تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/05 - 08:48
کد خبر: 505703

نگاهی بر مراسم تشییع رئیس‌جمهور و همراهان؛

قیام ایران برای شهید جمهور

قیام ایران برای شهید جمهور

پیکر خادم‌الرضا روان در سیل جمعیت، لحظه‌به‌لحظه در حال نزدیک شدن به حرم مطهر بود تا در جوار معشوق آرام بگیرد. مردم اما در غم فراغ رئیس‌جمهور خود لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند. در حرم مطهر رضوی نیز پیش از اذان مغرب و عشاء در حالی که صحن پیامبر اعظم مملو از جمعیت و دیوارهای بارگاه مطهر سیاه‌پوش بود، مراسم مداحی برگزار شد. در بخشی از مراسم مداحی، صوتی از شهید رئیسی در ستایش حضرت رضا(ع) نیز پخش شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیکر شهدای خدمت پس از تشییع باشکوه در تهران، به خراسان و مشهد رسید و مردم استان استقبال و مشایعت باشکوهی از خادمان خود کردند.د مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت همزمان با نماز ظهر و عصر در میدان ۱۵ خرداد آغاز شد و از ساعت ۱۴ نیز پیکر رئیس‌جمهور فقید و ۶ تن از همراهان ایشان وارد جمعیت تشییع ‌کننده شد. مراسم تشییع پیکر شهید جمهور، سیدابراهیم رئیسی از قبل ظهر روز پنجشنبه سوم خرداد در مشهد آغاز شد و مردم قدرشناس مشهد و زائرینی که از دیگر شهرها برای بدرقه رئیس‌جمهور خود آمده‌ بودند، در بلوار امام رضا(ع) جمع شدند و آخرین وداع را با شهید جمهور انجام  دادند و او را به سوی منزل ابدی‌اش رهسپار کردند.

مردم اما زودتر از ساعت اعلام‌شده خود را به میعادگاه آخرین وداع رسانده‌ بودند و مشکی‌پوش، عکس رئیس‌جمهور خود را در دست گرفته‌ و سوگواری می‌کرند؛ رئیس‌جمهوری که در حین خدمت به ملتش آسمانی شد و به همراه ۷ همراه خود، به جمع شهدای خدمت پیوست.

پیکر خادم‌الرضا روان در سیل جمعیت، لحظه‌به‌لحظه در حال نزدیک شدن به حرم مطهر بود تا در جوار معشوق آرام بگیرد. مردم اما در غم فراغ رئیس‌جمهور خود لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند. در حرم مطهر رضوی نیز پیش از اذان مغرب و عشاء در حالی که صحن پیامبر اعظم مملو از جمعیت و دیوارهای بارگاه مطهر سیاه‌پوش بود، مراسم مداحی برگزار شد. در بخشی از مراسم مداحی، صوتی از شهید رئیسی در ستایش حضرت رضا(ع) نیز پخش شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، سردار سلامی، سردار قاآنی، آیت‌الله علم‌الهدی و حجت‌الاسلام مروی نیز در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور در حرم مطهر حضور داشتند. سپس پیکر شهدا بر دوش خادمان قرار گرفت و در حرم مطهر و دور ضریح نورانی امام رضا(ع) طواف داده شد.

پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی حدود ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه همگام با اذان مغرب و عشاء در سومین شب از خرداد ماه ۱۴۰۳ هجری شمسی در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع شریف حضرت رضا(ع) آرام گرفت.

خاک ایران متبرک شد

پیکر برخی از شهدای سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان ایشان در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و زنجان پس از تشییع و بدرقه بی نظیر و به یادماندنی به خاک سپرده شده است. یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 بالگرد حامل رییس جمهور و هیات همراه دچار سانحه ای دلخراش شد و تمام سرنشینان به شهادت رسیدند. تا روز پنجشنبه سوم خرداد 1403 پیکرهای شهیدان آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی پس از تشییع و بدرقه میلیونی مردم کشورمان به خاک سپرده شده است.

