تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/16 - 17:28
کد خبر: 506850

امسال حداقل ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور می‌شود

امسال حداقل ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور می‌شود

به گفته سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری حداقل ۱۰۰ هزار خودروی بنزینی و برقی وارد می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری در مورد نحوه عرضه خودرو، گفت: براساس آخرین تغییرات دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری شورای رقابت و براساس بند 4 ماده 5 این دستورالعمل، عرضه خودرو بطور مستقیم فقط از سامانه خودروسازان انجام می شود و بعد از انعقاد قرارداد در نهایت اطلاعات را به سامانه یکپارچه می دهند. 

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره عرضه خودرو توسط مونتاژکاران، افزود: از آنجا که صف برای خرید خودروهای مونتاژی نداریم، در حال حاضر چند خودروساز مونتاژی از طریق سامانه هایشان خودرو عرضه می کنند در واقع این خودروسازان به صورت دوره ای در سامانه خودشان فراخوان برای فروش ارائه می دهند.

نیازی به عرضه خودرو در سامانه یکپارچه نیست

آقایی اظهار داشت: خودروسازان اصلی (سایپا و ایران خودرو) نیز براساس تقاضا، فراخوان عرضه را در سامانه‌هایشان ارائه می کنند و قراردادها را به مشتریان در سامانه خودشان منعقد می کنند و این خودروسازان نیز فقط جهت جمع آوری و ثبت، اطلاعات را به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی اعلام می کنند. 

این مقام مسئول در وزارت صمت اظهار داشت: بنابراین با توجه به آخرین تغییرات دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری که در اواخر سال گذشته توسط شورای رقابت انجام شد نیازی به عرضه مستقیم خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی وجود ندارد و عرضه خودرو توسط خودروساز و در سامانه خودروساز انجام می شود.

وی در ادامه درباره واردات خودرو اظهار داشت: واردات خودرو از اواخر سال گذشته سرعت بیشتری گرفته است و لذا حجم وسیعی از خودروهای با کیفیت برقی برای عرضه وجود دارد.

آقایی بیان داشت: پیرو فراخوان ثبت نامی که برای عرضه خودروهای وارداتی (بنزینی–هیبریدی) در گذشته انجام شد تعداد 33 هزار نفر در صف خرید خودروهای وارداتی قرار گرفتند که بخش اعظمی خودرو برای این متقاضیان وارد و در هر دوره عرضه متقاضیان خودروهای مورد نظر خود را انتخاب و لذا این خودروها به مرور در حال تحویل به مشتریان است.

واردات حداقل 100 هزار خودروی بنزینی و برقی در سال جاری

وی با بیان اینکه برنامه امسال واردات حداقل 100 هزار خودرو است، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم تا در سال جاری 50 هزار خودروی بنزینی و 50 هزار خودروی برقی وارد کنیم ضمن اینکه اگر در این خصوص درخواست وجود داشته باشد می توان واردات را افزایش داد.

آقایی بیان داشت: در زمانی که هیچ محدودیتی برای واردات خودرو وجود نداشت آمار واردات خودرو در سال 97 حدود 105 هزار خودرو بود بنابراین پیش بینی ما این است که با واردات حدود 100 هزار خودرو بازار به تعادل می‌رسد.

وی بیان داشت: درخصوص خودروهای داخلی نیز تمرکز ما بر تولید خودروهای با قیمت پایین یا همان خودروهای اقتصادی مقرون به صرفه برای دهک‌های پایین است تا عموم مردم بتوانند خودرو خریداری و نیازشان را تامین کنند. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top