تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/31 - 15:43
کد خبر: 505289

مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز

مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز

زیبایی و طول عمر بالا از مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز هستند. برای شناخت مزایای بیشتر این آیتم‌ها کلیک کنید

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زیبایی و طول عمر بالا از مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز هستند. برای شناخت مزایای بیشتر این آیتم‌ها کلیک کنید

ایجاد فضای باز دلنشین از مزایای نیمکت‌های چوبی است

چوب یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت سازه و آیتم‌‌های مختلف است و باتوجه‌به اینکه از دل طبیعت بیرون‌آمده، همواره حس خوبی را به انسان انتقال می‌دهد؛ بنابراین، چوب نقش بسیار پررنگی در ساخت مبلمان شهری و طراحی دکوراسیون داخلی دارد. یکی از آیتم‌هایی که با استفاده چوب ساخته می‌شود و کاربردهای بسیار زیادی دارد، نیمکت چوبی هستند. اگر قصد آشنایی با مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز و همچنین شناخت کاربردهای این آیتم را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

انواع نیمکت‌های چوبی

نیمکت‌های چوبی که در فضای باز یا بسته مورداستفاده قرار می‌گیرند، شامل مدل‌های مختلفی هستند. اما این نیمکت‌ها به‌طورکلی دو نوع می‌باشند. نوع اول، نیمکت‌های چوبی تکیه‌دار هستند. مطمئنا تاکنون چندین نیمکت چوبی تکیه‌دار را در فضای شهر و یا پارک‌های مختلف مشاهده کرده‌اید. در این نیمکت‌های چوبی می‌توان بر روی بدنه تکیه داد. اگر نیمکت‌های چوبی تکیه‌دار به صورت کلاسیک طراحی و ساخته شوند، مطمئنا زیبایی هر محیطی را افزایش خواهند داد.

نوع دوم نیمکت‌های چوبی، نیمکت‌های بدون تکیه‌گاه نام دارند. قرار دادن این نیمکت‌های بدون تکیه در نزدیکی دیوار موجب می‌شود که از نظر کاربرد، به نیمکت‌های چوبی تکیه‌دار شبیه باشند. با توجه به اینکه از متریال کم‌تری برای ساخت نیمکت‌های بدون تکیه‌گاه استفاده می‌شود، این نیمکت‌ها قیمت کم‌تری در قیاس با نوع اول دارند.

مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز چه مواردی هستند؟

همانطور که اشاره کردیم، مزایای نیمکت های چوبی برای فضاهای باز شامل موارد بسیار زیادی می‌شوند. این نیمکت‌ها با ترکیب مقاومت و همچنین زیبایی چوب، نقش بسیار پررنگی را زیبایی فضای باز و همچنین نگهداری از طبیعت دارند. نیمکت‌های چوبی گزینه بسیار ایده‌آلی برای استفاده در فضای شهر، باغ‌ها، بوستان‌ها و... به شمار می‌آیند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای نیمکت های چوبی برای فضاهای باز را معرفی می‌کنیم.

قابلیت تعمیر یا تعویض قطعات نیمکت‌های چوبی

قابلیت تعویض و تعمیر نیمکت‌‌های چوبی جزو بهترین مزایای این آیتم مبلمان شهری به شمار می‌آید. چنانچه این نیمکت‌ها بنا به هر دلیلی با مشکل مواجه شوند و کیفیت ابتدایی خود را از دست بدهند، می‌توان با رنگ زدن و یا استفاده از روغن‌‌های خاص، قابلیت‌های قبلی آن را باز گرداند. علاوه بر این می‌توان چوب محل نشیمن این نیمکت‌ها را با اندکی هزینه تعویض کرد.

عایق حرارتی و راحت بودن نیمکت

چوب از متریال‌هایی است که گرما را انتقال نداده و به عنوان یک عایق حرارتی شناخته می‌شود. این موضوع یعنی در طی فصول گرم سال مانند تابستان و بهار، این چوب‌ها بیش از اندازه داغ نخواهند شد و امکان استفاده راحت از آن‌ها برای کاربران فراهم است. از سایر مزایای نیمکت های چوبی برای فضاهای باز می‌توان به راحتی کاربران بر روی آن‌ها اشاره کرد. به شکلی کاربران با استفاده از این نیمکت‌ها به برتری نیمکت‌های چوبی نسبت به مدل‌های فلزی پی می‌برند.

کیفیت بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای نیمکت های چوبی برای فضاهای باز کیفیت بالای این نیمکت‌ها است. همانطور که می‌دانید، اغلب صندلی‌هایی که از جنس پلاستیک یا فلز هستند، به طور اغلب دچار شستگی، تغییر شکل، کدر شدن رنگ و زنگ زدگی می‌شوند. در واقع میزان مقاومت نیمکت‌های پلاستیکی یا فلزی که در برابر عوامل طبیعی هستند، نمی‌تواند بیشتر از چند ماه الی 1 سال باشد.

