تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/06 - 00:03
کد خبر: 505863

خبر مهم عبدالنبی سلمان درباره رابطه ایران و بحرین؛ اتفاقی که با میانجی گری روسیه رخ می دهد

خبر مهم عبدالنبی سلمان درباره رابطه ایران و بحرین؛ اتفاقی که با میانجی گری روسیه رخ می دهد

نایب رئیس پارلمان بحرین امروز (شنبه) اعلام کرد که این کشور روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران به زودی از سر می گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ «عبدالنبی سلمان» در این باره گفت: تمایل به ازسرگیری روابط بین دو کشور در دولت و پارلمان بحرین با واکنش مثبتی مواجه شده است و پارلمان بحرین بیانیه مثبتی را در این زمینه صادر کرده است.

عبدالنبی سلمان افزود: ازسرگیری روابط سیاسی و تجاری بین دو کشور، دارای اهمیت است زیرا ایران یک کشور همسایه است و بحرین از پیوندهای ثبات با همه کشورهای منطقه حمایت می کند.

نایب رئیس پارلمان بحرین افزود: ما در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، نزدیکترین کشور به ایران هستیم. همچنین یک اقلیت ایرانی در بحرین زندگی می کنند. همچنین شاهد وجود شهروندان بحرینی مقیم ایران هستیم. از سوی دیگر، سابقه تبادل تجاری بین کشور به چندین دهه قبل برمی گردد.

عبدالنبی سلمان خاطرنشان کرد: منامه امیدوار است روابط سیاسی باثبات و مستحکمی را با کشور همسایه اش ایران از سر بگیرد.

نایب رئیس پارلمان بحرین با تأکید بر اینکه این موضوع در آینده بسیار نزدیک اتفاق خواهد افتاد، تأکید کرد که این امر باید براساس احترام حسن همجواری باشد.

عبدالنبی سلمان تصریح کرد: این موضوع، با حمایت قابل پیش بینی روسیه در این زمینه اتفاق خواهد افتاد و این کشور نقش میانجی بین ایران و بحرین را ایفا می کند زیرا روسیه در زمینه ثبات در منطقه، منافع مستقیمی دارد. همچنین مسکو روابط قوی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. به همین دلیل می تواند نقش موثری در زمینه برقراری ارتباط بین کشورها ایفا کند.

نایب رئیس پارلمان بحرین همچنین گفت: ممکن است دو کشور اختلافات سیاسی داشته باشند اما این اختلافات تا ابد ادامه نخواهد داشت و در حال حاضر، باید از ایفای یک نقش محوری برای تقویت ثبات در منطقه بهره گرفت.

عبدالنبی سلمان با تأکید بر ضرورت در اولویت قرار دادن منافع کشورها از طریق ثبات سیاسی و همکاری دوجانبه، گفت: به وجود آمدن بسیاری از جنگ ها و تشدید اختلافات، یک موضوع ساختگی توسط کشورهای غربی و در راستای منافع آنها بود و این کشورها برای فتنه انگیزی در منطقه تلاش کردند اما زمان آن فرا رسیده است که خرد سیاسی جای تنش را بگیرد.

به گزارش ایرنا، پادشاه بحرین روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت این کشور خواهان عادی سازی روابط با ایران است و دلیلی برای تاخیر در این امر نیست.
«حمد بن عیسی آل خلیفه» در مسکو افزود: ما قبلاً با ایران مشکلاتی داشتیم، اما اکنون این مشکلات وجود ندارد. از این رو، دلیلی برای به تعویق انداختن عادی سازی روابط با ایران وجود ندارد.

پادشاه بحرین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بین کشورهای عربی بر سر لزوم برگزاری کنفرانس صلح برای حل مسائل خاورمیانه توافق نظر کامل وجود دارد و روسیه اولین کشوری است که ما برای حمایت از برگزاری این کنفرانس، موضوع را با آن مطرح کردیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد
نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو ۲۰۲۴
انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد
نگاه غربی و شرقی به زن ؛ دوگانه ایی که هیچ تفاوتی ندارد
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال‌های اخیر
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
جاده چالوس باز شد
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top