تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/03 - 12:34
کد خبر: 505616

چگونه بهترین قالیشویی را بشناسیم؟

چگونه بهترین قالیشویی را بشناسیم؟

شستشوی عمیق فرش ها حداقل سالی یکبار توسط قالیشویی تهران می تواند باعث کاهش این آلودگی های پنهان در الیاف فرش شما شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیا می دانستید که بیش از 2000 گونه از انواع ذرات و موجودات ریز می توانند در یک سانتی متر مکعب از فرش زندگی کنند؟ ذرات گرد و غبار و سایر آلودگی های محیطی به مقدار زیادی در کمین فرش های شما هستند. اما شستشوی عمیق فرش ها حداقل سالی یکبار توسط قالیشویی تهران می تواند باعث کاهش این آلودگی های پنهان در الیاف فرش شما شوند.

اما اگر مدتی از تمیز کردن فرش های تان می گذرد و فراموش کرده اید که آخرین بار چگونه بهترین قالیشویی را پیدا کرده اید و یا از قالیشویی قبلی تان رضایت نداشته اید، احتمالاً در وهله اول آنچه که به ذهن تان می رسد این است که چگونه بهترین قالیشویی شیراز را پیدا کنید. اینکار ساده تر از آن است که فکرش را بکنید. فقط این راهنمای ساده را تا آخر دنبال کنید.

چگونه بهترین قالیشویی را بشناسیم؟

به دنبال اعتبار باشید

اعتبار یک قالیشویی به مجوزهای آن برمی گردد. وقتی یک قالیشویی اصفهان مجاز است که تحت نظر اتحادیه قالیشویان باشد و در وبسایت اتحادیه ثبت شده باشد. برای این منظور فقط کافیست نام قالیشویی که قصد تحقیق درباره خدماتش را دارید، در وبسایت اتحادیه شهر موردنظر جستجو کرده و ببینید که آیا معتبر است یا نه.

قالیشویی های غیرمجاز اگرچه شاید در ابتدای امر، هزینه های کمتری داشته باشند اما از آن جایی که خدمات شان هیچ نظارتی ندارد و معتبر نیست، احتمالا پس از استفاده از خدمات آن ها، مجبور خواهید بود تا از قالیشویی دیگری نیز استفاده کرده و مجددا هزینه بپردازید. پس مهم است که پیش از هر چیزی اعتبار قالیشویی موردنظر را بررسی کنید.

روی تجربه تمرکز کنید

هنگام مقایسه قالیشویی های مختلف، باید روی تجربه آنها تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که همه فرش ها با هم یکسان نیستند و برخی از لکه ها نیز سخت تر از بقیه پاک می شوند. پس باید قالیشویی را انتخاب کنید که بداند هر نوع لکه ای چگونه پاک می شود تا خیال تان راحت باشد که متخصصین آن ها می دانند چگونه لکه فرش شما را از بین ببرند.

در حالی که قالیشویی های مبتدی و بی تجربه اگرچه می توانند برخی از کثیفی ها را از الیاف فرش شما پاک کنند اما نمی توانند لکه های خاص را شناسایی کرده و به درستی از بین ببرند. نتیجه نهایی فرشی است که پس از شستشو نیز لکه دار بوده و هنوز کثیف یا به اصطلاح چرک مرده به نظر می رسد.

وقتی یک قالیشویی سال هاست که در زمینه شستشوی فرش کار می کندو سابقه طولانی در این زمینه دارد، احتمالاً قبلاً با همه نوع لکه ای برخورد داشته و تجربه تمیز کردن آن را دارد. این بدان معناست که یک قالیشویی باتجربه، دانش کافی و ابزارهای لازم برای از بین بردن سریع لکه های مختلف را دارد. قالیشویی های باسابقه می توانند لکه گیری را به گونه ای انجام دهند که به فرش شما آسیبی نرسد یا طول عمر الیاف فرش تان کوتاه نشود.

مطمئن شوید که خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهند

فرش تنها یک سطوح نرم نیست بلکه یک وسیله گران قیمت از خانه ماست که نیاز به نظافت حرفه ای دارد. همچنین انواع مبلمان و پادری ها، کناره ها، تابلوفرش ها، گلیم ها، قالیچه ها و ... نیز به اندازه فرش شما آلودگی ها را در خود پنهان می کنند.

پس قبل از رزرو خدمات، مطمئن شوید که قالیشویی موردنظرشما انواع خدماتی که نیاز دارید را ارائه می دهد. همچنین اگر فرش های دستبافت یا ابریشمی خاص و گران قیمتی دارید که نیاز به شستشو دارند، مطمئن شوید که قالیشویی انتخابی تان می تواند آنها را به درستی تمیز کند.

