تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/16 - 16:35
کد خبر: 506847

کدام کشورها اجازه ورود گردشگران صهیونیست را نمی‌دهند؟

کدام کشورها اجازه ورود گردشگران صهیونیست را نمی‌دهند؟

کشور مالدیو در حالی به تازگی از تصمیم خود برای ممانعت از ورود گردشگران صهیونیست به این شبه جزیره خبر داده که ۱۲ کشور اسلامی دیگر پیشتر این ممنوعیت را اعمال کرده بودند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سه روز پیش بود که دفتر رئیس جمهور مالدیو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه مالدیو تصمیم به تغییر قوانین برای جلوگیری از ورود گردشگران صهیونیست به  این کشور و ایجاد کمیته ای برای نظارت بر این روند گرفته است.

 خشم عمومی در این کشور عمدتا مسلمان در حالی به دلیل ادامه جنایت‌های اشغالگران علیه مردم مظلوم فلسطین به شدت افزایش یافته است که سال گذشته نزدیک به ۱۱ هزار گردشگر صهیونیست از مالدیو دیدن کردند؛ این رقم 0.6 درصد از کل گردشگران ورودی را تشکیل می‌دهد.
 
از سوی دیگر، اورن مارمورشتاین، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شهروندانی که در حال حاضر در مالدیو هستند، خواست به دلایل امنیتی و بیم از به خطر افتادن جانشان تا آنجا را ترک کنند ، این رقم 0.6 درصد از کل گردشگران ورودی را تشکیل می‌دهد.

آمارهای رسمی همچنین نشان می‌دهد که تعداد صهیونیست‌هایی که از مالدیو بازدید کرده‌اند در چهار ماهه نخست امسال به ۵۲۸ نفر کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد کاهش داشته است.

مالدیو که با نام رسمی جمهوری مالدیو شناخته می‌شود؛ مجموعه‌ای از چند جزیره گردشگری در مالدیو است که در اقیانوس هند قرار دارد. این کشور در جنوب غربی کشور هند قرار گرفته‌است و جزء قاره آسیا به حساب می‌آید. پایتخت آن «ماله» نام دارد. این کشور از حدود ۱۲۰۰ جزیره مرجانی کوچک تشکیل می‌شود. مالدیو حدود ۷ استان دارد.

طبق نسخه انگلیسی وبگاه الجزیره، حداقل 12 کشور که اکثر آنها کشورهای عرب یا مسلمان هستند از ورود دارندگان گذرنامه رژیم صهیونیستی به خاکشان ممانعت می‌کنند. 

این کشورها شامل الجزائر، عراق، لبنان، عربستان سعودی، سوریه، کویت، یمن، لیبی، پاکستان، ایران، بنگلادش و برونئی است.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی چون این رژیم دشمن لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران  محسوب می‌شوند  یک صهیونیست برای سفر به این کشورها باید مجوز ویژه‌ای از وزارت امور داخلی اسرائیل دریافت کند در حالی که 171 کشور و سرزمین باقی مانده است که دارندگان گذرنامه رژیم صهیونیستی می توانند بدون ویزا یا با ویزا به آنجا سفر کنند.

پس از قراردادهای سازش اردن و مصر با رژیم اشغالگر  اسرائیلی‌ها توانستند بدون ویزا اما با شرایطی به این دو کشور سفر کنند.

یک صهیونیست می‌تواند بدون ویزای سفر به اردن سفر کند، در حالی که در مصر در صورت بازدید از اقامتگاه‌های سینا در صورت ورود از مرز از طریق مرز طابا یا از طریق فرودگاه شرم الشیخ از دریافت ویزا معاف است و حق اقامت 14 روزه را دارد اما از طریق فرودگاه قاهره باید ویزای سفر را دریافت کند.

اگرچه دو کشور مغرب و تونس توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا نکردند، اما گردشگران صهیونیست پس از اخذ ویزا و مراحل مناسب اجازه سفر به این دو کشور را دارند.

از اوایل سال 2021  با امضای توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امکان سفر به امارات را بدون نیاز به اخذ ویزا پیدا کردند و بر اساس بیانیه‌ای که وزارت حمل و نقل اسرائیل منتشر کرد، دو طرف با قراردادی موافقت کردند که اجازه 28 پرواز مستقیم هفتگی مسافری را که تل‌آویو را به ابوظبی و دبی متصل می‌کند، داشته باشند و این پروازها در طول مدت اخیر از جنگ غزه تاکنون نیز اگرچه به تعداد کم‌تر اما ادامه داشته است.

در خصوص سرزمین‌های فلسطینی نیز به موجب یک فرمان نظامی از سوی رژیم صهیونیستی ساکنان سرزمین های اشغالی نمی توانند وارد نوار غزه و منطقه الف از کرانه باختری شوند به استثنای نیروهای امنیتی زیرا این مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان قرار دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
زاکانی در مناظره پنجم: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم
قاضی‌زاده در مناظره پنجم: ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت انجام می‌دهم
رهبر انقلاب: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها را داشته باشد اصلح است
رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد+فیلم
فرد اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست +فیلم
عکس| دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر
نامزدها در راه برگزاری آخرین مناظره
نرخ تورم نزولی میراث شهید رئیسی برای دولت آینده
رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top