تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/06 - 00:12
کد خبر: 505866

۱۷۸۶ زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره‌مند شدند

۱۷۸۶ زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره‌مند شدند

اهواز- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: در دهه کرامت سال‌جاری، تعداد یک هزار ۷۸۶ نفر از زندانیان استان از امتیاز ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی دهقانی بیان کرد: پیرو تأکیدهای رئیس قوه قضائیه در خصوص بازدیدهای دوره‌ای و مناسبتی از زندان‌ها و بررسی شرایط مددجویان، در دهه کرامت امسال بازدیدهای متعددی از زندان‌های خوزستان صورت گرفت که نتیجه آن برخورداری یک هزار و ۷۸۶ مددجوی واجد شرایط از ارفاقات قانونی از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق، اشتغال به کار، مرخصی و آزادی تحت نظارت الکترونیکی (پابند) بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید از زندان و بررسی وضعیت زندانیان به صورت مستمر باید در دستور کار مدیران قضائی باشد زیرا محکومانی که در حال تحمل حبس هستند باید به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار گیرند و نتیجه اقدامات اصلاحی زندان سنجیده شود.

وی با قدردانی از تلاش ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان خوزستان و کمک‌های خیران و همراهی شکات و صاحبان حق در پرونده‌ها گفت: با تلاش صورت گرفته در دهه کرامت، زمینه آزادی ۳۹ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان و آزادی ۲۰۹ نفر از زندانیان معسر و نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان فراهم شد.

‎رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به سیاست حبس زدایی قوه قضائیه، تصریح کرد: فضای زندان‌ها باید صرف اصلاح و بازپروری محکومان شود و با مدیریت صحیح و استفاده مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس و ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایطی که اصلاح شده و یا زمینه اصلاح آنان در بیرون از زندان وجود دارد، می‌توان این هدف را به تحقق رسانده و زمینه اصلاح سایر محکومان را با ایجاد فضای مراقبتی، حرفه‌آموزی و اشتغال و نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی - تربیتی، فراهم کرد.

دهقانی تاکید کرد: افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی شده و یا حضورشان موجب خطر و زیان برای جامعه باشد، مورد این ارفاقات قرار نمی‌گیرند و محکومانی که مستحق حبس هستند، به عنوان حقی برای جامعه باید تحمل کیفر کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد
نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو ۲۰۲۴
انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد
نگاه غربی و شرقی به زن ؛ دوگانه ایی که هیچ تفاوتی ندارد
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال‌های اخیر
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
جاده چالوس باز شد
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top