تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/03/15 - 19:09
کد خبر: 506799

کدام ثبت نام های انتخابات ریاست جمهوری به چشم رسانه های خارجی آمد؟

کدام ثبت نام های انتخابات ریاست جمهوری به چشم رسانه های خارجی آمد؟

خط خبری و تحلیلی رسانه‌های خارجی از ثبت‌نام‌های انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم معطوف به چند چهره محدود و محتمل ادامه حضور در رقابت‌هاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خبرگزاری و پایگاه‌های خبری خارجی در گزارش‌های خود گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره گزینه‌های جایگزین سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم دارند. ثبت‌نام برخی نامزدها در این مهلت ۵ روزه بیش از سایر افراد در معرض تحلیل‌های رسانه‌ای خارجی قرار گرفت.

برخی رسانه‌ها همچون فایننشال تایمز، شینهوای چین و خبرگزاری فرانسه گزارش‌های خود را به نقل از خبرنگار خود در تهران منعکس کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا در گزارشی تخریبی، حمله به یکی از چهره‌های اصلی شرکت کننده در این انتخابات را محور گزارش ثبت‌نام‌های انتخاباتی قرار داد. این خبرگزاری از عبارت ثبت‌نام رئیس مجلس تندروی ایران در عنوان مطلب خود استفاده کرد و در سراسر گزارش به محمدباقر قالیباف هجمه برد. آسوشیتدپرس از عکس‌های مختلف ثبت‌نام قالیباف در این دوره از انتخابات استفاده کرد. پایگاه خبری تایمز اسرائیل نیز همین گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس را بازتاب داد.

خبرگزاری فرانسه هم ثبت‌نام قالیباف را در میان همه ثبت‌نام‌ها مورد توجه قرار داد و از او به‌عنوان نامزد محافظه‌کاران در ایران نام برد.

پایگاه روزنامه تلگراف انگلیس هم از میان همه ثبت‌نام‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام محمدباقر قالیباف را به‌طور خاص محل توجه قرار داد و در بخش‌های مختلف گزارش به طرح اتهامات و تخریب‌ها علیه رئیس مجلس از جمله در ماجرای کوی دانشگاه ۱۳۷۸ و فرماندهی سابق قالیباف بر نیروی هوایی سپاه پرداخت. این گزارش نیز عکس‌های ثبت‌نام قالیباف را به‌طور گسترده پوشش خبری داد.

خبرگزاری الجزیره قطر از بین همه ثبت‌نام‌ها حضور محمدباقر قالیباف در ستاد انتخابات وزارت کشور را مورد توجه قرار داد. در بخشی از این گزارش آمده است: قالیباف قبلا در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود و در سال ۲۰۱۷ به نفع رئیسی که پس از حسن روحانی دوم شد از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد.

فایننشال تایمز هم نوشت: ده‌ها نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت‌نام کردند. پایگاه خبری این روزنامه انگلیسی از محمدباقر قالیباف ۶۲ ساله، علی لاریجانی ۶۷ ساله، سعید جلیلی ۵۸ ساله، اسحاق جهانگیری ۶۶ ساله و وحید حقانیان ۶۲ ساله به‌عنوان «رقبای اصلی» انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نام برده است.

خبرگزاری شینهوای چین هم عنوان «ثبت‌نام ۸۰ نفری در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایران» را برای گزارش خود برگزید و نوشت: ثبت‌نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در روز دوشنبه به پایان رسید و ۸۰ نامزد برای رقابت در بالاترین جایگاه اجرایی کشور ثبت‌نام کردند.

سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهور ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و همراه با ۷ نفر دیگران از سرنشینان این پرواز به شهادت رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
زاکانی در مناظره پنجم: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم
قاضی‌زاده در مناظره پنجم: ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت انجام می‌دهم
رهبر انقلاب: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها را داشته باشد اصلح است
رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد+فیلم
فرد اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست +فیلم
عکس| دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر
نامزدها در راه برگزاری آخرین مناظره
نرخ تورم نزولی میراث شهید رئیسی برای دولت آینده
رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top