تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/16 - 09:36
کد خبر: 506808

در نامه بسیج‌ دانشجویی دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه طباطبایی به قالیباف مطرح شد؛

آقای قالیباف! چگونه انتظار دارید مردم فکر کنند شما برای «خدمت» آمده‌اید؟

آقای قالیباف! چگونه انتظار دارید مردم فکر کنند شما برای «خدمت» آمده‌اید؟

با توجه به جمیع نکات و لزوم مراقبت از استحکام استقرار سیاسی جمهوری اسلامی و همچنین جلوگیری از بدگمانی مردم نسبت به مسئولین، از شما درخواست می‌شود از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف دهید. 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی با ایراد نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص کاندیداتوری وی برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خواستار انصراف قالیباف از حضور در عرصه انتخابات شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: به سخره‌گرفتن نهاد انتخابات و عدم تعهد به جایگاهی که در آن به عنوان نماینده مجلس قرار گرفته و «سوگند نمایندگی» خورده‌اید و آرا مردم را جلب نمودید، می‌تواند منجر به ایجاد این نگاه شود که مردم، سیاست‌مداران را به‌عنوان شخصیت‌های «فرصت‌طلبی» ببینند که مناصب مهمی چون ریاست مجلس را به‌عنوان عرصه‌ای تشریفاتی تلقی کرده و قصد دارند به‌صورت پلکانی به مناصب بالاتری برسند و ایجاد این ذهنیت در مردم، ظلم بزرگی است به نظام مقدس جمهوری اسلامی و گناهی نابخشودنی در حق آن!

آقای قالیباف! چگونه انتظار دارید مردم فکر کنند شما برای «خدمت» آمده‌اید؟

متن نامه به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای‌ اسلامی 

پس از پایان انتخابات مجلس‌ دوازدهم، آحاد ملت منتظر تشکیل مجلسی در راس‌امور بودند تا نمایندگان‌شان به وظایف‌ ذاتی یعنی، تقنین و نظارت بر اعمال و حرکات دولت و تنقید افعال اولیای دولت در موارد تخلف بپردازد، وظیفه‌ای که الحق و الانصاف کاری بسیار صعب و راهی باریک و تاریک در پیش دارد!

پیرامون اعلام کاندیداتوری حضرتعالی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، در حالی‌که «تنها هفت روز» از انتخاب شما به عنوان ریاست مجلس می‌گذرد، اینکه مجدد احساس تکلیف کرده و تصمیم گرفته‌اید در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت کنید، چند نکته را به ذهن افکار عمومی متبادر می‌کند که مسلماً ۵ محل ابهام و سوالات جدی است و لازم است شفاف و صریح با شما در میان گذاشته شود:

به سخره‌گرفتن نهاد انتخابات و عدم تعهد به جایگاهی که در آن به عنوان نماینده مجلس قرار گرفته و «سوگند نمایندگی» خورده‌اید و آرا مردم را جلب نمودید، می‌تواند منجر به ایجاد این نگاه شود که مردم، سیاست‌مداران را به‌عنوان شخصیت‌های «فرصت‌طلبی» ببینند که مناصب مهمی چون ریاست مجلس را به‌عنوان عرصه‌ای تشریفاتی تلقی کرده و قصد دارند به‌صورت پلکانی به مناصب بالاتری برسند و ایجاد این ذهنیت در مردم، ظلم بزرگی است به نظام مقدس جمهوری اسلامی و گناهی نابخشودنی در حق آن!

مسئله دیگر گویا نادیده گرفتن پیام انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ است؛ که عملا مردم علیه گونه‌ای از حضور سیاسی پدرخوانده‌ها در سیاست شوریدند و با رای خود، اعتراض فعالی به عملکرد جنابعالی و حواشی مربوط به اطرافیان‌تان نشان دادند. ‌درواقع دست ردّ مردم بر جنس سیاست‌ورزی شما و اطرافیانتان در انتخابات مجلس، قیامی علیه سندرم قدرت‌طلبی بدون مسئولیت‌پذیری سیاسی بود. 

