تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 13:06
کد خبر: 506075

روسای دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند

روسای دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند

سخنگوی وزارت علوم درخصوص کاندیداتوری رؤسای دانشگاه‌ها گفت: ما ضابطه خاصی در آموزش عالی نداریم، در این حوزه‌ها طبق قوانین حاکم بر کشور عمل می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی شمسی پور درباره ضابطه شرکت رؤسای دانشگاه‌ها برای کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: درخصوص کاندیداتوری رؤسای دانشگاه‌ها ما ضابطه خاصی در آموزش عالی نداریم، در این حوزه‌ها طبق قوانین حاکم بر کشور عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین هرکدام از رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که خود فکر می‌کنند توانمندی دارند و سوابق آن‌ها به‌گونه‌ای است که احتمال می‌دهند شورای نگهبان، بررسی کرده و تأیید کند بنا به تشخیص خود می‌توانند کاندید شوند.

سخنگوی وزارت علوم افزود: قاعدتاً بررسی صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌گیرد اما چیزی که می‌دانم رؤسای دانشگاه‌ها کارشان را محکم انجام می‌دهند و همگی با عزم و قوت فوق‌العاده‌ای درحال انجام امور عادی دانشگاه هستند.

وی افزود: بنده فکر نمی‌کنم و بعید می‌دانم هیچکدام از رؤسای دانشگاه‌ها قصد این را داشته باشند تا برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندید شوند، به هر حال کسی که می‌خواهد کاندید ریاست‌جمهوری شود باید شرایط خاصی داشته و احاطه کامل به مسائل کلان کشوری از جمله، فرهنگ، سیاست، مسائل اجتماعی، سلامت، علم، اقتصاد، آموزش عالی، امنیت و سیاست خارجی و …داشته باشد.

شمسی پور افزود: داشتن چنین شاخص‌هایی کار بسیار سختی است، قاعدتاً عقبه مدیریتی، سابقه و رزومه فردی که می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری شود باید در حد و سطحی باشد که احاطه به مسائل پیدا کرده باشد، فقط اشخاص خاصی هستند که امکان کاندیداتوری و تأیید صلاحیت دارند من خیلی بعید می‌دانم رؤسای دانشگاه‌ها کسی بخواهد کاندید شود.

به گزارش مهر، از سوی دیگر محمد علی زلفی گل وزیر علوم نیز روز گذشته در خصوص احتمال کاندیداتوری برخی رؤسای دانشگاه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: هر کسی که احساس کند که شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری را دارد می‌تواند ورود کند و این حق برای همه وجود دارد که کاندیدا شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رؤسای دانشگاه‌ها در صورت ورود به عرصه انتخابات باید استعفا بدهند، تصریح کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم نیازی به استعفای این افراد نیست مگر کسانی که برگزار کننده انتخابات باشند و یا در آن نقش دارند که این افراد باید استعفا دهند.

حامد کرمی مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم نیز در همین زمینه گفت: ضابطه خاصی وجود ندارد، براساس شرایط عمومی نامزدها و دارا بودن آن شرایط (رؤسای دانشگاه‌ها) می‌توانند اعلام نامزدی کنند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top