تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 18:21
کد خبر: 506114

چگونه «شهیدجمهور» معادلات جهانی را تغییر داد؟

چگونه «شهیدجمهور» معادلات جهانی را تغییر داد؟

پس از شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ابعاد بیشتر و تازه‌تری از شخصیت این عالم مجاهد برای عموم آشکار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش ناگوار بود این ناگواری زمانی بیشتر خود را نشان داد که ابعاد شخصیتی و خدمات «سیدالشهدای خدمت» برای همگان بیشتر آشکار ‌شد.آیت الله رئیسی که دغدغه‌اش مردم و بر زمین نماندن حرف رهبری و ولی فقیه بود، توانست با توکل به خدا، چهره‌ای بین‌المللی شود و بتواند در معادلات جهانی نقش آفرین باشد.

مردی که با الگوگیری از مرام استادش شهید آیت الله دکتر بهشتی از حاشیه‌ها، طعن‌ها و تهمت‌ها چشم پوشید و خود را وقف در راه رضایت حق، ولایت و مردم کرد.همین سیره سبب شد تا او با ویژگی‌های مدیریت جهادی، مردمی بودن، بی‌توجهی به ناسپاسی و طعن‌ها، سعه صدر، ولایت‌مداری، اخلاص و صداقت، خادم الرضا علیه‌السلام، کارآزموده در مدیریت‌های کلان، مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی در عرصه داخلی و بین‌المللی چهره‌ای اثرگذار باشد به گونه‌ای که از 197 کشور جهان مقامات بیش از 100 کشور در رده های مختلف در مراسم تشییع پیکر آن شهید خدمت شرکت نمایند و رهبران و روسای بیش از 27 نهاد بین‌المللی برای مقامات کشورمان پیام تسلیت بفرستند و  هفت کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کنند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه افراشته درآوردند به عبارتی یک سوم جمعیت جهان. این مساله نشان‌دهنده اهمیت شخصیت رئیس جمهور شهید ایران برای کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی مانند بریکس، شانگهای، سازمان ملل و حتی آمریکاست.

رئیس جمهوری که در عرصه بین‌المللی از مردم مظلوم فلسطین و غزه علنی دفاع کرد و لحظه‌ای از آرمان‌های اسلام، انقلاب و امام و رهبری کوتاه نیامد و همین کوتاه نیامدن او را جهانی کرد و به پاس این مرادنگی و ایستادگی اش مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل و دیگر مجامع مهم بین‌المللی به احترام او یک دقیقه سکوت کردند.

محمد مخبر، سرپرست قوه مجریه گفت: یکی از سران بزرگ دنیا در چند روز گذشته به من گفت، کاری که با همکاری شهید رئیسی انجام دادیم، معادلات قدرت در دنیا را جا‌به‌جا کردیم، شهید رئیسی اصرار داشت که حتی یکی از تدابیر رهبر انقلاب روی زمین نماند، شهید رئیسی در هر سفر استانی، اولین جایی که می‌رفت محروم‌ترین نقطۀ استان بود.

همین نگاه به محرومان و مردم موجب شد تا مردم قدرشناس ایران اسلامی با حضور میلیونی و کم نظیر خود در مراسم تشییع پیکر مطهر سیدالشهدای خدمت و همراهانش در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس سنگ تمام بگذارند و برغم مشکلات اقتصادی به این شهید والامقام ادای دین کنند.

حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر آیت الله دکتر رئیسی پیام مهمی برای جهانیان دارد و آن این‌که مردم ایران پای انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در هر شرایطی ایستاده‌اند و قدردان خادمان خود هستند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چه زیبا در پیام‌شان به مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم فرمودند: برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداش‌های الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است.

مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرزند سعید جلیلی کجاست؟
در صورت مشاهده تخلف در انتخابات چه باید کرد؟
نشست بررسی سیاست‌های پوشاک زنان در دوره قاجار و پهلوی
جمعی از فعالان حوزه زنان از جلیلی حمایت کردند
ستاد انتخابات: هر نامزد می‌تواند یک نماینده به عنوان ناظر در شعب داشته باشد
پورمحمدی: برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای بیایید
خبر خوش باشگاه پرسپولیس برای هوادارن
واکنش کوبنده حزب الله لبنان به ترور فرمانده ابونعمه +جزئیات
اینفوگرافیک/ نحوه دریافت کارت شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
چند درصد سدهای پنج‌گانه تهران پر آب است؟
دیدار مخبر با پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای +فیلم
زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد
آزادی گروگان و دستگیری آدم ربایان در زاهدان +فیلم
این خمیردندان‌ها را نخرید
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
اهتزاز بزرگترین پرچم فلسطین جهان در تهران +فیلم
مرگ‌ و میر هاری در ایران به مرز اخطار رسید
تصویر شهید رئیسی روی میز مخبر در اجلاس شانگهای + عکس
رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در صداوسیما +فیلم
پیام‌ مقاومت فلسطین بعد از شهادت حاج ابونعمه
در دولت روحانی بنزین و ارز ۳ تا ۹ برابر گران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top