تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 11:59
کد خبر: 506062

سینی کابل گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

سینی کابل گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

سینی کابل ها در واقع ابزاری جهت هدایت و حفاظت از سیم و کابل ها می باشند،انها علاوه بر هدایت کابل ها از انها در برابر عوامل بیرونی و شرایط محیطی از جمله فشار و ضربه،رطوبت،گرد و غبار و ... محافظت می نمایند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سینی کابل نام یکی از ابزارهای صنعتی در حوزه ی برق صنعتی می باشد که به ان cabletray نیز می گویند.

یکی از انواع سینی کابل ها ،سینی کابل گالوانیزه است که از ورق فولاد گالوانیزه ضد زنگ و ض د خوردگی ساخته می شود.

سینی کابل ها در واقع ابزاری جهت هدایت و حفاظت از سیم و کابل ها می باشند،انها علاوه بر هدایت کابل ها از انها در برابر عوامل بیرونی و شرایط محیطی از جمله فشار و ضربه،رطوبت،گرد و غبار و ... محافظت می نمایند.

images_1716720562_665313b23ade4.jpg

این ابزار در واقع صفحه ای فولادی است که از طرفین به جهت اتصال دارای خم هایی هستند و بدنه انها مشبک و پانچ خورده است،سینی کابل ها اغلب در شاخه دو متری و ابعاد و ضخامت سفارشی تولید و به بازار عرضه می شوند.

لوله فولادی گالوانیزه برق ،کاندوییت ها، نردبان کابل ها و ... نیز جز ابزار سیستم های حفاظت و هدایت کابل می باشند که هر کدام کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ادامه به توضیح در مورد انها نیز خواهیم پرداخت.

سینی کابل اریا تولید کننده انواع سینی کابل گالوانیزه

سینی سازان اریا تولید کننده انواع سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم،نردبان های کابل،لوله فولادی گالوانیزه برق،انواع ساپورت و سایر اتصالات و متعلقات مربوطه می باشد.

این مجموعه با دارا بودن به روزترین دستگاه های سی ان سی و دستگاه های خم و برشکاری و همچنین نیروی کار مجرب و توانمند به تولید ابزارهای هدایت و حفاظت کابل ها پرداخته لذا با توجه به خرید مستقیم از تولید کننده ممیتوانید سینی کابل و سایر محصولات را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیتخریداری نمایید.

انواع سینی کابل

سینی کابل ها انواع متعددی دارند ،که عموما در دو نوع دسته بندی معرفی می شوند.یک دسته بندی بر اساس مواد و متریال سازنده ی انها و دیگری بر اساس شکل ظاهری و نوع کاربرد انها می باشد.

سینی کابل ها از لحاظ کاربرد و شکل ظاهری شامل موارد زیر هستند:

  1. سینی کابل نردبانی

  2. سینی کابل توری یا مش

  3. سینی کابل دوخم

  4. سینی چهارخم

  5. سینی شش خم

قابل ذکر است که هر چه تعداد خم سینی کابل بیشتر باشد مقاومت و قدرت تحمل بار سیم کابل ها توسط سینی بیشتر خواهد بود.

نردبان کابل یا لدر کابل

همانطور که پیش تر گفته شد نردبان کابل نیز یکی از انواع ابزارهای هدایت و حفاظت کابل ها در سیستم های برق رسانی است.

نردبان کابل غالبا از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته می شود و شکل ظاهری ان شبیه به نردبان است.

لدر کابل قابلیت بار گذاری به صورت افقی و عمودی را دارا می باشد ،اما بیشترین کاربرد ان در مواقعی است که نیاز داریم کابل به صورت عمودی حرکت کنند مانند هدایت کابل ها بر روی دیوار.

این ابزار اصطلاحا دارای پله هایی است که کابل ها به وسیله ی ابزاری به نام بست چنگالی بر روی ان متصل می شوند.

به طور کلی می توان گفت نردبان کابل گالوانیزه قوی ترین وسیله پشتیبانی از کابل هاست و قابلیت بارگذاری در طول های وسیع را دارا می باشد.

