تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 11:51
کد خبر: 506060

قیمت هیدروموتور به چه عواملی بستگی دارد

قیمت هیدروموتور به چه عواملی بستگی دارد

هیدروموتور تجهیزی است که عکس عملکرد پمپ هیدرولیکی را انجام می دهد. این تجهیز انرژی روغن تحت فشار را به حرکت دورانی و گشتاور تبدیل می کند. از موتور هیدرولیک یا هیدروموتور در صنایع مختلفی چون صنایع عمرانی، کشاورزی، معدنی، سیمان، فولاد، شیمیایی و … استفاده می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هیدروموتور تجهیز پرکاربردی است که برای تبدیل انرژی هیدرولیکی حاصل از سیالات به انرژی مکانیکی از نوع دورانی مورد استفاده قرار می گیرد. همواره یکی از مهمترین پارامترها در خرید هیدروموتور نظیر هر تجهیز صنعتی دیگری، قیمت است. توان تولیدی، فناوری، قطعات مورد استفاده، برند، گشتاور، سرعت و … از عوامل موثر بر قیمت هیدروموتور هستند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عوامل موثر بر قیمت هیدروموتور تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

هیدروموتور چیست؟

هیدروموتور تجهیزی است که عکس عملکرد پمپ هیدرولیکی را انجام می دهد. این تجهیز انرژی روغن تحت فشار را به حرکت دورانی و گشتاور تبدیل می کند. از موتور هیدرولیک یا هیدروموتور در صنایع مختلفی چون صنایع عمرانی، کشاورزی، معدنی، سیمان، فولاد، شیمیایی و … استفاده می شود. در واقع هیدروموتور انرژی هیدرولیک حاصل از سیال فشرده نظیر روغن را به انرژی مکانیکی از نوع دورانی تبدیل می کند. سرعت و گشتاور در هیدروموتورها دو پارامتر مهم و عکس یکدیگر هستند. زمانی که سرعت هیدروموتور کم باشد، میزان گشتاور و حرکت دورانی حاصل از موتور هیدرولیک بالاتر خواهد بود و بالعکس.

عوامل موثر بر قیمت هیدروموتور کدامند؟

قیمت هیدروموتور تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر خواهد کرد. برخی از این عوامل عبارتند از:

توان تولیدی هیدروموتور

هر اندازه توان هیدروموتور بیشتر باشد، قیمت هیدروموتور نیز بالاتر خواهد بود.منظور از توان تولیدی هیدروموتور میزان انرژی است که این تجهیز می تواند تولید کند. عوامل زیادی در توان تولیدی هیدروموتور نقش دارند، سطح آب بندی موتور ، اندازه شافت، سرعت چرخش و … از جمله این عوامل هستند. هیدروموتور برای تولید گشتاور و حرکت دورانی با استفاده از فشار سیال مورد استفاده قرار می گیرد و انواع پمپ نظیر پمپ دنده ای هیدرولیک برای جابجایی سیال استفاده می شود. توان تولیدی در هر کدام از این تجهیزات متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

فناوری ساخت هیدروموتور

هرچه فناوری و تکنولوژی مورد استفاده در هیدروموتور بالاتر باشد، قیمت هیدروموتور نیز بالاتر خواهد بود. هیدروموتورهای با فناوری به روز و پیشرفته تر علاوه بر عملکرد بهتر در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهند کرد اما قیمت اولیه بالاتری در مقایسه با سایر هیدروموتورها خواهند داشت.

قیمت هیدروموتور به چه عواملی بستگی دارد

قطعات مورد استفاده در هیدروموتور

متریال و قطعات بکار رفته در هیدروموتور در قیمت این تجهیز اثرگذارند. هرچه متریال و تجهیزات مورد استفاده در هیدروموتور کیفیت بالاتری داشته و مقاومت و طول عمر بالاتری داشته باشند، طول عمر و دوام هیدروموتور نیز بیشتر شده و علاوه بر صرف هزینه کمتر در خصوص تعمیر و نگهداری، عملکرد تجهیز نیز بالاتر خواهد بود.

نوع هیدروموتور

هیدروموتور انواع مختلفی دارد و هر کدام از این انواع قیمت متفاوتی خواهند داشت. هیدروموتور دنده ای، پره ای، پیستونی و اوربیتالی یا ژیروتور از انواع هیدروموتور هستند. هیدروموتور دنده ای ساختاری شبیه به پمپ دنده ای دارد و اساس کار آنها بر حسب چرخ دنده است. هر اندازه چرخ دنده ها بزرگتر باشند، گشتاور خروجی هیدروموتور بیشتر بوده و قیمت هیدروموتور نیز بالاتر خواهد بود. هیدروموتور پیستونی ساختاری شبیه به پمپ پیستونی دارند. در این موتور هیدرولیک تعدادی پیستون بر سیلندر نصب شده و با فشار سیال پیستون ها حرکت رفت و برگشتی داشته و سیلندر حرکت دورانی خواهد داشت. این هیدروموتورها گشتاور بالاتری نسبت به هیدروموتور دنده ای تولید می کنند و قیمت هیدروموتور پیستونی از دنده ای بالاتر است. هیدروموتور اوربیتالی ابعاد بسیار کوچکی دارند و به تناسب اندازه کوچک گشتاور بالایی فراهم می آورند. هیدروموتور پره ای یا کارتریجی از صفحه ای دورانی به همراه تعدادی شیار تولید شده اند که داخل هر شیار تیغه ها و پشت هر کدام از تیغه ها، فنرهایی تعبیه شده و تولید حرکت دورانی و گشتاور بر حسب این فنرها خواهد بود.

