تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/09 - 12:54
کد خبر: 506365

احداث ۲۰۰ هزار مسکن عملیاتی شد

احداث ۲۰۰ هزار مسکن عملیاتی شد

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی امروز (۹ خرداد) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری کلید خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرار است در قالب طرح نهضت ملی و از طریق برنامه ریزی های انجام شده توسط شهرداری تهران و دولت ۲۰۰ هزار مسکن در ۹۲ نقطه پایتخت احداث شود که ۹۰ درصد خانه ها در پهنه جنوبی خواهند بود.

هدف قشر متوسط به پایین است

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این مراسم با تسلیت شهادت رییس جمهور و هیئت همراه گفت: «امیدوارم با جدیت مسیر این عزیزان را ادامه دهیم. آیین عملیات اجرایی ۲۰۰هزار واحد مسکن تقریبا نتیجه ۱۸ ماه کار مداوم است. قرار بود هفتم فروردین ماه امسال این برنامه با ۱۵۰ هزار واحد انجام شود که به تعویق افتاد و به ۲۰۰هزار واحد رسید و امیدواریم احداث ۲۰۰هزار واحد مسکن به تعادل بازار مسکن کمک کند.»

او با بیان این که در موضوع آئین عملیات اجرایی ۲۰۰هزار واحد مسکن، این پروژه که در آن حضور داریم متعلق به وزارت راه و شهرسازی است، مداخله ما هزار هکتار و حدود ۹۰ پروژه برای مسکن استطاعت پذیر است، تاکید کرد: «جامعه هدف ما قشر متوسط به پایین جامعه است که کار صدور پروانه های آنها، مراحل کمسیون ماده پنج و اقدامات شورای عالی آنها هم انجام شده است. برخی می گویند اگر در تهران مسکن ساخته شود موجب جمعیت پذیری می شود. آمارهای رسمی نشان می دهد که در سال ۹۰ و ۹۵ سهم مهاجرت در رشد جمعیت ۳۷ درصد و سهم زاد و ولد ۶۳ درصد بوده است. این امار برای شهر تهران خیلی کمتر است. مهاجرت ما در حال حاضر بیشتر به اسلامشهر، شهر قدس، اندیشه و... است. جمعیت اسلامشهر در حال حاضر یک میلیون نفر است.»
به گفته معاون معماری و شهرسازی، سالانه یک میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه و ۱.۳ میلیون  خانوار در کشور تشکیل می شود. همچنین سالانه در کشور ۵۰۰ هطار ازدواج و در تهران ۵۳ هزار ازدواج ثبت می شود که همین اعداد نشان دهنده ضرورت ساخت مسکن در پایتخت است.»

صارمی با تاکید بر اینکه سیاست شهردار تهران در مسکن مداخله تعریف شده با اقشار جامعه است، تاکید گرد: «۹۰ درصد عملیات ساخت واحدهای مسکونی قرارگاه مسکن در محور جنوب انقلاب است. در تهران کمبود یک میلیون واحد مسکن داریم. براساس ضریب استهلاک سالانه، تعداد واحد مسکونی موجود و ... در تهران تولید ۱۵۰ هزار واحد مسکن سالانه ضرورت دارد.»
آن طور که معاون معماری شهرسازی شهرداری تهران عنوان کرده: «در پایتخت۲۶۱ پلاک ناپایدار داریم که در طرح تفصیلی مصوب تهران مشوق هایی داشته که تصویب کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی را داشته است. در سال ۹۳ مشوق ها لغو شد. این یکی از مهمترین دلایل کاهش ساخت و ساز بود که با پیگیری شهردار تهران و... اصلاح شد.»

در سال ۱۴۰۲ با استفاده از مشوق ها ۳ درصد بافت فرسوده نوسازی شد. صارمی با اشاره به این موضوع گفت: «در تهران سال‌های سال انواع و اقسام اقدامات حمل‌ و نقلی صورت گرفت که به کاهش ترافیک منجر نشد، ضریب سفر تهران حدود ۱‌.۷۲ است و ۲.۵ برابر کشورهای پیشرفته است. در خرداد ماه ۲۵ درصد ترافیک به دلیل مسائل آموزشی کاهش می یابد. سیاست ما در این دوره کاهش سفر ها با ایجاد شهرک الگو است.»

براساس آخرین آمارها ۲۲ پروژه به ظرفیت ۳۲ هزار واحد توسط سازمان نوسازی انجام می شود. در محلات الگو سرانه‌های هفت گانه احداث خواهد شد. حدود ۳۷ تفاهم نامه؛ ۵۳۲ واحد با نهادهای مختلف منعقد شده که در حال اجراست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رشد ۱۳.۵ درصدی تولید برق ایران در دولت سیزدهم
پروانه فعالیت مراکز درمانی ناایمن پایتخت لغو می‌شود
حریق مجتمع تجاری در بلوار سجاد مشهد
بورس رشد کرد/ افزایش ۱۴ هزار و ۱۲۷ واحدی شاخص کل
پورمحمدی: من باید صدها بار شهید می‌شدم +فیلم
سخنرانی پزشکیان برای مسجد تقریبا خالی قرچک +فیلم
وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟
خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در مراسم عید غدیر
دامنه نوسان نمادها به روال عادی برمی گردد
اعترافات افشاریان مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری را به دادسرا کشاند
دوربین ورزشی چیست؟
لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی
راهنمای جامع انتخاب و خرید لیوان کاغذی
بهترین میز اداری برای فضاهای کوچک؛ انتخابی حیاتی برای دگرگونی محیط کاری
رشته گیاهان دارویی در دانشگاه، آشنایی با گیاهان دارویی
چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟
۳۱ توصیه اهل بیت(ع) در بزرگداشت غدیر
افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی در روزهای اخیر
فیلم محسن تنابنده به بعد از انتخابات موکول شد
پیشنهاد باورنکردنی به بازیکن استقلال رسید
مهاجری مجرم شناخته شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top