تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/14 - 14:02
کد خبر: 506748

گسترش دکترین امام خمینی (ره) در جهان حاصل ایمان و امید است

گسترش دکترین امام خمینی (ره) در جهان حاصل ایمان و امید است

مشهد- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: گسترش دکترین امام خمینی (ره) در جهان حاصل ایمان و امید است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد که در مسجد جامع تربت‌حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل در ایجاد تحول در نظام بشری نیز سرآمد است و ابعاد شخصیتی این بزرگوار به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ از ابن سینا و شیخ طوسی متنوع‌تر و نیز بزرگ‌تر و ضروری است نسل امروز با این زوایای شخصیتی امام آشنا باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بزرگ‌ترین مزیت امام راحل جامعیت آن مرد الهی است، در عین حالی که خیلی از بزرگان در فقه، اصول و اخلاق و علم و دانش سرآمد بودند، اما امام در همه حوزه‌ها و تجدید حیات اسلام ناب محمدی که در پیکره ملت ایران و امت اسلامی و بشریت ایجاد کردند، بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: امام ۳ تحول بزرگ را از خود به یادگار گذاشتند که یکی از آن عرصه‌ها تحول در ایران اسلامی است و یک حکومت ۲۵۰۰ ساله سلطنتی که تمام ابرقدرت‌ها از او حمایت می‌کردند و مزدور همه جانبه استکبار بود را با توکل به خدا و کمک مردم ساقط کرد و این چهره ذلت و خواری را از ایران محو کرد و امروز همه ما سر سفره آن مرد الهی ارتزاق می‌کنیم.

جوانان تاریخ ایران را با اسناد معتبر مطالعه کنند

گنابادی‌نژاد با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان تاریخ ایران را با مستندات معتبر مطالعه کنند و به هجمه‌های دروغ و تحریف شده‌ای که با طراحی رسانه‌ای آمریکا و انگلیس و اسرائیل پمپاژ می‌شود توجه نکنند، گفت: استکبار جهانی با پول‌های سعودی و برخی امیران ناصالح منطقه هزینه می‌کند تا حقایق وارونه منعکس شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان دومین تحول امام راحل را در امت اسلامی عنوان کرد و افزود: در شرایطی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله فلسطین در حال فراموشی بود اما امروز به برکت امام راحل و انقلاب اسلامی فلسطین در جهان زنده است.

وی بیان کرد: فتوحات حزب‌الله در لبنان، انصار الله در یمن، نابودی و سرنگونی صدام در عراق، شکست ارتش سرخ در افغانستان و فروپاشی شوروی و سربلندی جبهه مقاومت امروز به برکت فرهنگ و اندیشه امام راحل و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است که در اوج قوت است و در برابر استکبار جهانی ایستادند.

گنابادی نژاد اظهار کرد: امام راحل تحول سوم را در جهان ایجاد کرد و امروز در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند و دانش‌آموزان دبیرستان‌های آمریکا و اروپا هم به تٱسی از دانش آموزان ایرانی به میدان آمدند و از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی اعلام برائت و انزجار می‌کنند و امروز سراسر دنیا به زبان فارسی مرگ بر اسرائیل می‌گویند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان تصریح کرد: چه سیلی از این محکم‌تر که امروز دانشجویان و اساتید برجسته دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به خاطر حمایت از مردم فلسطین و تنفر از رژیم جعلی صهیونیستی بازداشت می‌شوند و در پارلمان فرانسه پرچم فلسطین برافراشته می‌شود، این‌ها همه به برکت انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: ریشه این دستاوردهای بزرگ امام که نیروی نظامی، پشتوانه سیاسی جهانی، تلویزیون، رسانه و شبکه اجتماعی نداشت، ایمان و امید بود که با ایمان الهی در جامعه توانست همه مردم ایران را بسیج کند تا رژیم ۲۵۰۰ ساله محو شود و تفکر انقلاب در تمام منطقه نفوذ پیدا کند.

گنابادی نژاد گفت: گسترش اندیشه و تفکر و دکترین امام خمینی (ره) در جهان حاصل ایمان الهی و امید است و شهید رئیسی از شاگردان ممتاز این مکتب بود که با این دو شاخصه توانست به مردم خدمت کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهید رئیسی با استراتژی ایمان و سرمایه امید، قلب ملت ایران و آزادگان عالم را فتح کرد، افزود: همه شاهد بودند که این شهید عزیز در مناظرات انتخاباتی به همه تهمت‌ها، طعنه‌ها و انتقادهای بدخواهان و هجمه دشمنان پاسخی نداد و این حاصل ایمان و امید آن بزرگمرد بود.

وی عنوان کرد: اگر برخی سیاسیون، افق پرواز آنها کشورهای اروپایی و آمریکایی است، رئیس جمهوری داشتیم که روستا، کارگر و مردم و خدمت به کشور برای او اولویت داشت و در خدمت‌گذاری خستگی ناپذیر بود و در همین مسیر هم به شهادت رسید و مقصد پروازش فتح قلوب مردم و کسب رضایت الهی بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
زاکانی در مناظره پنجم: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم
قاضی‌زاده در مناظره پنجم: ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت انجام می‌دهم
رهبر انقلاب: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها را داشته باشد اصلح است
رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد+فیلم
فرد اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست +فیلم
عکس| دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر
نامزدها در راه برگزاری آخرین مناظره
نرخ تورم نزولی میراث شهید رئیسی برای دولت آینده
رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است
بیانیه ۳۰۰ نفر از اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از جلیلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top