تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/14 - 01:35
کد خبر: 506712

پوشش فیبر نوری ۳۸۰ روستای مازندران

پوشش فیبر نوری ۳۸۰ روستای مازندران

مدیر مخابرات منطقه مازندران، گفت: پوشش فیبر نوری در ۳۸۰ روستای استان مهمترین برنامه امسال مخابرات است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، علی نوروزی مدیر شرکت مخابرات منطقه مازندران به تشریح عملکرد مخابرات منطقه مازندران پرداخت و گفت: شرکت مخابرات درسال‌های قبل با مشکلات توسعه‌ای و مالی و فنی مواجه بود و در یک زمانی از در سال 1400 زیان ده شده بود .اما با بکار گیری تمام ظرفیتها درطول این چهار سال اخیر باعث شکوفایی درحوزه سیار بخصوص در غرب استان شدیم .

نوروزی ادامه داد: در حوزه فیبر نوری مخابرات منطقه مازندران در سال 1400 به میزان 110کیلومتر از فیبر نوری برخوردار بود و این برخورداری اکنون به بیش از 970 کیلومتر رسیده است؛ البته در بخش فیبر نوری شهری با همکاری شهرداری‌ها اتفاق بسیار خوبی در استان افتاده و 101 هزار پروژه فیبر نوری در مناطق شهری اجرایی شده  است.

وی در ادامه به برنامه‌های مهم شرکت مخابرات اشاره و تصریح کرد:  اجرای طرح نجما یا همان نهضت جهادی فیبر نوری که در استان مازندران در حال اجراست، یکی از برنامه‌های مهم ما که در سال جاری داریم پوشش فیبر نوری در 

380 روستای بالای پانصد خانوار است که در راستای همگانی کردن بستر فیبر نوری حرکت کنیم. البته این طرح با خودیاری و همکاری مردم بوده تا شبکه پایدار و سرعت بالاتر که ده برابر سرعت اینترنت معمولی است را در استان داشته باشیم .

نوروزی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های خدمات شرکت مخابراتی کیفیت بالا و پایداری شبکه و ارزانی سرویس است و با مودم رایگانی که به متقاضیان داده می‌شود این طرح باعث توسعه بیشتر در شبکه فیبر نوری خواهد بود. مطلب قابل ذکر اینکه ما در سال 1400 فقط یک روستا را مجهز به فیبر نوری کرده بودیم و اکنون این رقم به 350 روستا در کل استان رسیده و به این ترتیب مازندران پیشران در حوزه فیبر نوری روستایی در کل کشور است.

این مسئول در ادامه افزود: با توجه به اطلاع رسانی اصحاب رسانه در سال‌های گذشته باعث شد تا  مردم و نیروی انتظامی پای کار بیایند و این باعث شد تاسرقت در مازندران مدیریت شود و بسیار کاهش داشته باشیم .

نوروزی با بیان اینکه شرکت مخابرات تصمیم همزمان گرفت تا با اجرای طرح فیبر نوری تکنولوژی را از مسی به سمت نوری تغییر دهد و در استان تقریبا مس را حذف کردیم خاطر نشان کرد: در آمد شرکت مخابرات در سال 1398 برابر با 300 میلیارد تومان بوده و این رقم در سال 1399 به 403میلیارد تومان و در سال 1400 به 475میلیارد تومان و در سال 1401 به 784میلیارد تومان و در سال 1402 به 1249میلیارد تومان رسیده است و برای اولین بار امسال شرکت مخابرات سود ده شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشجویان خطاب به جلیلی: با انصراف شما کنار نمی‌آییم
در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است/ موضوع برجام قدیمی شده است
دلیل بیرانوند برای فسخ با پرسپولیس چیست؟
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد +عکس
رشد اقتصادی در دولت شهید رئیسی ۴ برابر دولت روحانی
اعتراف مَسکنی روحانی علیه دولت روحانی
مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان دستگاه قضا +فیلم
امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است
۴۱۰۰ استاد دانشگاه آزاد خواستار عذرخواهی پرشکیان شدند
لیست خرید استقلال بالاخره مشخص شد
وزیر نفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت شهید‌ رئیسی تکمیل شد
تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس تصویب شد
قالیباف: برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد می‌روم و آن را رفع می‌کنم
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد
جشن ۱۰ کیلومتری غدیر چگونه برگزار می شود +جزئیات
نماهنگ « بابا حیدر» گروه سرود نجم الثاقب منتشر شد
رونمایی از اثر جدید روح‌الامین در قم +عکس
چراغ سبز رامین رضائیان به استقلال
اسماعیل نژاد فینالیست شد
شناسایی و احضار ۴ نفر به دلیل دستکاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی
ثبت‌نام آزمون msrt از فردا ۳ تیر ماه آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top