تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/03 - 22:27
کد خبر: 505651

وزیر فرهنگ: شهید رئیسی مانند پدرم بود

وزیر فرهنگ: شهید رئیسی مانند پدرم بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح خاطرات خود از شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بیش از ۳ دهه است که پدرم را از دست دادم و برادر بزرگترم نیز در جبهه به شهادت رسید؛ رییس جمهور جای همه آنها را برایم پر کرد و مانند پدرم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی زنده تلوزیونی در شرح خاطرات خود با رییس جمهور افزود: من در ۱۰ سال اخیر این توفیق را داشتم که مراوده و و اشتراک کاری بسیار بالایی با آیت الله رئیسی داشته باشم و آقای رئیسی تنها رئیس من نبود بلکه به نوعی استاد و بزرگترم بود.

وی افزود: بیش از ۳ دهه است که پدرم را از دست دادم و برادر بزرگترم نیز در جبهه به شهادت رسید؛ رییس جمهور جای همه آنها را برایم پر کرده بود و و یک کوهی بود که من به آن تکیه داشتم و من هم مانند همه افرادی بودم که به ایشان نزدیک بودند و تنها امتیازی که فکر می‌کنم در این میان بود آن مهر و محبت عمیقی بود که نسبت به من داشتند و این حب بسیار بالایی بود که من افتخار آن را داشتم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنده به بهانه‌های مختلف شب و روز خدمت ایشان بودم. این روزها تاسفم برای این است که چنین کوه و قله رفیعی را از دست دادیم. این روزها من بیشتر از اینکه احساس دوری داشته باشم از بی توفیقی خودم به هم ریخته هستم.

اسماعیلی به دوستی خود با شهید حسین امیرعبداللهیان اشاره کرد و گفت: ایشان به واسطه اخلاصی که داشت هزاران کیلومتر از ما فاصله گرفت و ما جا ماندیم. من بیشتر برای خودم ناراحتم.

باید سال‌ها بگذرد تا شخصیت نورانی رییس جمهور برای مردم تبیین شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سختگیری رییس جمهور در امور مرتبط با مردم گفت: ایشان مو را از ماست بیرون می‌کشید. زمانی که دولت تشکیل شد، خیلی از دوستان اصرار می‌کردند که من در کنار ایشان در نهاد ریاست جمهوری باشم ولی من می‌گفتم طاقت این همه سختگیری حاج آقا رو ندارم. ایشان بسیار وسواس و دقت و اخلاص داشتند. باید سال‌ها بگذرد تا این غبار تنش و واکنش‌های سیاسی بخوابد و آن شخصیت نورانی ایشان برای مخاطبان و برای مردم تبیین شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور مصداق کسی بود که با دوستان و نزدیکان و خانواده خودسختگیر بود و نسبت به طبقات و مردم بسیار رئوف بود.

اسماعیلی با بیان دیدگاه رییس جمهور نسبت به هنرمندان گفت: همیشه توصیه داشت که هنرمندان اهل احساس هستند، از تندی آنها دلخور نشوید و فکر نکنید برخی از آنها با ما دچار زاویه شدند.  آغوش ایشان برای هنرمندان همیشه باز بود.من هیچ وقت از محدودیتی صحبت نکردم که ایشان استقبال کنند و از گشایش کاملا استقبال می کردند.

وزیر فرهنگ در پایان با بغضی که به شیون انجامید گفت: از ایشان گله می کردم که از مباحث اقتصادی آمار و ارقام اعلام می کنید ولی چرا چرا اعداد فرهنگی را نمی‌گویید که در آخرین مصاحبه ای که داشتند از برنامه های انجام شده  فرهنگ و هنر آمارهای بسیاری دادند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ر‌هایی ۲۹ نفر از اعدام قطعی و آزادی ۵۳ محکوم امنیتی با عفو رهبری
کربلا آماده میزبانی از ۲ میلیون زائر در عرفه شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
اختصاص ۴۵ سازه تبلیغاتی شهری به هر نامزد انتخابات
نرخ رشد نقدینگی به کمتر از میانگین ۲۵ ساله رسید
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت: جشن‌ مهمانی غدیر در سراسر کشور برگزار می شود
پلیس راهور: موتورسیکلت‌ها پارکینگ‌دار می‌شوند
پورمحمدی در اتاق بازرگانی: معتقد به حضور مردم در سطوح کلان هستم
بیمه رایگان برای۶ میلیون ایرانی
افزایش سرعت خرید تضمینی گندم برای تحقق کامل خودکفایی
آنچه دیپلمات شهید برای آزادی حمید نوری انجام داد
از محرومیت مادام العمر افراد تا انحلال باشگاه؛ سرنوشت متخلفان فساد در فوتبال چه خواهد شد؟
وکیل ورزشی: تبانی در فوتبال ۲۵۰ میلیون تومان جریمه دارد، مصاحبه علیه مقامات فدراسیون ۲ میلیارد تومان
اقامه باشکوه نماز عید سعید قربان در مسجدالاقصی +ویدئو
زجرکش شدن براندازان با آزادی حمید نوری +عکس
زمان و نحوه ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج نهایی آزمون وکالت اعلام شد
رشد مثبت اقتصادی در هر ۳ سال اخیر
تاثیر رشد ۵ درصدی نرخ ارز نیمایی بر بورس
ایرانیان عصر امروز فریاد برائت از مشرکین سر خواهند داد
کوثری: برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب تلاش می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top