انتخاب قالیشویی که انواع نظافت‌هایی را که به آن‌ها نیاز دارید، ارائه می‌کند، راحتی را برای شما به ارمغان می آورد و بهترین تجربه استفاده از قالیشویی را برای شما رقم خواهد زد.

ببینید که از چه موادی استفاده می کنند

باور کنید یا نه، برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در قالیشویی ها برای سلامتی و محیط زیست ما مضر هستند. این موضوع به خصوص وقتی بچه های کوچک یا افراد سالمند یا بیماران با مشکل تنفسی در خانه دارید، اهمیت پیدا می کند. بنابراین به دنبال قالیشویی هایی باشید که از مواد شوینده استاندارد و ضدحساسیت استفاده می کنند.

بررسی های آنلاین قالیشویی را چک کنید

اگر به توصیه یک دوست از خدمات یک قالیشویی استفاده کنید، می توانید انتظار داشته باشید که همان کیفیت را دریافت کنید. اما اگر از طریق تبلیغات، یک قالیشویی را پیدا کرده اید، بهتر است برای تحقیق و بررسی بیشتر، وارد وبسایت و شبکه های اجتماعی قالیشویی موردنظر شده و شهرت آن قالیشویی را بررسی کنید. ببینید مشتریان قبلی آن قالیشویی چه می گویند. اگر اکثر نظرات مثبت باشند، تجربه مشابهی خواهید داشت. اما اگر اکثر نظرات منفی است با احتیاط ادامه دهید.

به دنبال گارانتی باشید

مسلما آخرین کاری که می خواهید انجام دهید، این است که مجبور شوید برای شستشوی مجدد فرش ها هزینه کنید.

پس برای جلوگیری از این اتفاق، چه باید بکنیم؟

شما می توانید با جستجوی قالیشویی هایی که برای خدمات شان ضمانت نامه می دهند، از این مشکل جلوگیری کنید.

به موجب ضمانت نامه، شما می توانید اگر از شستشوی فرش تان رضایت نداشتید، فرش تان را برای شستشوی مجدد به صورت کاملا رایگان، به همان قالیشویی بسپارید.

ضمانت نامه توسط قالیشویی های معتبر پس از دریافت فرش به مشتریان ارائه می شود. شما نیز باید آن را نزد خود نگه دارید و پس از تحویل فرش، در صورت لزوم از آن استفاده نمایید. دقت کنید که ضمانت کردن خدمات شستشوی فرش تنها توسط قالیشویی هایی ارائه می شود که به خدمات خود اطمینان دارند و می دانند که قرار نیست فرش را کثیف، چروک یا تاخورده به شما تحویل دهند.

چگونه بهترین قالیشویی را بشناسیم؟

پیدا کردن بهترین قالیشویی ساده است

پیدا کردن بهترین قالیشویی کار چندان دشواری نیست. نکات این مقاله را مدنظر قرار دهید و قالیشویی های مختلف را با هم مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید به یک قالیشویی که تمام یا اکثر این ویژگی ها را دارد، اعتماد کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش سرعت خرید تضمینی گندم برای تحقق کامل خودکفایی
آنچه دیپلمات شهید برای آزادی حمید نوری انجام داد
از محرومیت مادام العمر افراد تا انحلال باشگاه؛ سرنوشت متخلفان فساد در فوتبال چه خواهد شد؟
وکیل ورزشی: تبانی در فوتبال ۲۵۰ میلیون تومان جریمه دارد، مصاحبه علیه مقامات فدراسیون ۲ میلیارد تومان
اقامه باشکوه نماز عید سعید قربان در مسجدالاقصی +ویدئو
زجرکش شدن براندازان با آزادی حمید نوری +عکس
زمان و نحوه ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج نهایی آزمون وکالت اعلام شد
رشد مثبت اقتصادی در هر ۳ سال اخیر
تاثیر رشد ۵ درصدی نرخ ارز نیمایی بر بورس
ایرانیان عصر امروز فریاد برائت از مشرکین سر خواهند داد
کوثری: برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب تلاش می‌کنیم
سرلشکر باقری: جهاد سازندگی بسترهای رشد روستاها را فراهم آورد
برنامه‌های هفتمین روز تبلیغات نامزدهای ریاست‌ جمهوری در رسانه ملی
نامه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به مسعود پزشکیان
وعده درمانی یا علاج واقعی/ برنامه‌ نامزدهای انتخاباتی برای اقتصاد چیست؟
انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه نقدهایی را بر برنامه‌های هم وارد کردند؟
شرط تداوم بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی
روز عرفه هیئت کجا برویم؟
زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم
دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top