تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/05 - 15:46
کد خبر: 505807

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور را دارند و می‌خواهند پس از اتمام تحصیل به ایران بازگردند، باید در دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تحصیل کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، لیستی از دانشگاه‌های معتبر در سراسر جهان را اعلام می‌کند که مدارک صادر شده از آن‌ها مورد تایید این وزارتخانه است. این دانشگاه‌ها بر اساس معیارهای علمی و استانداردهای آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته و شامل دانشگاه‌های معروفی از کشورهای مختلف می‌شوند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در خارج از کشور را دارند، باید قبل از انتخاب دانشگاه، اطمینان حاصل کنند که آن دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند مدارک خود را در ایران معادل‌سازی کنند و مجوزهای لازم برای کار و فعالیت در حوزه‌های مرتبط را کسب نمایند. این لیست به‌صورت سالانه به‌روزرسانی می‌شود و در وب‌سایت رسمی وزارت بهداشت قابل دسترسی است.

دلیل تحصیل در دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور را دارند و می‌خواهند پس از اتمام تحصیل به ایران بازگردند، باید در دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تحصیل کنند. این دانشجویان برای بازگشت به ایران و ادامه تحصیل یا کار با مدرک دانشگاه‌های خارج از کشور، نیازمند تحصیل در دانشگاه‌هایی هستند که از نظر وزارت بهداشت ایران مورد تایید باشند.  دانشجویان ایرانی نه تنها برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران، بلکه برای کار و طبابت در کشور خود باید مدرک تحصیلی از لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ دریافت کنند. علاوه بر این، در صورتی که این دانشجویان مشمول خدمت سربازی باشند و قصد دریافت معافیت تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند، باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های مورد قبول وزارت بهداشت در خارج از کشور دریافت کنند.

لیست مهم ترین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین 

  • تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در چین در سال‌های تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴، آینده‌ی کاری و تحصیلی دانشجویانی را که پس از فارغ‌التحصیلی قصد بازگشت به ایران دارند، بدون نیاز به معادلسازی مدارک تضمین می‌کند. دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته‌های علوم‌پزشکی در چین را دارند، توصیه می‌شود که دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را انتخاب کنند. این دانشگاه‌ها با ارائه برنامه‌های آموزشی با کیفیت و با استانداردهای بین‌المللی، علاوه بر فراهم نمودن بستری برای یادگیری کارآمد، مدارکی معتبری به دانشجویان اعطا می‌کنند که در ایران نیز قابل‌قبول است و نیاز به مراحل پیچیده معادلسازی ندارد. لذا توصیه اکید می‌شود برای تضمین آینده شغلی و تحصیلی، حتما دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت را مد نظر قرار دهند. مهم‌ترین دانشگاه های چین که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند عبارتند از: 
    دانشگاه پکن
  • دانشگاه پزشکی پایتخت 
  • دانشگاه مرکزی جنوب 
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ 
  • دانشگاه دالیان 
  • دانشگاه نانجینگ 
  • دانگاه فودان 

دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران

لیست مهم ترین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی همواره در میان محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در دنیا قرار دارند. با توجه به سختی‌های موجود در مسیر تحصیل رشته‌های علوم پزشکی در ایران و نیز کیفیت بالای دانشگاه‌های پزشکی در ترکیه، بسیاری از دانشجویان ایرانی تحصیل در ترکیه را انتخاب می‌کنند. اهمیت تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، که تاییدیه وزارت بهداشت ایران را دارند، برای دانشجویانی که قصد بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیلات خود دارند، بسیار بالا است. در ادامه لیستی از مهم‌ترین دانشگاه های ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت هستند را مشاهده می‌کنید: 

  • دانشگاه آجی بادام
  • دانشگاه آتاتورک 
  • دانشگاه آنکارا 
  • دانشگاه باهچه شهیر 
  • دانشگاه باشکنت 
  • دانشگاه دوکوز ایلول 
  • دانشگاه اژه ازمیر 

لیست مهم ترین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه 

 توجه داشته باشید دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارند، حتما باید در یکی از این دانشگاه‌ها تحصیل کنند تا مدرک‌شان توسط وزارت بهداشت ایران ارزیابی شود. پیش از سال ۲۰۲۳، دانشجویان می‌توانستند بخشی از تحصیلات خود را در دانشگاه‌های غیر تایید شده بگذرانند؛ اما از سال ۲۰۲۳ به بعد، مدارک تحصیلی تنها در صورتی ارزیابی می‌شود که دانشجو تمام دوره تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه گذرانده باشد. لیست زیر، تعدادی از برترین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه را برایتان نام بردیم:

  • دانشگاه لومونوسوف 
  • دانشگاه ملی سنت پترزبورگ 
  • دانشگاه فدرال کازان 
  • دانشگاه نووسیبیرسک
  • دانشگاه سماشکو 
  • دانشگاه پیراگوف 

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالبی که در این مقاله بیان شد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به می‌توانند در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت مشغول به تحصیل شوند و از مزایای بسیار آن ازجمله کیفیت تحصیل و… بهره‌مند شوند. متقاضیان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در کشور مبدا بمانند و در شغل مربوط به رشته خود کار کنند یا اینکه به کشور خود برگردند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به وبسایت رسمی وزارت بهداشت ایران نیز بزنید و یا با کارشناسان گروه مهاجرتی امیدار ارتباط برقرار کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد
نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو ۲۰۲۴
انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد
نگاه غربی و شرقی به زن ؛ دوگانه ایی که هیچ تفاوتی ندارد
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال‌های اخیر
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
جاده چالوس باز شد
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top