تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 10:11
کد خبر: 506044

دوربرگردان اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

دوربرگردان اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم به صورت متفرق ظاهر شده و حتی میان نیروهای رادیکال و نیروهای عملگرای اصلاح‌طلب برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته چالش سیاسی در این جریان رخ داد که منجر به انتشار بیانیه «روزنه‌گشایان»‌ برای حضور فعال در انتخابات شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کیهان نوشت: اصلاح‌طلبان که تا دو ماه پیش مطرح می‌کردند که فضای سیاسی کشور پذیرای حضور سلائق مختلف نیست با تغییر نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری جلسات جدی برگزار می‌کنند.

اصلاح‌طلبان که در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد حضور کمرنگ و غیرسازمان‌یافته‌ای داشتند و حتی رئیس دولت اصلاحات نیز در این انتخابات پای صندوق رای نرفت حالا رویکرد خود را تغییر داده‌اند و رسانه‌‎های این جریان سیاسی اعلام می‌کنند که نیروی‌های اصلاح‌طلب عزم خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جزم کرده‌اند.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با ارائه گزارشی از محتوای جلسه اصلاح‌طلبان نوشت:‌ «اخبار منتشر شده از نشست روزهای قبل جبهه اصلاحات ایران به عنوان متولی فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی اصلاح‌طلبان حکایت از آن دارد که گردانندگان این جبهه سیاسی برخلاف انتخابات اسفند مجلس شورای اسلامی که در آن حداقل در ظاهر ماجرا شرکت فعال نکردند، این بار عزم خود را برای کنشگری انتخاباتی جزم کرده‌اند و به همین منظور جلسه فردای جبهه اصلاحات، صرفاً با دستور کار نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.»

این روزنامه از چهره‌هایی چون «مسعود پزشکیان»، «محمدرضا عارف»، «عبدالناصر همتی» به عنوان گزینه‌های محتمل کاندیدای ریاست جمهوری یاد کرده است.

اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم به صورت متفرق ظاهر شده و حتی میان نیروهای رادیکال و نیروهای عملگرای اصلاح‌طلب برای شرکت در انتخابات 11 اسفند سال گذشته چالش سیاسی در این جریان رخ داد که منجر به انتشار بیانیه «روزنه‌گشایان»‌ برای حضور فعال در انتخابات شد.
حالا پس از گذشت دو ماه اصلاح‌طلبان که مطرح می‌کردند فضای سیاسی کشور پذیرای حضور آنان و سلائق سیاسی مختلف نیست تغییر جهت داده و برای حضور تمام قد برای انتخابات ریاست جمهوری جلسات جدی برگزار می‌کنند.

با این اوصاف این سؤال مطرح می‌شود که ظرف حدود دو ماه در فضای سیاسی کشور چه تغییر شگرفی رخ داده که اصلاح‌طلبان رویکرد انتخاباتی خود را تغییر داده‌اند؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top