در ضمن زمانی که صندلی پلاستیکی با مشکلاتی نظیر شکستگی روبه‌رو شود، تعمیر کردن آن ممکن نیست. اما در طرف مقابل نیمکت‌های چوبی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مردم می‌توانند سال‌ها از این نیمکت‌ها استفاده کنند.

مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز

ظاهر زیبای نیمکت چوبی

همانطور که می‌دانید زیبایی فضای شهر اهمیت بسیار زیادی دارد. عوامل متعددی باعث زیبایی شهرها می‌شوند که برای مثال می‌توان به فضای سبز، تمیزی خیابان‌ها و همچنین مبلمان شهری اشاره کرد. نیمکت‌های فضای باز و عمومی علاوه بر کیفیت بالا باید از زیبایی برخوردار باشند.

نیمکت‌های چوبی با توجه به اینکه ظاهری طبیعی و گرم دارند، زیبایی هر شهر و فضایی را دوچندان می‌کنند. این نیمکت‌ها در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند و از نظر زیبایی با نیمکت‌های پلاستیکی یا فلزی قابل قیاس نیستند و برتری واضحی دارند. به طور کلی زیبایی را می‌توان یکی از مزایای نیمکت های چوبی برای فضاهای باز معرفی کرد.

امکان استفاده در شرایط آب و هوایی گوناگون

از سایر مزایای نیمکت های چوبی برای فضاهای باز می‌توان به قابلیت استفاده در انواع شرایط آب و هوایی اشاره کرد. نیمکت‌های چوبی به نحوی طراحی و تولید می‌‌شوند که از نظر مقاومت در برابر هوای سرد و گرم با مشکل مواجه نشده و بهترین عملکرد را داشته باشند.

طراحان نیمکت‌های چوبی به طور معمول از پوشش‌های محافظی در این نیمکت‌ها استفاده می‌کنند که قابلیت جلوگیری از نفوذ رطوبت را داشته باشند. علاوه بر این، برخی دیگر از نیمکت‌های چوبی با استفاده از نوعی پوشش محافظ طراحی شده‌اند که اشعه فرابنفش نور خورشید هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نکند.

البته این نیمکت‌ها حتی بدون پوشش‌های محافظ هم مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت و یا نور مستقیم خورشید دارند. اما با نیمکت‌هایی که از این پوشش‌های برخوردار هستند، کیفیت بالاتری را ارائه می‌کنند. اگر نیمکت موردنظر شما دارای پوشش‌های محافظ ذکر شده نبود، می‌توانید به‌راحتی برای تهیه و استفاده از آن به‌وسیله یک برس اقدام کنید.

استفاده از مزایای نیمکت های چوبی برای فضای باز با خرید از آراوود

استفاده از ترموود برای ساخت نیمکت‌های چوبی فضاهای باز و بسته، مزایای بسیار زیادی دارد. این نیمکت‌ها می‌توانند زیبایی فضای شهر را چند برابر افزایش دهند. اما اگر قصد خرید این نیمکت‌ها را دارید، از اعتبار مجموعه فروشنده اطمینان پیدا کنید.

یکی از بهترین مجموعه‌های کشور که در حوزه فروش محصولات چوبی فعالیت می‌کند، مجموعه آراوود است. ما انواع محصولات چوبی مانند گلدان چوبی، سطل زباله چوبی و... را با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کنیم. اگر شما هم قصد خرید این نیمکت‌ها یا سایر محصولات چوبی آراوود را دارید، به قسمت فروشگاه در سایت ما مراجعه کرده و سفارش خود را بعد از مشورت با کارشناسان ثبت کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین کاربردهای نیمکت‌های چوبی در فضای باز چه مواردی هستند؟

نیمکت‌های چوبی کاربردهای متعددی در فضای باز دارند که برای مثال می‌‌توان به استفاده در پیادروها، شهربازی، باغ رستوران‌، حیاط‌های بزرگ، پارک، پلاژهای لب ساحل و... اشاره کرد.

برای تمیز کردن نیمکت چوبی چه کار باید کرد؟

نیمکت‌ها به سادگی نظافت می‌‌شوند و شما برای این کار کافی است از یک دستمال مرطوب یا نم‌دار استفاده کنید. اما اگر لکه‌ها شدیدتر بودند، بهتر است کمی مایع ظرفشویی را مورد استفاده قرار دهید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خدمات دولت شهید رییسی بی سابقه است
دولت سیزدهم رقم زننده بهترین اتفاقات در حوزه سیاست خارجی بود
سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرده است که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است
جزئیات گفته نشده از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
خطر در کمین کاپیتان استقلال/ سیدحسین، عارف می‌شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top