تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/24 - 14:02
کد خبر: 504514

انجام آزمایشات کرونا در منزل با مناسب ترین قیمت

انجام آزمایشات کرونا در منزل با مناسب ترین قیمت

در حال حاضر با کم شدن میزان شیوع این بیماری در بین مردم به دلیل مصرف واکسن، فرآیند تست آسان تر شده است. بیماری کرونا از بین نرفته و ممکن است چند بار در سال شیوع پیدا کند؛ اما شدت بیماری کمتر از دفعات قبل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیماری کرونا به عنوان یک بیماری ویروسی شناخته شده که در زمان کوتاه شیوع جهانی پیدا کرده و جان بسیاری از انسان های روی کره زمین را گرفته است. در کشور ما نیز با ورود کرونا تقریبا دو سال سخت را پشت سر گذاشتیم. تنها راه تشخیص بیماری کرونا آزمایشات کرونا است. از طریق آزمایشات کرونا می توان به ناقل یا بیمار بودن افراد پی برد. در زمان شیوع بیماری کرونا، انجام تست کرونا ضروری و به سختی تنها در برخی مراکز قابل انجام بود.

در حال حاضر با کم شدن میزان شیوع این بیماری در بین مردم به دلیل مصرف واکسن، فرآیند تست آسان تر شده است. بیماری کرونا از بین نرفته و ممکن است چند بار در سال شیوع پیدا کند؛ اما شدت بیماری کمتر از دفعات قبل است. در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه خشک، خستگی و تنگی نفس با توجه به تشخیص پزشک باید تست کرونا بدهید. انجام آزمایشات کرونا در منزل نیز ممکن شده است و می توانید از طریق مجموعه آنی آزما درخواست آزمایش در منزل و بدون مراجعه حضوری به مراکز داشته باشید.

نمونه گیری از بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی

آزمایشات کرونا چیست؟

آزمایشات کرونا به عنوان یک راه تشخیصی مطمئن برای شناسایی ویروس کووید 19 در بدن بیماران است. آزمایشات کرونا برای افراد در معرض خطر انجام می شود تا در صورت ابتلا این افراد بتوان مراحل درمانی را هر چه سریعتر آغاز کرد. آزمایش کرونا از طریق روش های مختلفی قابل انجام است؛ اما دو روش آنتی بادی و پی سی آر بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

در آزمایش تشخیصی کرونا، ویروس بیماری در بدن مشاهده شده و فرد ناقل تلقی می شود. ممکن است برخی افراد به ویروس مبتلا شده اما هنوز علائمی نداشته باشند که با کمک تست می توان آن ها را تشخیص داد. قدرت سرایت کرونا بسیار بالا بوده و به همین دلیل با انجام به موقع تست و فهمیدن ابتلا به بیماری می توان نکات مراقبتی را اتخاذ کرد.

افراد حساس مانند بچه ها و سالمندان دارای بیماری های خاص با ویروس کرونای ضعیف شده که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، ممکن است بد حال شوند. بنابراین انجام به موقع آزمایشات کرونا برای افراد بدون علامت از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری می کند. در زمان اپیدمی کرونا حضور در اجتماعات و محل کار منوط به انجام تست کرونا بود. در حال حاضر نیز برخی از مشاغل به این موضوع اهمیت می دهند تا سلامت کارمندان تضمین شود.

E:OneDriveDesktopunnamed.jpg

بررسی آزمایشات کرونا در آزمایشگاه

انواع آزمایشات کرونا

با توجه به تحقیقات گسترده ای که در زمینه بیماری کرونا صورت گرفته تنوع آزمایشات کرونا بسیار زیاد است. با توجه به اینکه به دنبال فهمیدن ابتلا به کرونا در گذشته یا حال حاضر هستید، باید بهترین تست انتخاب شود. دو تست معروف برای تشخیص ویروس کرونا در بدن وجود دارد. تست پی سی آر که وجود مواد ژنتیکی ویروسی را در نمونه گرفته شده فرد مشکوک بررسی می کند. مورد دوم تست آنتی ژن است که به بررسی پروتئین های روی ویروس در بدن می پردازد.

از بین انواع تست های مختص بیماری کرونا سازمان های بهداشت جهانی بهترین و مطمئن ترین روش را استفاده از تست PCR می دانند. در این آزمایش نمونه از حلق و بینی بیماری گرفته شده و بررسی می شود که آیا ویروس درون آن وجود دارد یا خیر. جواب این نوع آزمایش حدود یک شبانه روز بعد اعلام شده و می توان براساس آن بیمار را تحت درمان قرار داد.

تست آنتی بادی می تواند به شما بگوید که آیا در گذشته به کرونا مبتلا شده اید و اثرات ویروس در بدن شما وجود دارد یا خیر. تست آنتی ژن نمی تواند تست مطمئنی برای تشخیص بیماری در زمان حال باشد. در این تست پادتن هایی که از خود ویروس در بدن به وجود آمده شناسایی و چند روز بعد از بیماری جواب آن مثبت می شود.