با وجود غیرقانونی‌نبودن این اعلام حضور شما در معرکه‌ای که اکنون همه خود را شایسته رقابت در آن می‌دانند، اما می‌توان این موضوع را به معنای فقدان لحاظ اخلاق سیاسی در اقدام شما و حلقه یاران و نزدیکان‌تان دانست. کدام اخلاق سیاسی اجازه می‌دهد رأی نمایندگان مجلس در شورای اسلامی به ریاست خودتان را «معلق» کنید و تا یک ماه آینده به‌جای مسائل کلان قانون‌گذاری کشور، درگیر معرکه‌‌ای بی‌معنا شوید؟ مگر خانه ملّت را می‌توان معلق نگه داشت؟! آیا تصور کرده‌اید در مملکت اسلامی ما قحط‌الرجال است؟! آیا جز جنابتان، آقای نیکزاد و هفت نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی -که در این چند روز به وزارت کشور مراجعه کرده‌اند- شخصیتی نیست که امور را به نحو احسن سامان ببخشد‌؟!

باید در نظر داشت که حضور جناب‌تان در انتخابات، قطعا منجر به دامن‌زدن به تشتت موجود در صحنه سیاسی داخل و جبهه انقلاب اسلامی کشور خواهد شد. کما اینکه نمودی از آن در صف‌آرایی جریان‌های سیاسی، در انتخابات مجلس مشاهده شد و اقدام اخیر نیز قطعا به اختلافات درونی مجلس عمق بیشتری خواهد بخشید؛ آن هم در وضعیتی که مقام معظم رهبری در پیام به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از مجلس به‌عنوان نقطه‌ای که قرار است «دعوت‌کننده به همدلی» باشد یاد کردند. متاسفانه حضور شما در صحنه سیاسی کشور موجب بی‌اخلاقی‌هایی می‌شود که اطرافیان شما و دیگر عناصر موجود موجب آن هستند. چه کسی بناست ضربه به آبروی ملّی را جبران کند؟ 

هم‌چنین باید توجه داشت که مجلس، امروز در وضعیتِ استثنائیِ که جمهوری اسلامی با آن مواجه شده در تکیه‌گاهی قوه مجریه، نقش مهم و حیاتی دارد. لذا در این لحظه تاریخی ثبات مجلس به عنوان مکمل قوه مجریه از ضرورت بیشتری برخوردار است و بایستی با قدرت وظیفه خود را انجام دهد و به قوه مجریه برای عبور از این شوک وارده کمک کند و عامل اطمینان خاطر مردمی باشد که باز به جنابعالی اعتماد کرده و در امید احیای مجلس بوده‌اند.

با توجه به جمیع نکات بالا و لزوم مراقبت از استحکام استقرار سیاسی جمهوری اسلامی و همچنین جلوگیری از بدگمانی مردم نسبت به مسئولین، از شما درخواست می‌شود از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف دهید. 

والسلام علی من اتبع الهدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رشد اقتصادی در دولت شهید رئیسی ۴ برابر دولت روحانی
اعتراف مَسکنی روحانی علیه دولت روحانی
مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان دستگاه قضا +فیلم
امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است
۴۱۰۰ استاد دانشگاه آزاد خواستار عذرخواهی پرشکیان شدند
لیست خرید استقلال بالاخره مشخص شد
وزیر نفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت شهید‌ رئیسی تکمیل شد
تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس تصویب شد
قالیباف: برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد می‌روم و آن را رفع می‌کنم
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد
جشن ۱۰ کیلومتری غدیر چگونه برگزار می شود +جزئیات
نماهنگ « بابا حیدر» گروه سرود نجم الثاقب منتشر شد
رونمایی از اثر جدید روح‌الامین در قم +عکس
چراغ سبز رامین رضائیان به استقلال
اسماعیل نژاد فینالیست شد
شناسایی و احضار ۴ نفر به دلیل دستکاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی
ثبت‌نام آزمون msrt از فردا ۳ تیر ماه آغاز می‌شود
مصوبه تعیین سقف اجاره‌ بها چه زمانی ابلاغ می‌شود؟
جزییات آزمون‌های ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی علوم پزشکی ۱۴۰۳
ثبت‌نام و انتخاب رشته ۱۷ هزار داوطلب در پذیرش کاردانی به کارشناسی
اضافه شدن ۱۰ هزار تخت به خوابگاه‌های دانشجویی در دولت سیزدهم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top