تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/02 - 22:29
کد خبر: 505528

در دیدار رهبر انقلاب با مقامات ارشد دنیا چه گذشت؛

مقامات ارشد کشورها به دیدار رهبر انقلاب آمدند

مقامات ارشد کشورها به دیدار رهبر انقلاب آمدند

در پی درگذشت شهادت‌گونه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان، مقامات ارشد کشورها به دیدار رهبر انقلاب آمدند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مقامات ارشد کشورها به بیان نکاتی ارزشمند پرداختند که در ادامه بازخوانی خواهیم نمود: 

ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم

در پی درگذشت شهادت‌گونه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان، آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، این ضایعه را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.

آقای سودانی در این دیدار خطاب به رهبر انقلاب گفت: در این شرایط متاثر کننده به دیدار حضرتعالی آمدم تا مراتب حزن، اندوه و تعزیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم. آنچه ما از آقای رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صدق، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود.

نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به حضور میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید ایران گفت: تصاویری که من امروز از تلویزیون دیدم پیام‌های روشنی داشت که مهمترین پیام آن، عمق ارتباط مستحکم مردم با مسئولان در جمهوری اسلامی، به‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها و این حادثه ناگوار است.

آقای سودانی تاکید کرد: پیام دیگر حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این است که باید به مردم خدمت کرد و این تشییع باشکوه، نتیجه خدمت به مردم است و این درس باید سرلوحه ما در عراق نیز باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با قدردانی از سفر نخست وزیر عراق به تهران برای ابراز همدردی، گفتند: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اکنون آقای مخبر بر اساس قانون اساسی مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌اند و ان‌شاءالله همان مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها با دولت عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

 

رییس‌جمهور فقید ما نسبت به مسایل مرزی ارمنستان حساس بود

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی مراتب تاثر و همدردی ملت و دولت ارمنستان را اعلام کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن قدردانی از ابراز همدردی نخست‌وزیر ارمنستان، به مشترکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و گفتند: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روز افزون روابط با ارمنستان، تحت هدایت آقای مخبر ادامه پیدا خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید نخست وزیر ارمنستان مبنی بر راهبردی بودن روابط دو کشور افزودند: تاکید اینجانب مبنی بر گسترش همکاری‌ها ناظر بر راهبردی بودن روابط است اما مهم این است که روابط ایران و ارمنستان مخالفینی دارد که بر همین اساس باید مسایل مربوط به دو کشور با دقت و مراقبت انجام شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: رییس‌جمهور فقید ما نسبت به مسایل مرزی مربوط به ارمنستان و حوادث اطراف این قضیه، بسیار حساس بود و باید این حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان لحاظ شوند و ما باید خودمان بتوانیم منافع خود را تأمین کنیم.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار گفت: ما از شنیدن خبر درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی شوک‌زده شدیم و در بهت هستیم اما همانگونه که حضرتعالی گفتید، مطمئنیم که تحت هدایت‌ها و رهبری شما خللی در امور ایران به‌وجود نخواهد آمد.

 

وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، پیش از ظهر امروز در دیدار رهبر انقلاب اسلامی مراتب تسلیت و تعزیت خود را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین به ملت و دولت ایران اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی ملت فلسطین به‌ویژه مردم غزه، متقابلاً شهادت فرزندان آقای هنیه را تبریک و تسلیت گفتند و از صبر رئیس دفتر سیاسی حماس تمجید کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقاومت فوق‌العاده مردم غزه که موجب تعجب جهانیان شده است، گفتند: چه کسی باور می‌کرد که روزی در دانشگاه‌های آمریکا به نفع فلسطین شعار داده و پرچم فلسطین برافراشته شود و چه کسی باور می‌کرد که روزی در ژاپن و در تظاهرات به نفع فلسطین، به زبان فارسی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده شود.

ایشان تاکید کردند: در آینده نیز ممکن است در مورد قضیه فلسطین حوادثی اتفاق بیفتد که امروز باور کردنی نیستند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآنی که درباره تحقق دو وعده خداوند به مادر حضرت موسی (ع) است، افزودند: اکنون نیز وعده اول خداوند درباره مردم فلسطین محقق شده و آن، همان غلبه مردم غزه که گروهی کوچک هستند در مقابل گروه بزرگ و قدرتمندِ آمریکا، ناتو، انگلیس و برخی کشورهای دیگر است. بر همین اساس وعده دوم یعنی محو رژیم صهیونیستی نیز قابل تحقق است و به لطف الهی آن روزی که فلسطین از «بحر» تا «نحر» تشکیل شود، فرا خواهد رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: آقای مخبر که بر اساس قانون اساسی مسئولیت امور اجرایی کشور را برعهده دارد سیاست‌ها و جهتگیری‌های رئیس جمهور فقید را درباره فلسطین، با همان انگیزه و روحیه ادامه خواهد داد.

