تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/03 - 21:53
کد خبر: 505647

سکوت مجمع عمومی سازمان ملل به احترام رئیس‌جمهور شهید ایران

در جلسه امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد نمایندگان کشورها یک دقیقه به احترام رئیس‌جمهور شهید ایران و هیأت همراه ایشان سکوت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس این جلسه گفت: «من اکنون نمایندگان کشورها را دعوت می‌کنم بایستند و برای گرامی‌داشت یاد سید ابراهیم رئیسی یک دقیقه بایستند.»

پیش از این شورای امنیت هم یک دقیقه به احترام رئیس‌جمهور شهید ایران سکوت کرده بود. آن جلسه روز دوشنبه برگزار شد.  «پدرو کومیساریو آفونسو»، سفیر موزامبیک که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه «می» برعهده دارد، از اعضا خواست تا به یاد جان باختگان  حادثه سقوط بالگرد مقامات ارشد ایران از جابرخاسته و یک دقیقه سکوت کنند.

بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و همراهان وی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر بازگشت به تبریز در شرایط نامطلوب آب‌وهوایی دچار سانحه شد.

این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز  و  مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از محافظان و خدمه پرواز نیز بود.

بسیاری از مقام‌های بین‌المللی این حادثه را تسلیت گفته‌اند و چندین کشور از جمله ترکیه، هند، پاکستان، کوبا و سوریه اعلام عزای عمومی کرده‌اند.

مراسم سید ابراهیم رئیسی و همراهان امروز با حضور گسترده مردم در مشهد برگزار شد. پیکر حسین امیرعبداللهیان در حرم شاه عبدالعظیم الحسنی در جنوب تهران به خاک سپرده شد.


مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top