مردم تبریز درمراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی، شهید آیت الله آل هاشم، شهید رحمتی و همراهانش با تجمع پر شور در میدان شهدای تبریز اردات خود را به شهدای خدمت نشان دادند. هم چنین مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت از طرف رهبر معظم انقلاب، با حضور علما، مراجع، مردم قم و مسئولان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

پیکرهای شهدای خدمت با عبور از مراسم های عزاداری مردم شهرهای تبریز و قم، از عصر روز سه شنبه میهمان مردم پایتخت بودند. مردم تهران سه شنبه شب میزبان پیکرهای شهدای خدمت در مصلی تهران و برگزاری آیین دعا و عزاداری بودند. در ادامه مردم نام و یاد رییس جمهور شهید و هیات همراه ایشان در سفر به استان آذربایجان شرقی را از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه گرامی داشتند. با پایان مراسم باشکوه بدرقه رییس جمهور و هیات همراه ایشان توسط مردم تهران هر یک از پیکر شهدا برای انجام مراسم خاکسپاری به گوشه ای از کشور بدرقه شد.

پیکر شهید سیدمحمدعلی آل هاشم سومین امام جمعه شهید تبریز از شهدای راه خدمت سانحه ی بالگرد حامل رئیس جمهور روزپنجشنبه سوم اردیبهشت پس از بدرقه ای باشکوه در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در قطعه صدیقین به خاک سپرده شد. در این مراسم مردم انقالبی و والیت مدار تبریزی دوباره حماسه خلق کرده و با حضور پرشکوه و بی بدیل وفاداری خود را به امام جمعه مردمی، پدر معنوی آذربایجان اثبات کردند.


مراسم تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان هم پس از برگزاری مراسم تشییع در میدان مشق وزارت خارجه از میدان بسیج شهر ری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد. این مراسم با حضور خانواده شهید، معاونان و مدیران کل وزارت خارجه و کارکنان دستگاه دیپلماسی کشور برگزار شد.

در مراسم وداع با وزیر خارجه شهید، علاوه بر حضور گسترده مردم بسیاری از مقامات و مسئولین کشوری و لشکری فعلی و پیشین و گروه ها و انجمن های مختلف نیز حضور داشتند. مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی هم از صبح پنجشنبه از شهر بیرجند آغاز شد و پس از آن با انتقال پیکر ایشان به شهر مشهد تا غروب آفتاب ادامه داشت . جمعیتی 3 میلیونی در این مراسم حضور داشتند و به همین دلیل مسیر رسیدن پیکر به حرم رضوی ساعت ها طول کشید.

هم چنین پیکر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی روزپنجشنبه در قطعه 27 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. پیکر سرتیپ دوم خلبان، شهید محسن دریانوش هم با حضور پرشور و گسترده مردم استان اصفهان در شهرستان نجف آباد به خاک سپرده شد. شرکت کنندگان در این مراسم، با در دست داشتن تصاویر شهید آیت اهلل رئیسی رئیس جمهور، شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان شهید سرتیپ دوم محسن دریانوش و سردار شهید موسوی با شهدای خدمت وداع کردند. پیکر سرتیپ دوم شهید دریانوش از محل باغ ملی تا  جنت الشهدای نجف آباد روی دستان خیل عظیم مردم تشییع شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

شهید دریانوش در کنار دیگر شهدای نجف آباد، از جمله شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی به خاک سپرده شد. پیکر سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی هم با بدرقه مردم قدرشناس زنجان از مسجد جامع این شهر به سمت امامزاده ابراهیم (ع) در زنجان تشییع شد. زنجانی ها بار دیگر ثابت کردند که یوم العباس برای آنها حرف نیست بلکه مکتب است؛ مکتبی که تا پای جان برای آن ایستاده اند و جوانان شان برای آن خون می دهند. پیکر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در مراغه و پیکر سردار شهید سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس جمهوری روز جمعه در شهر ری به خاک سپرده شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top