تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/02/27 - 22:45
کد خبر: 504926

وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود

وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرایطی مهیا شده که از طریق بورس و فرابورس برای شرکت‌های دانش‌بنیان، منابع مالی مناسب از طریق مشارکت‌ عمومی ایجاد شود تا توسعه فناوری در محصولات دانش‌بنیان سرعت گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز پنج‌شنبه در اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با تشکر از مسؤولین و مدیران استان اصفهان به‌خاطر برگزاری جشنواره شیخ بهایی، اظهار داشت: امید می‌رود شرکت کنندگان در جشنواره علاوه بر فن‌آفرینی، هم‌آفرینی نیز انجام دهند.

و‌ی افزود: استان اصفهان دانشگاه‌های افتخار آفرینی دارد و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در کشور یگانه است.وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشریح کرد: تولید علم مرجعیت ایجاد می‌کند و مصرف علم اقتدار، امنیت، ثروت، خدمت، آسایش و آرامش را به همراه دارد، اگر صرفا تولید علم داشته باشیم و برای مصرف علم برنامه نداشته باشیم، نمی‌توانیم از مزایای همه‌جانبه آن بهره‌مند شویم.

زلفی‌گل با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبدیل علوم به فنون را در دستور کار قرار داده است تصریح کرد: نام وزارت علوم، تحقیقات فناوری نیز همین هدف را دنبال می‌کند، تا پیش از این دوره ریاست جمهوری، معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم نداشتیم، این معاونت با هدف چابک سازی بخشی از وظایف وزارت‌خانه که خلق فناوری است تاسیس شد.

وی خاطر نشان کرد: با تاسیس این معاونت، مدیریت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد انسجام بهتری یافت که نتیجه آن را می‌بینیم، در برنامه توسعه هفتم نیز احکام خوبی مصوب شد که امید می‌رود به زودی ابلاغ شود و فعالیت‌های آن عملیاتی شود.

توسعه فناوری در محصولات دانش‌بنیان سرعت می‌گیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ توجه ویژه‌ای به فناوری شده است، برای تبدیل علوم به فنون بسترهایی لازم است که باید طبق TRL‌ها برای هر مرحله از سطوح فناوری، برنامه عملیاتی و اقدام تعریف شود.زلفی‌گل یادآور شد: یکی از اقدامات قابل توجهی که در این جشنواره انجام شده است تأمین مالی جمعی است، شرایطی مهیا شده که از طریق بورس و فرابورس برای شرکت‌های دانش‌بنیان، منابع مالی مناسب از طریق مشارکت‌ عمومی ایجاد شود تا توسعه فناوری در محصولات دانش‌بنیان سرعت گیرد.وی عنوان کرد: این عمل در راستای تحقق شعار سال است و در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی لحاظ شده است.

دنبال دیده شدن فن‌آفرینان هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما به دنبال دیده شدن فن‌آفرینان هستیم که یکی از روش‌های افزایش تولید است تا تولیداتشان عرضه و در معرض دید عموم قرار گیرد.زلفی‌گل بیان کرد: سامانه جریان اقتصادی نوین(جان) در راستای دیدن شدن محصولات فن‌آفرینان و جان بخشیدن به اقتصاد طراحی شده که همزمان با پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران در سازمان پژوهش‌های صنعتی آماده افتتاح است.

وی افزود: در این سامانه محصولات هسته‌های فناور شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان رشد یافته در معرض دید قرار می‌گیرد و معاون فناوری تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صنعت معدن و تجارت امضا کرد تا محصولاتشان به سامانه توان‌ایران و ستاد ایران متصل شود.

زلفی‌گل گفت: این اقدام شهرک علمی تحقیقاتی در راستای تحقق شعار سال و فرازهایی از بیانیه گام دوم مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی ارائه شده است تا علوم و فناوری پیشران پیشرفت همه‌جانبه کشور باشد و علاوه بر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای پیشرفت کشور علم و فناوری باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رافائل گروسی برای پزشکیان پیام فرستاد +جزئیات
ساعات فعالیت بانک‌ها برای شنبه و یکشنبه اعلام شد
واکنش کنعانی به اتهام‌زنی اسرائیل علیه ایران در مورد المپیک
دادگستری استان تهران: این داروها را مصرف نکنید
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
ایمن سازی ترکیدگی لوله آب در خیابان ولیعصر به سرعت در حال انجام است
حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
در انتظار آمدن «چریک»
حضور فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در مراسم تخلیف پزشکیان
وضعیت خودرو ها در جاده امامزاده داوود بعد از ریزش کوه
بی‌اعتنایی ترامپ به نتانیاهو سوژه رسانه‌ها شد
مجلس بر تداوم سیاست خارجی انقلابی دولت شهید رئیسی اصرار دارد
۵ گل آبی در اولین بازی فصل استقلال و گلسازی یامگا
همکاری استقلال و رضاوند تمدید شد
اردوی پرسپولیس در هلند لغو شد؟
مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور فردا برگزار می‌شود
امکان تسویه خرید شمش طلا با تغییر ساعت کاری بانک‌ها‌
۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود
دیدار نمایندگان اردبیل در مجلس با مسعود پزشکیان
پزشکیان: هر تلاشی برای حمایت از ورزشکاران انجام خواهم داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top