برند هیدروموتور

از مهمترین برندهای تولید کننده هیدروموتور می توان به برند دانفوس ، پارکر ، ویکرز ، اینترموت، کالزونی، کاترپیلار، سای، بوش رکسروت، آرون بروینی و … اشاره کرد. هرکدام از این برندها مدل های مختلف با ویژگی هایی متفاوت دارند و قیمت هیدروموتور در انواع مختلف آنها متفاوت خواهد بود. برای مثال هیدروموتور برند دانفوس، گشتاور بالا و سرعت کم، حجم کوچک، توان و مقاومت بالایی دارد. هیدروموتور اینترموت راندمان بالا، گشتاور بالا، سرعت کم و آلودگی صوتی کم دارد. هیدروموتور سای گشتاور قابل تنظیم، توانایی کنترل سرعت و … را دارا است. هر کدام از برندهای هیدروموتور ویژگی های متفاوتی دارند و متقاضیان خرید می بایست متناسب با نیاز خود هیدروموتور مناسب از برند مناسب را انتخاب نمایند.

سرعت کاری هیدروموتور

هیدروموتورها از لحاظ سرعت چرخش یا RPM که نشان دهنده دور در دقیقه است به سه دسته سرعت پایین، متوسط و بالا تقسیم می شوند. یکی از موارد قابل توجه در زمان خرید هیدروموتور سرعت آن است که با گشتاور تولیدی رابطه معکوس دارد و هر اندازه سرعت هیدروموتور بالاتر باشد، گشتاور تولیدی توسط موتور هیدرولیک کمتر خواهد بود.

سایز

با توجه به نیاز می باست از هیدروموتور با سایز مناسب استفاده کرد. اغلب هیدروموتورها با اندازه کوچکتر قیمت کمتری خواهند داشت. لزوما کوچک بودن سایز هیدروموتور نشان دهنده گشتاور پایین در هیدروموتور نخواهد بود، برای مثال هیدروموتور اوربیتالی یا ژیروتور سایز کوچکی در مقایسه با سایر هیدروموتورها دارند، اما به نسبت گشتاور بالایی در سیستم فراهم می آورند. انواع هیدروموتورها بر حسب گشتاور یا حرکت دورانی تولیدی به سه دسته قدرت پایین، متوسط و قدرت بالا تقسیم می شوند، هرچه قدرت هیدروموتور بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

قیمت هیدروموتور به چه عواملی بستگی دارد

کاربرد این تجهیزات

اغلب موتورهای هیدرولیک کوچک که کاربردی خانگی داشته و در صنایع کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، ارزان تر هستند و در مقابل موتورهای هیدرولیک بزرگتر با توان بیشتر که در صنایع بزرگتری مورد استفاده قرار می گیرند، قیمت بالاتری دارند.

عوامل قابل توجه در خرید هیدروموتور چیست؟

در خرید هیدروموتور نیز نظیر هر تجهیز صنعتی دیگری، توصیه می گردد تا از متخصصین و تکنسین های مربوطه استفاده شود. متخصصین با توجه به نیاز متقاضی، پارامترهایی از تجهیز را مورد توجه قرار می دهند و با برآورده کردن پارامترها متقاضیان می بایست نسبت به خرید تجهیز مورد نظر اقدام نمایند. عواملی که اغلب متخصصین در حین خرید هیدروموتور مورد توجه قرار می دهند، شامل موارد زیر است:

  • توان هیدروموتور
  • گشتاور هیدروموتور در بیشینه اختلاف فشار
  • میزان دور هیدروموتور
  • بیشترین سرعت هیدروموتور
  • حجم جابجایی سیال بر حسب سانتی متر مکعب
  • حداکثر دبی مجاز

متقاضیان جهت خرید انواع هیدروموتور و محصولات هیدرولیکی و پنوماتیکی می توانند از فروشگاه هیدرولیک نادری محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایند. هیدرولیک نادری یکی از بهترین تامین کنندگان محصولات هیدرولیکی است که اغلب محصولات را بدون واسطه و بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد.مشتریان با اطمینان کامل نسبت به تضمین اصالت کالا ، می توانند کالای هیدرولیکی مورد نظر خود از جمله انواع هیدروموتور نظیر هیدروموتورهای دنده ای، اوربیتالی، پیستونی و انواع پمپ نظیر پمپ دنده ای هیدرولیک، پمپ پیستونی و … را خریداری نمایند.

خرید یونیت هیدرولیک نیز در هیدرولیک نادری امکانپذیر است. یونیت هیدرولیک با استفاده از پمپ جریان هیدرولیک را تولید کرده و با استفاده از شیرآلات کنترلی مورد استفاده میزان و جهت جریان کنترل می شود و در انتها سیال یا همان روغن به عملگرهایی چون سیلندر یا هیدروموتور وارد می شود. قیمت یونیت هیدرولیک به دلیل خرید پکیجی کامل از تجهیزات هیدرولیک در مقایسه با خرید هر کدام از این تجهیزات به طور مجزا مناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأکید ولیعهد سعودی بر ضرورت آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین
انباشت ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک در گذرگاه کرم ابوسالم
«سعید جلیلی» وارد صداوسیما شد
ما یک ⁧خانواده⁩ هستیم و هر عضوی با تابعیت ایرانی برایمان مهم است
عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی
با جلوه جدید حمل و نقل شهری به مناظره رفتم
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top