تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/09 - 20:40
کد خبر: 506422

تهدید دانشجویان برای پرداخت بدهی‌ها

تهدید دانشجویان برای پرداخت بدهی‌ها

به تازگی به صدها دانشجوی دانشگاه ساسکس لندن هشدار داده شده که در صورت عدم پرداخت بدهی‌های معوقه خود، ممکن است نتوانند برای سال تحصیلی آینده فارغ التحصیل شوند یا اینکه فرصت ثبت‌نام دوباره از آنها گرفته می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از گاردین، افراد آسیب دیده شامل دانشجویانی از برخی کشورها همچون نیجریه هستند که پس از سقوط ارزش پول ملی در پرداخت هزینه‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند. سایر دانشجویان بین‌المللی و همچنین دانشجویان انگلیسی نیز جز بدهکاران هستند. این اتفاقات در  ساسکس پس از آن اتفاق افتاده که هفته گذشته دانشجویان نیجریه‌ای در دانشگاه Teesside  اعلام کردند که به دلیل عدم پرداخت بدهی‌ها از تحصل کنار گذاشته شده و به آنها دستور داده شد که انگلیس را ترک کنند.

یکی از دانشجویان نیجریه‌ای در ساسکس که بدهی‌های معوقه دارد، در مورد این شرایط گفت: «ما قصدی برای پرداخت نکردن نداریم، مایلیم به تعهدات خود عمل کنیم، اما از دانشگاه می‌خواهیم به ما مهلت دهد. از آنجایی که نرخ ارز سه برابر شده است، درآمد ماهانه ۸۰۰ پوندی من به سختی برای پوشش هزینه‌ها کافی است».

در همین حال، اتحادیه دانشجویان دانشگاه ساسکس اعلام کرد که در ایمیل قبلی این دانشگاه گفته شده که بدهی‌ها باید تا پایان ماه می تسویه شود و به دانشجویان آسیب‌دیده هشدار داده شد که در غیر این صورت ممکن است دانشگاه مجبور باشد برای انصراف آنها از دانشگاه اقدام کند. همچنین گفته می‌شود که دسترسی برخی از دانشجویان به فناوری اطلاعات لغو شده است.

از طرف دیگر، پروفسور کیت اوریوردان، معاون آموزشی دانشگاه ساسکس نامه‌ای در این زمینه منتشر کرد و نوشت: دانشجویانی که انتظار دارند در جولای ۲۰۲۴ یا ژانویه ۲۰۲

وی افزود:  آنچه ما آن را بحران هزینه زندگی برای دانشجویان می‌نامیم، به قدری در حال گسترده‌تر شدن است که تاکنون سابقه نداشته است.

ریکو کونیسو، نماینده دانشجویان بین‌المللی در اتحادیه دانشجویان ساسکس در مورد اثرات مخرب این تصمیم می‌گوید: دانشجویان در حال حاضر تحت ترس و استرس زیادی هستند. دانشگاه باید اقداماتی را برای کاهش فشارهای مالی برای همه دانشجویان به ویژه دانشجویان بین‌المللی انجام دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتانیاهو زمان صدور حکم بازداشت خود را اعلام کرد
طلا پرید ؛ بیت‌کوین قرمز شد
نخستین واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ نفر
ادعای حسن روحانی در فیلم تازه منتشر شده درست است؟ +جزئیات
گزینه رد شده فولاد با ۳۰۰ هزار دلار بیشتر پرسپولیسی شد
آقای گل پرسپولیسی در استقلال؟
مذاکره پرسپولیس با ۴ بازیکن داخلی و ۲ خارجی
واکنش خاص شهید رئیسی به یک پیشنهاد +فیلم
شوک به پرسپولیس
اسم مهدی قایدی در لیست نکونام
اتفاق بزرگ در باشگاه پرسپولیس
افزایش ۱ میلیون تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان
مدت زمان قرارداد سرمربی جدید پرسپولیس
پاسخ به شایعه/ تکذیب حضور نیروهای عراقی و یمنی در جنوب لبنان
وقوع درگیری‌های شدید در جنین/ گلوله‌باران نظامیان صهیونیست
حجت الاسلام عابدینی: اجماع و ائتلاف انقلابی محقق خواهد شد
تل‌آویو، لشکر بازنشستگان تشکیل می‌دهد!
تاکید ژاپن به تداوم اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه
مجمع روحانیون مبارز از مسعود پزشکیان حمایت کرد
ترافیک کیلومتری برای عوارضی که تعطیل است!
مخالفت دولت عربستان با رای دادن حجاج ایرانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top