تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/13 - 08:20
کد خبر: 506657

تحلیل انتخابات۱۴۰۳، گام سوم؛

لاریجانی و ترسیم میدان بازی

لاریجانی و ترسیم میدان بازی

لاریجانی در حوزه مردم داری و مردم گرایی، ارتباط با اقشار ضعیف و متوسط، پیگیری دغدغه ها و مشکلاتشان نه رزومه ای دارد و نه حرفی برای گفتن، باید از او در مورد دوره ۱۲ ساله ریاستش بر مجلس و نسبتش با اقشار مردم پرسید؟ 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حمزه دستیار///* حضور لاریجانی در انتخابات با یک توئیت هوشمندانه، خلاقانه و جذاب در کنار ادبیات سیاسی مشخص و صریح نشان از یک رقیب زیرک است که قاعده بازی را بلد است و از اولین لحظه های ثبت نام زمین بازی را تعیین کرده و هرکسی با هر ادبیاتی در رد و تایید او در زمین او بازی می کند.

ثبت نام جلیلی در انتخابات آن ها را به سمت استفاده از کلید واژه « رفع_تحریم » سوق داد تا آن ها مجددا زمین بازی را «سیاست خارجی و مذاکرات ترسیم کنند»، زمین قدیمی، رقیب قدیمی، موضوع قدیمی!

(گام نخست تحلیل صحنه انتخابات را اینجا بخوانید) 

اینک توپ در زمین جلیلی چی_هاست آن ها باید قدرت تغییر زمین بازی را داشته باشند وگرنه در این مسئله بازنده اند، هر گونه توپ زدن یا مهره چینی در این زمین به نفع آن ها نیست، پیشنهاد من بازی در زمین کارآمدی ناکارآمدی است و تعمیم عدالت‌خواهانه موضوع به خاستگاه طبقاتی و عملکردی لاریجانی و لاریجانیسم است.

آنچه من تا الان دیدم حملات کور، تخریبی و بعضاً توهین آمیز چهره ها به لاریجانی بود، این روش هم اخلاقی نیست هم جواب نمی دهد و طرف مقابل را در جایگاه مظلوم و جریان انقلاب را در جایگاه توهین کننده می نشاند.

باگ های بزرگ لاریجانی؛ او متهم است!

لاریجانی در حوزه مردم داری و مردم گرایی، ارتباط با اقشار ضعیف و متوسط، پیگیری دغدغه ها و مشکلاتشان نه رزومه ای دارد و نه حرفی برای گفتن، باید از او در مورد دوره ۱۲ ساله ریاستش بر مجلس و نسبتش با اقشار مردم پرسید؟ 

در حوزه کارآمدی_ناکارآمدی باید از او در مورد مجلس دهم بعنوان ناکارآمدترین مجلس ممکن پرسید، باید از او توضیح خواست او و مجلس تحت مدیریتش چند مصوبه برای بهبود اوضاع کشور، برای کمک به طبقات ضعیف و برای مشکلات و بحران های دهه ۹۰ داشتند؟

او سرتاسر دوران خسارت_بار ۱۰ ساله رئیس مجلس بود و در دهه رکود و تورم و ورشکستگی ها شریک جرم است، او هیچ اهرمی از قدرت قوه مقننه را بر ضعیف ترین دولت ممکن اعمال نکرد و به جایش چند وزیر و وزارت خانه از آن ها باج گرفت.

لاریجانی نماینده طبقه ای خاص از مذهبیون است که با استفاده از عناوین خانوادگی و روابط فامیلی و مراودات همان طبقه مذهبی اشرافی در یک کلونی خاص سیر می کند، کلونی مونولوگ، از بالا به پایین و دور از عامه مردم!

بزرگترین چالش برای او قرار گرفتن او در معرض مردم، صحبت ها و درخواست هایشان است، او را به چالش حضور در میان مردم دعوت کنید او قطعاً بازنده است. چینش مهره های بازی شطرنج انتخابات نیازمند دقت نظر، هوشمندی و خلاقیت است، اینکه در این بازی مهره سفید شروع کننده بازیست میبایست دست برتر او و عامل تعیین میدان بازی باشد، جریان انقلاب در انتخابات پیش رو باید میدان بازی را بچیند نه اینکه مانند همه گذشته در حوزه سلبی، پاسخگو و مدافع بازی کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top