تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 16:22
کد خبر: 506099

وزیر ارشاد: شهید امیرعبداللهیان صفحات نوینی به دیپلماسی کشور اضافه کرد

وزیر ارشاد: شهید امیرعبداللهیان صفحات نوینی به دیپلماسی کشور اضافه کرد

وزیر ارشاد با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان صفحات نوینی بر ابتکارات دیپلماسی کشور اضافه کرد، گفت: ایشان حضور ایران در شانگهای و بریکس را رقم زد و در ۸ ماه اخیر در داستان غم‌انگیز غزه سر از پا نمی‌شناخت و به برخی کشورها بیش از ۱۰ بار سفر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  مراسم گرامی‌داشت شهید حسین امیرعبداللهیان از شهدای خدمت و از اساتید دانشگاه تهران عصر امروز (دوشنبه، 7 خرداد) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و جمعی از دانشجویان در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

وزیر ارشاد در سخنانی درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید امیرعبداللهیان، گفت: امیدواریم این اتفاق  با حکمت، تدبیر الهی، دعای خیر شهدا، حضرت امام(ره) و اخلاص رهبری تبدیل به یک فرصت جدید برای نظام اسلامی شود.

وی افزود: جنس عزاداری و ناراحتی ما برای این بزرگواران متفاوت است، حکمت خون در مکتب پیروان اهل بیت همیشه نقش پیش برنده دارد و انفعال در آن جایی ندارد.وزیر ارشاد اظهار کرد: تجربه نزدیک به ۴۶ سال پیروزی انقلاب نشان داده رخدادهای این چنینی فضای حرکتی نظام و انقلاب را شتاب بخشیده است و به دنبال آن سرمایه اجتماعی را ارتقا داده و فصل نوینی برای انسجام، وحدت و حرکت به سمت آرمان‌های بزرگ انقلاب را فراهم کرده است.اسماعیلی بیان کرد: حرکت انقلاب با رحلت حضرت امام خمینی(ره) متوقف نشد و با پرچمداری فرزند دیگری از فرزندان انقلاب به شکل تکاملی ادامه پیدا کرد، ما حاج قاسم را از دست دادیم اما آن‌چه اتفاق افتاد اتحاد و انسجام بعد از آن بود.

وی افزود: رئیس‌جمهور شهید ما حضرت آیت‌الله رئیسی بعد از دهه‌ها خدمت وقتی در سال ۱۴۰۰ در انتخابات حضور یافت، روزهای تلخ و دشوار را پیش بینی می‌کرد و همه ما می‌دانستیم فضای کشور چگونه است و چه مشکلاتی را پیش رو خواهیم داشت.

وزیر ارشاد تصریح کرد: بارها این صحبت میان ما و رئیس‌جمهور شهید رد و بدل شد و شهید رئیسی آبرو و سرمایه خود را در کف دست قرار داد و وارد میدان شد، روز تنفید رئیس‌جمهور شهید در حالی برگزار شد که روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا در کشور از دست می‌رفت اما کشور در چند ماه از این موقعیت خارج شد و روزی به اعداد یک رقمی رسیدیم که هنوز کشورهای در حال توسعه اعداد سه رقمی داشتند.

اسماعیلی عنوان کرد: در فضای دیپلماسی با میدان‌داری فرد مجاهدی همچون شهید امیرعبداللهیان صفحات نوینی بر ابتکارات دیپلماسی کشور اضافه شد زیرا ایشان با نیت حل تعارض‌های دوگانه ساختگی‌ میدان و دیپلماسی وارد عرصه شد. وی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان حضور ایران در شانگهای و بریکس را رقم زد و هشت ماه اخیر در داستان غم انگیز غزه سر از پا نمی‌شناخت و به برخی کشورها بیش از ۱۰ بار سفر کرد.

وزیر ارشاد اظهار کرد: ایران در این مدت در فضای منطقه‌ای جدید با هماهنگی میدان و دیپلماسی چنان سیلی سهمگینی بر صورت رژیم صهیونیستی نواخت که سال‌های سال اثرات آن در ارتقای جبهه مقاومت باقی خواهد ماند.اسماعیلی در پایان گفت: آخرین نامه‌ای که از سوی ریاست جمهوری به من رسید نامه شهید امیرعبداللهیان به رئیس‌جمهور مبنی بر پیشنهاد حضور بنده در مراسم حج امسال بود که موافقت رئیس‌جمهور با این پیشنهاد در همان روز حادثه به من ابلاغ شد.