Picture 1509852105

انواع سینی کابل از لحاظ مواد و متریال سازنده

با توجه به کاربرد گسترده ای که امروزه سینی کابل ها در صنایع و ساخت و ساز ها به خود اختصاص داده اند و با توجه به اهمیت برق رسانی و حفاظت از سیستم های مربوطه،سینی کابل ها برای کاربرد در شرایط و محیط های گوناگون و نوع،حجم و وزن سیم و کابل هایی که می بایست در خود جای دهند از مواد گوناگونی ساخته می شوند ،از جمله:

  1. سینی کابل گالوانیزه فابریک

  2. سینی کابل گالوانیزه گرم

  3. سینی پلاستیکی یا پی وی سی

  4. سینی کابل الومینیومی

تفاوت سینی کابل گالوانیزه فابریک و گالوانیزه گرم

از میان انواع سینی کابل که نام بردیم بیشترین استفاده را نوع گالوانیزه ی ان دارد ،چرا که علاوه بر مقرون به صرفه بودن ان مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت محیط،خوردگی های شیمیایی و ضربه فشار خارجی را دارد.

ورق گالوانیزه فابریک که در کارخانه توسط فرایند اندی کاتدی و گالوانیزاسیون که ورق اهن را دارای روکشی از روی می کند و ورق نهایی از مقاومت خوبی در برابر رطوبت و مواد خورنده شیمیایی برخوردار است.

با این حال در پروژه هایی که سینی کابل در محیط های شرجی مانند مناطق جنوبی و شمالی کشور قرار دارند یا در مواردی که ممکن است بخارهای اسیدی و مواد شیمیایی در تماس با سینی قرار گیرند ،استفاده از سینی کابل گالوانیزه گرم توصیه می شود.

سینی کابل گالوانیزه گرم به مراتب مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی نسبت به نوع فابریک ان دارد.

این محصول پس از ساخت درون حوضچه های مذاب روی قرار میگیرد و دارای روکشی به قطر 70 میکرون از روی می گردد که این پوشش سینی کابل را به شدت مقاوم و نفوذ ناپذیر می کند.

تفاوت لوله فولادی گالوانیزه برق و سینی کابل

لوله فولادی گالوانیزه برق که از گذشته وسیله ای برای هدایت سیم و کابل ها بوده نیز جز ابزارهای هدایت و حفاظت کابل ها قرار می گیرد.

سینی کابل نسبت به لوله فولادی گالوانیزه برق حجم سیم و کابل بیشتری می تواند درون خود جای دهد،علاوه بر این استفاده از سینی کابل ،هنگام تعمیر یا تعویض بخشی از کابل ها اجازه دسترسی ساده تر و سریعتر را به ما می دهد.

همچنین سینی کابل گالوانیزه دارای پانچ هایی است که باعث تهویه هوای گرم تولید شده در برخی کابل ها و خنک نگه داشتن سیستم می شود و علاوه بر ان این پانچ ها مانع از تجمع اب ناشی از بارندگی و گرد و غبار می شوند.

نحوه خرید از سینی کابل آریا

فروشگاه ما در تهران به ادرس خیابان لاله زار جنوبی ،روبروی پاساژ ادیسون، پلاک 47 واقع می باشد که شما عزیزان می توانید مراجعه نموده و به صورت حضوری از ما خرید نمایید

همچنین می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و با مشاوره رایگان محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید و در هر جای ایران تحویل بگیرید.

شماره های تماس:

02133916032 02133916033 09126851582

قیمت سینی کابل گالوانیزه و ابعاد آن

قیمت سینی کابل گالوانیزه با توجه به ضخامت ورق فولاد سازنده ان و همچنین ابعاد و تعداد خم ان متفاوت خواهد بود.

سینی کابل گالوانیزه عموما با ضخامت ورق 0.5 میلی متر تا 2 میلی متر ساخته می شود و طول انها اغلب دو متر است(اصطلاحا به هر سینی کابل دو متری شاخه گفته می شود) و عرض انها بنا به نعداد،نوع و حجم کابل های عبوری از ان ،بین 10 سانتی متر الی 60 سانتی متر تولید می شود.

با توجه به تغییر قیمت فلزات در بازار قیمت این محصولات نیز به روز محاسبه می گردد.لذا شما عزیزان جهت استعلام قیمت سینی کابل،نردبان کابل،لوله فولادی گالوانیزه برق،وال پست،لوله فلکسیبل برق و سایر اتصالات و متعلقات با شماره های بالا تماس گرفته ی به صورت حضوری به ادرس فروشگاه مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top