E:OneDriveDesktop2459506.jpg

تست پی سی آر کرونا در منزل

چرا باید آزمایش کرونا بدهیم؟

آزمایشات کرونا فوری برای جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه ضروری هستند. شاید در ابتدا هیچ علائمی نداشته باشید. از این طریق می توانید افراد بیشتری را به این ویروس مبتلا کرده و زنجیره ابتلا به کرونا را بزرگتر کنید. فردی که در ارتباط با یک بیمار کرونایی بوده باید تست کرونا بدهد تا از سلامت خود مطمئن شده و بتواند به کارهای عادی و روزانه بپردازد. بنابراین مهم ترین دلیل انجام آزمایش کرونا جلوگیری از انتشار این بیماری در جامعه و آسیب به افراد ضعیف تر است.

دلیل دیگری که به افراد دارای علائم توصیه می شود تا تست بدهند، برای تشخیص و درمان بهتر است. پزشک با توجه به شناخت نوع ویروس کرونا می تواند از داروهای موثرتری استفاده کرده و روند بهبودی را سرعت ببخشد. برخی افراد به دلیل مشاغل خاصی که دارند، ملزم به انجام تست کرونا بوده و باید جواب تست را به همراه داشته باشند.

آزمایشات کرونا در چه مواردی تجویز می شود؟

چه زمانی باید آزمایشات کرونا انجام شوند؟ به طور معمول پزشک معالج با مشاهده علائم خاص در بیماران به آن ها توصیه می کند تا آزمایش کرونا انجام بدهند. علائم بیماری کرونا شبیه به سرماخوردگی است؛ اما بیشتر افراد دچار گلودرد و سرفه خشک می شوند. داشتن تب بیش از 48 ساعت و سرفه دو عامل مهم برای انجام تست کرونا هستند. در صورتی که پزشک به شما توصیه می کند تست کرونا بدهید حتما به یک آزمایشگاه معتبر مراجعه و این تست را انجام دهید.

کاندید بعدی برای آزمایش کرونا افرادی هستند که با بیماران کرونایی در تماس بوده اند. کادر درمان و خانواده بیماران می توانند با انجام تست از سلامت خود اطمینان پیدا کنند. با شیوع کرونا در جامعه طبیعتا افراد مشکوک با علائم شبیه به سرماخوردگی نیز ممکن است به کرونا مبتلا شده باشند. با انجام یک تست می توان به این موضوع پی برد و روش های درمانی بهتری اتخاذ کرد.

مزایای انجام آزمایشات کرونا

انجام آزمایشات کرونا برای افراد دارای علائم مزایای زیادی به همراه دارند که شامل:

  • شناسایی افراد ناقل
  • جلوگیری از پخش بیشتر ویروس در جوامع
  • امکان خطای بسیار کم در تست پی سی آر
  • قابل تغییر با توجه به جهش های ویروس
  • حساسیت بالای تست پی سی آر در پیدا کردن ویروس
  • سرعت بالای جواب دهی در تست آنتی ژن
  • از بین رفتن دغدغه حضور در اجتماعات
  • دقت بالای تست با توجه به آخرین دستورالعمل ها
  • انجام تست توسط افراد دوره دیده
  • امکان انجام آزمایشات کرونا در منزل

مراحل انجام آزمایشات کرونا

مراحل انجام آزمایشات کرونا با نوبت گیری و پذیرش انجام می شود. شما می توانید از بین مراکز نزدیک به خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر با مراکز آشنایی ندارید، سایت آنی آزما می تواند بهترین مرکز را با قیمت مناسب به شما نشان داده و مراحل پذیرش خود را در این سایت انجام بدهید. در سال های اخیر انجام نمونه گیری در خانه ممکن شده و شما می توانید با مراجعه به سایت ها و درخواست نمونه گیری در خانه کار خود را به انجام برسانید.

در صورت انتخاب نمونه گیری در مراکز درمانی باید به این مراکز مراجعه کرده و در صف های طولانی قرار بگیرید. برای افراد بیمار کرونایی تحمل مرکز نمونه گیری کمی سخت بوده و نیاز به استراحت دارند. بنابراین نمونه گیری در منزل برای این نوع بیماران انتخاب بهتری است. کارشناسان نمونه گیری به خانه شما آمده و در شرایط مناسب آزمایش کرونا را انجام و جواب آن را به اطلاع شما می رسانند.

آمادگی های قبل از انجام آزمایشات کرونا

قبل از انجام آزمایش در بهترین آزمایشگاه کرونا تهران باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. برخی از سوالات ذهن شما را درگیر کرده مثلا برای آزمایش کرونا باید ناشتا باشیم؟ چه عواملی می توانند دقت آزمایش کرونا را پایین بیاورند. در صورت انجام نمونه گیری در یک محیط آلوده میزان دقت تست کمتر خواهد شد. تکنسین و فرد نمونه گیر باید موارد بهداشتی را رعایت کند. استفاده از ماسک، عینک، دستکش، وسایل یکبار مصرف و رعایت فاصله با بیمار از اصول نمونه گیری هستند.