بهادری جهرمی: شهید امیرعبداللهیان بازوی عملیاتی شهید رئیسی در حوزه سیاست خارجی بود

در ادامه سخنگوی دولت نیز در سخنانی درباره ابعاد شخصیتی شهید  امیرعبداللهیان گفت: روحیه اخلاقی و مردمی شهیدرئیسی را مردم بسیار مشاهده کردند و اگر می‌خواستیم در کنار ایشان شخصی را قرار دهیم شهید امیرعبداللهیان بودند زیرا به شدت متواضع و اخلاق‌مدار بودند.

وی افزود: شهید امیرعبداللهیان را در حوزه سخنگویی و در دفتر دولت می‌دیدیم، ایشان در روند کار و همکاری بسیار آداب‌مند بودند به‌گونه‌ای که ما را خجالت‌زده می‌کردند.وی عنوان کرد: بازوی عملیاتی شهید رئیسی و دولت در حوزه سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان بودند که بسیار پر کار بودند و در حوزه کاری خودشان هم در عین رعایت ادب و اخلاق بسیار مقتدرانه برخورد می‌کردند. در عملکرد ایشان و روش کارشان این اقتدار را می دیدید.

روحیه تعاملی ایشان با نهادها و شخصیت های سیاسی مختلف قابل تأمل است و از شخصیت‌های سیاسی ادوار با نگاه‌های مختلف به عنوان مشاور استفاده می‌کردند.سخنگوی دولت اظهار کرد: اینکه روزی 2 میلیون بشکه در روز ایران نفت می‌فروشد، عامل آن اقدامات هم افزای حوزه دیپلماسی با وزارت نفت است و اگر تجارت خارجی غیر نفتی ما توانست در ۱۴۰۱ رکورد تاریخی کشور را بشکند در شرایطی که کشور تحریم شدید است، نتیجه هم‌افزایی حوزه دیپلماسی و میدان‌داران اقتصادی ماست.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه احقاق حقوق شهروندی موافقت‌نامه‌های متعدد دو جانبه برای تبادل زندانیان امضا شد و دیپلمات اسدی که بعد از پنج سال آزاد شد نمونه‌هایی از پیگیری حقوق شهروندان کشورمان از سوی دستگاه دیپلماسی بود. در عضویت در شانگهای و بریکس و در موضوعاتی از جمله جنگ غزه ایشان بسیار موفق عمل کردند.

بهادری جهرمی گفت: شهید امیرعبداللهیان بسیار ‌پیگیر موضوعات فرهنگی ‌و ورزشی بودند و حل مشکلات تیم ملی از این جمله بود، شخص ایشان و وزارت خارجه برای هماهنگی‌های بین المللی برای زمینه‌سازی مسابقات تدارکاتی تیم ملی بسیار تلاش کردند و اشراف و دغدغه شخصی در این حوزه داشتند که قابل توجه بود.

وی افزود: ایشان همچنین اهل پیگیری رویدادهای فرهنگی هم بودند و حضورشان در نمایشگاه کتاب آخرین حضورشان در یک رویداد فرهنگی بود.سخنگوی دولت تأکید کرد: شهید امیرعبداللهیان یکی از پایه‌های ثابت حضور در رویدادهای فرهنگی و موافقت نامه های مربوطه بود، ما در دولت سرکشی به خانواده شهدا را داریم و شهید امیرعبداللهیان پای ثابت پاسداشت خانواده شهدا بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأکید ولیعهد سعودی بر ضرورت آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین
انباشت ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک در گذرگاه کرم ابوسالم
«سعید جلیلی» وارد صداوسیما شد
ما یک ⁧خانواده⁩ هستیم و هر عضوی با تابعیت ایرانی برایمان مهم است
عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی
با جلوه جدید حمل و نقل شهری به مناظره رفتم
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top