تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/09 - 18:44
کد خبر: 506405

والیبال جوانان ایران به قهرمانی جهان ۲۰۲۵ صعود کرد

 والیبال جوانان ایران به قهرمانی جهان ۲۰۲۵ صعود کرد

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که تیم قهرمان مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۲۳ مستقیم به رقابت‌های ۲۰۲۵ راه پیدا خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال 2023 در رقابت‌های جهانی بحرین به مقام قهرمانی دست یافت.

پس از پیگیری میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران، فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه ای اعلام کرد که تیم ایران به صورت مستقیم به رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۲۵ راه یافته است.

بر این اساس رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 20 سال پسر آسیا 2024 که از دوم تا نهم مرداد با حضور 16 تیم در شهر سورابایا اندونزی برگزار خواهد شد و تیم ایران در گروه دوم مرحله مقدماتی با تیم‌های چین‌، چین‌تایپه و قطر همگروه است، ‌حکم انتخابی جهان برای این رده سنی در آسیا دارد، برای تیم ایران صرفا به عنوان قهرمانی آسیا محسوب می شود و تیم ایران با کسب هر نتیجه ای در این رقابت ها، در مسابقات جهانی سال آینده حضور خواهد داشت.

از طرفی دیگر با توجه به اینکه چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به رقابت های جهانی سال آینده صعود خواهند کرد و حضور مستقیم ایران در رقابت های قهرمانی جوانان جهان می تواند سهمیه قاره آسیا را در مهم‌ترین مسابقات رده های سنی جهان افزایش دهد.

سومین اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال جوانان برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی آسیا سه‌شنبه یکم خرداد آغاز شده است که به مدت 12 روز با حضور 22 بازیکن پیگیری می‌شود.

سید متین حسینی، مرتضی نریمانی، ابوالفضل مهدیان، محمدرضا آل جلیل، نیما عزیزمحمدلو، امیرعلی دولتی، شایان محرابی، طاها بهبودنیا، آرین محمودی نژاد، امیرضا شیرافکن، عمران کوک‌جیلی، آرمین قلیچ نیازی، پویا آریاخواه، ماهان برزکار، محمد بوژمهرانی، متین سقلی، علی عشقی‌نور، علی ممبینی، امیرحسین برقعی، محمدمانی علیخانی، پویا عرب و سید مرتضی طباطبایی بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

غلامرضا مومنی مقدم به عنوان سرمربی، محمدحسین نجاتی، محمد منصوری و امین علی اکبری (مربیان)، حسین کردفیروزجائی (فیزیوتراپ)، سائد جدید الاسلام (آنالیزور)، مهدی حسن‌زاده (بدنساز)، محمود محمودی یزنی (ماساژور) و مهدی احمدی‌آذر به عنوان سرپرست، بازیکنان در این اردو همراهی خواهند کرد.

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان تیرماه سال 1402 در شهر منامه کشور بحرین برگزار شد و تیم ملی جوانان ایران با هشت برد متوالی قهرمان شد و جام را بالای سر برد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتانیاهو زمان صدور حکم بازداشت خود را اعلام کرد
طلا پرید ؛ بیت‌کوین قرمز شد
نخستین واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ نفر
ادعای حسن روحانی در فیلم تازه منتشر شده درست است؟ +جزئیات
گزینه رد شده فولاد با ۳۰۰ هزار دلار بیشتر پرسپولیسی شد
آقای گل پرسپولیسی در استقلال؟
مذاکره پرسپولیس با ۴ بازیکن داخلی و ۲ خارجی
واکنش خاص شهید رئیسی به یک پیشنهاد +فیلم
شوک به پرسپولیس
اسم مهدی قایدی در لیست نکونام
اتفاق بزرگ در باشگاه پرسپولیس
افزایش ۱ میلیون تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان
مدت زمان قرارداد سرمربی جدید پرسپولیس
پاسخ به شایعه/ تکذیب حضور نیروهای عراقی و یمنی در جنوب لبنان
وقوع درگیری‌های شدید در جنین/ گلوله‌باران نظامیان صهیونیست
حجت الاسلام عابدینی: اجماع و ائتلاف انقلابی محقق خواهد شد
تل‌آویو، لشکر بازنشستگان تشکیل می‌دهد!
تاکید ژاپن به تداوم اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه
مجمع روحانیون مبارز از مسعود پزشکیان حمایت کرد
ترافیک کیلومتری برای عوارضی که تعطیل است!
مخالفت دولت عربستان با رای دادن حجاج ایرانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top