 

روابط با پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان و هیات همراه ضمن تشکر صمیمانه از ابراز همدردی دولت و ملت برادر پاکستان گفتند: برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با پاکستان بسیار اهمیت دارد و به این کشور نگاه کاملاً برادرانه دارد اما روابط دو کشور در سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و ما معتقدیم در دولت جدید پاکستان، امکان اوج‌گیری مجدد این روابط وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید آیت الله رییسی رییس‌جمهور فقید بر اهمیت روابط با پاکستان افزودند: سفر اخیر آقای رییسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد و آقای دکتر مخبر مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها را پیگیری خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: ارتباطات دوستانه بین کشورهای برادر همیشه آسان به پیش نمی‌رود و باید بر موانع فائق آمد و پیشرفت همکاری‌ها را با جدیت و در عمل دنبال کرد.

آقای «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار، سفر چندی پیش شهید رییسی به پاکستان را بسیار مفید و زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط و نقشه راه آینده دانست و اظهار امیدواری کرد که روابط در زمینه‌های مختلف ارتقاء یابد.

 

کشورهای منطقه جز همراهی و همدلی با یکدیگر گزینه‌ای پیش‌رو ندارند

شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر عصر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تشکر از ابراز همدلی و همدردی قطر در حادثه تلخ اخیر، بر لزوم استمرار مسیر پیشرفت همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

ایشان، از دست دادن رییس‌جمهور جامع‌الاطرافی همچون آقای رییسی را سخت خواندند و گفتند: به رغم این فقدان، اما حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد و همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و قطر که در دوره رییس‌جمهور فقید حاکم بود از طرف آقای دکتر مخبر ادامه خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط منطقه و تلاش دشمنان برای از بین‌بردن ثبات و آرامش خاطرنشان کردند: کشورهای منطقه یک گزینه بیشتر پیش روی ندارند و آن همراهی و همدلی با یکدیگر است.

آقای «تمیم بن حَمَد آل ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار با اظهار تسلیت به مناسبت درگذشت رییس‌جمهور و همراهان ایشان، گفت: روابط ایران و قطر همواره مستحکم بوده و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تنها راه مقابله با تهدیدهای موجود در منطقه را همکاری و انسجام کشورهای منطقه دانست و افزود: ما هیچ حدی را برای گسترش روابط با ایران قایل نیستیم.

 

شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم

«نبیه بری» رییس مجلس لبنان و هیات همراه، عصر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به شهادت آیت الله رییسی گفتند: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم و برای ما سخت است اما به لطف خداوند، ملت ایران از این حادثه تلخ به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد؛ همان‌گونه که در سال‌های گذشته از حوادث سخت تولید فرصت شده است.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شرط تداوم بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی
روز عرفه هیئت کجا برویم؟
زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم
دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه
قالیباف: یک مدیریت قوی توان اجرای برنامه هفتم توسعه را دارد
میزگرد جلیلی: باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
رضایی: هیچ راهی جز اجماع نیروهای انقلاب نداریم
مجموعه انتظامی جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند
کاریکاتور| توهم پولدار شدن یا اتلاف وقت با همستر کامبت!
نظارت ۳۲ اکیپ دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌ها در عید قربان
استاندار لرستان: نسبت به ترمیم ارکان مدیریت استان مسئولیت دارم
واکنش بیرانوند به اظهارات جنجالی‌مدیرعامل سابق استقلال
اصلاح مصوبه دولت درباره برند اپل
باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
جزئیاتی از فساد فوتبال و سکه‌ها و فاکتورهای تقلبی میلیاردی
۴۰ سوال دانشجویان دانشگاه علامه از نامزدهای انتخابات
آزادی نوری جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار ایران است
دیدار جمعی از مدال‌آوران المپیادهای علمی با رهبر معظم انقلاب +عکس
تصاویر/ شب زیبای "جبل‌الرحمه" در صحرای عرفات
آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت +عکس
قانون جدید فوتبال ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top