قبل از انجام تست کرونا باید از سیگار کشیدن و جویدن آدامس خودداری کنید؛ زیرا با خلط مخلوط می شوند. حدود یک ساعت قبل از انجام نمونه گیری از خوردن مایعات مختلف حتی آب خودداری کنید. سعی کنید با قرقره کردن آب یک ساعت قبل از نمونه گیری تکه های غذای موجود در دهان خود را خارج کنید.

نکاتی بعد از انجام آزمایشات کرونا

بعد از انجام آزمایشات کرونا نمونه ها به بخش آزمایشگاهی ارسال شده و روی آن ها بررسی های لازم انجام می شود. در صورتی که مشکوک به بیماری کرونا هستید، بعد از نمونه گیری هم باید فاصله اجتماعی خود را رعایت کرده و مانع آلوده شدن افراد دیگر شوید. تا زمانی که جواب تست به دست شما برسد باید نکات بهداشتی را به خوبی بررسی کنید. استفاده از ماسک یکی از مهم ترین مواردی است که بیماران باید به آن توجه داشته باشند.

نحوه جوابدهی و زمان آن با توجه به حجم بالای نمونه گیری ها و مرکزی که انتخاب کردید مشخص می شود. معمولا جواب آزمایش پی سی آر بعد از 48 تا 72 ساعت به شما اعلام می شود. در صورتی که جواب تست مثبت باشد باید مراحل درمانی را نزد یک پزشک پیگیری کنید.

تفسیر نتایج آزمایشات کرونا

بعد از دریافت جواب آزمایش کرونا باید به دنبال تفسیر این جواب بود. تفسیر آزمایشات کرونا چه به صورت تست پی سی آر و تست آنتی بادی تفاوتی ندارد و تفسیر یکسانی دارند. جدول زیر به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر جواب آزمایش خود را تفسیر کنید.

تفسیر وضعیت بیماری کرونا

IgG

IgM

PCR

بیمار احتمالا در دوره window قرار دارد و باید قرنطینه شود (ناقل)

+

بیمار احتمالا در مراحل اولیه عفونت به سر می برد و باید قرنطینه شود (ناقل)

+

+

بیمار احتمالا در فاز فعال عفونت به سر می برد و حتما باید قرنطینه شود (ناقل)

+

+

+

بیمار احتمالا در مراحل متاخر و یا عود مجدد بیماری به سر می برد

+

+

احتمال منفی کاذب PCR و یا مثبت کاذب IgM وجود دارد

+

بیمار احتمالا یک سابقه عفونت محدود شده دارد

+

احتمال منفی کاذب PCR و یا بیمار احتمالا در مرحله بهبود به سر می برد

+

+

 

آزمایشات کرونا در منزل

آزمایش کرونا در منزل نیز قابل انجام بوده و کارشناسان نمونه گیر به منزل بیمار مراجعه کرده و نمونه گیری را انجام می دهند. در صورتی که انجام تست در مراکز درمانی برای شما سخت است، می توانید از این طریق و به راحتی در خانه تست بدهید.

هزینه آزمایشات کرونا

هزینه آزمایش کرونا با توجه به نوع آزمایشگاه و خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است. هزینه آزمایش به صورت سالانه مصوب شده و در اختیار آزمایشگاه ها قرار داده می شود تا طبق آن هزینه هر آزمایش را مشخص کنند.

چرا آزمایشگاه آنی آزما را برای انجام آزمایشات کرونا انتخاب کنیم؟

آنی آزما بهترین مرکز آزمایشگاهی است که خدمات مختلفی به بیماران ارائه می دهد. پذیرش آنلاین و انجام آزمایشات کرونا ارزان از ویژگی های خاص این مرکز است. سرعت بالای پاسخگویی تیم پشتیبانی آنی آزما و اعزام بهترین تیم های نمونه گیری، باعث وجه تمایز این مرکز با سایز مراکز آزمایشگاهی شده است. برای ثبت آزمایش و درخواست نمونه گیری به سایت آنی آزما مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  • چه تفاوتی بین تست PCR و تست آنتی ژن کرونا وجود دارد؟

تست PCR از مخاط دهان گرفته شده و جواب دهی دیرتری نسبت به تست آنتی ژن دارد.

  • آیا ناشتا بودن برای انجام آزمایشات کرونا ضروری است؟

خیر، تنها یک ساعت قبل، از خوردن مایعات پرهیز کنید.

  • چه مدت بعد از انجام آزمایشات کرونا می توانم نتایج را دریافت کنم؟

جواب آزمایش پی سی آر حداقل 24 ساعت و آزمایش آنتی ژن چند ساعت بعد از نمونه گیری دریافت می شود.

  • برای انجام آزمایشات کرونا چه مدارکی لازم است؟

همراه داشتن کارت ملی کافی است.

  • آیا آزمایشات کرونا برای کودکان بی خطر است؟

بله، امکان تست روی کودکان هم وجود دارد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top