضوری و مجازی، کتاب خریداری کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت با اشاره به اینکه روز سوم نمایشگاه با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است، گفت: امروز ۳۸ نشست در سراهای مختاف نمتیشکاه از کوشک کتاب، سرای آموزشی و دانشگاهی و غرفه جوایز و سرای ملل در حال برگزاری است. 

وی ادامه داد: امروز آخرین اثر نرحوم حائری شیرازی با حضور نویسندگان و ناشران برگزار شد و در بخش‌های مختلف هم برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

رمضانی با بیان اینکه برنامه روز دختر در صحن اصلی امروز تدارک دیده است، خاطر نشان کرد: همچنین امروز هم‌زمان با انتخابات مجلس در مصلای امام خمینی (ره) ۳ شعبه با ۱۵ صندوق فعال هستند که مردم می‌توانند رأی خود را در صندوق بیاندازند.

وی با اشاره به اینکه ساعت کاری نمایشگاه تا ساعت ۲۱ است، تصریح کرد: ناشران تلاش می‌کنند تا ساعت ۲۱ به بازدیدکنندگان خدماتی ارائه دهند.

رمضانی درباره نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه گفت: مردم در روز دوم سه نقطه قوت نمایشگاه را تهویه و هوای خوب سالن‌ها، مکان بهتر سالن کودک نسبت به گذشته و برنامه‌های کوشک کتاب عنوان کردند. همجنین جابجا نشدن ساعت بازدید و اطلاع‌رسانی کمرنگ برنامه جانبی و خراب بودن برخی دستگاه‌های جستجوی کتاب را از ضعف‌های نمایشگاه دانستند.

وی با بیان اینکه افزایش ایستگاه‌های شارژ موبایل مطالبه مردم در نمایشگاه بود، تصریح کرد: تمهید فضایی برای تحویل امانات و‌ چرخ خرید کتاب هم امسال اجرایی شد که البته باید توسعه پیدا کند.

رمضانی با اشاره به نحوه حضور مردم در نمایشگاه کتاب گفت: بر اساس گزارش‌ها ۴۸ درصد مردم با مترو، ۲۸ درصد با خودرو، ۱۰ درصد با اتوبوس و ۵ درصد با سایر وسایل حمل و نقل به نمایشگاه آمدند. بر همین اساس ۷۰ درصد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه ظرفیت پارکینک‌ها امروز به سرعت تکمیل شد، از مردم خواست از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و افزود: نمره مردم به نمایشگاه کتاب ۷۲ از ۱۰۰ برای روز دوم بود که از مردم به خاطر این نمره تشکر می‌کنم. 

رمضانی با اشاره به فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز دوم، تصریح کرد: در سی و پنجمین دوره نمایشگاه در بخش حضوری مردم جمعا ۵۲ میلیارد تومان خرید کردند که ۳۶ میلیارد تومان آن در درگاه‌های رسمی و ۱۶ میلیارد تومان براورد کارت به کارت است. 

وی به رشد استقبال از این دوره نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته ادامه داد: در بخش مجازی هم مردم ۲۲ میلیارد تومان خرید داشتند که ۱۵ میلیارد تومان از ناشران و ۷ میلیارد تومان از کتابفروشان بوده که مجموع فروش کتاب تا پایان روز دوم ۷۴ میلیارد تومان ثبت شده است.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه در بخش مجازی ۱۷۲ هزار نسخه در ۸۴ هزار بسته ساماندهی شده است، خاطر نشان کرد: مجموعه شرکت ملی پست حدود نیمی از کتاب‌ها را از ناشران و غرفه‌ها تحویل گرفته است که در روزهای آینده تعداد این بسته‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در ادامه به تخلف ناشران اشاره کرد و گفت: یک ناشر یک روز به دلیل تخلف بسته شد و ۲ ناشر هم در بخش مجازی به مدت یک روز امکان فروش در پنل نداشت. 

رمضانی به اختصاص تبلیغات شهری به نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: علاوه بر هم زمانی با انتخابات مجلس، دهه کرامت هم است که تبلیغ نمایشگاه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. اما امیدواریم در روزهای آینده این تبلیغات در سطح شهر افزایش یابد.

رمضانی به اعتبار تخفیفی برای خرید کتاب، گفت: امسال هم در مبلغ و هم تعداد بن خرید کتاب افزایش یافته است. میزان ثبت‌نام دانشجویان در حوزه بن به ۱۰۰ هزار نفر تا امروز رسیده است که تلاش ما حمایت از آنهاست.

سخنگوی‌نمایشگاه کتاب به حضور ناشران در نمایشگاه سی و پنجم کتاب تصریح کرد: در بخش عمومی ۸۵۰ ناشر، در بخش دانشگاهی ۳۰۰ ناشر، در بخش آموزشی ۹۵ ناشر، در بخش کودک و نوجوان ۳۱۰ ناشر و در بخش دیجیتال ۶۳ ناشر داریم. همچنین در بخش داخلی در مصلای امام خمینی ناشران اعلام کردند که بیش از ۱۵۰ هزار عنوان می‌آوردند.

رمضانی به مشکل اینترنت در نمایشگاه هم پاسخ داد و گفت: اپراتورهای مربوطه نسبت به دستگاه‌های تقویت‌کننده اقدام کرده‌اند اما وقتی جمعیت افزایش می‌یاید پاسخگویی هم کم می‌شود. اما باز هم با اپراتورها مذاکره می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نصب تابلوی "شهدای خدمت" بر سر در کوچه‌ها +عکس
تسلیت جمعی از مقامات و سفرای فعلی و پیشین وزارت امور خارجه برای شهادت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
«مادورو» در گفت‌وگو با مخبر: آیت‌الله رئیسی نماد یک انقلابی تمام‌عیار در عصر فعلی بود
خاطره شنیده نشده فرمانده کل ارتش از آیت‌الله رئیسی
رضایی: شهیدان آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان با اقدامات بزرگ دیپلماسی از فاجعه جلوگیری کردند
اعلام یک دقیقه سکوت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت آیت الله رئیسی
گفتگوی تلفنی وزیرخارجه عربستان با جانشین شهید امیرعبداللهیان
زمان‌بندی برگزاری تشییع شهید جمهور و همراهانشان / تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد میزبان شهدای خدمت
کدامیک از ۴ اتوبان تهران به نام آیت الله رئیسی نامگذاری می‌شود؟
تسلیت شیطنت‌آمیز آمریکا در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان
زمان‌بندی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد
اعلام عزای عمومی در ترکیه
چهارشنبه در سراسر کشور تعطیل شد
صدور مجوز حرفه‌ای AFC برای ۸ باشگاه/ استقلال و پرسپولیس جریمه می‌شوند
ویژگی‌های یک کارت ویزیت حرفه‌ای چیست؟
نکات مهم در چاپ پلات
افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود
برنامه سطوح مهاجرتی کانادا برای سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۶
مهره پرچی چیست؟ کاربرد‌های مهره پرچی در صنعت
نامگذاری یک خیابان به نام شهید ابراهیم رئیسی در تهران
زمان تشییع و مکان تدفین پیکر شهید آیت الله رئیسی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top