تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/16 - 19:21
کد خبر: 506862

اعطای زمین به دانشجویان کشاورزی در طرح زراعت چوب خوزستان

اعطای زمین به دانشجویان کشاورزی در طرح زراعت چوب خوزستان

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به راه اندازی رشته تحصیلی زراعت چوب برای نخستین بار در استان گفت: دانش آموختگان این رشته در طی فرایند بورس صنعت وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمال فیاضی در گفت‌وگو با خبرنامه دانشجویان در اهواز اظهار داشت: یکی از رویکردهای ما در دانشگاه مسأله اشتغال دانش‌آموختگان است و دنبال ایجاد رشته های آموزشی مرتبط با نیاز و استعداد های استان و کشور هستیم.

وی افزود: دانشگاه کشاورزی خوزستان با حمایت استاندار اکنون محور کلیدی و علمی استان در بخش زراعت چوب در حدود ۳۰۰هزار هکتاری از زمین های استان است.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: برای همین منظور برای نخستین بار رشته زراعت چوب در مقطع کارشناسی ارشد مطابق با نیازهای استان در دانشگاه مصوب شده است.

وی افزود: برای مسأله اشتغال دانشجویان این رشته قرارداد سه جانبه میان دانشگاه، معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و اداره‌کل منابع طبیعی استان منعقد شده که می تواند دغدغه دانشجویان را تا حدود زیادی برطرف سازد.

فیاضی اظهار داشت: در راستای جهت‌گیری استان در توسعه زراعت چوب، آبان ماه سال گذشته همایش ملی زراعت چوب در دانشگاه برگزار شد که در این همایش شاهد حضور کشاورزان، محققان، کارشناسان و مدیران اجرایی و تبادل نظرات کارشناسی در این حوزه بودیم.

وی با اشاره به اهمیت طرح ملی زراعت چوب در استان، ادامه داد: برای اینکه این طرح به بهترین نحو اجرا شود طبیعتاً باید از راهکارهای علمی بهره برد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان درباره رشته زراعت چوب گفت: برای ایجاد این رشته طبیعتاً سرفصل دروس تعریف شده ولی برای دریافت مجوز نهایی راه اندازی این رشته، نیاز است برای بازار کار دانش‌آموختگان زراعت چوب، تمهیداتی در نظر گرفته شود چراکه پیش‌نیاز راه اندازی رشته‌های جدید، وجود پیوست اشتغال است.

فیاضی عنوان کرد: در این راستا ، با همکاری خوبی که میان اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان، معاونت اقتصادی استانداری و دانشگاه علوم کشاورزی و  منابع طبیعی خوزستان وجود دارد، قراردادی سه‌جانبه تحت عنوان بورس صنعت، منعقد شد. 

وی یادآور شد: براساس این قرارداد، دانش آموختگان رشته زراعت چوب، با زمینی که از سوی اداره‌کل منابع طبیعی استان اختصاص داده می‌شود، زراعت چوب انجام می‌دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خلاصه دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز
گرمای هوا آمپر چسباند ؛ اهواز گرم‌ترین شهر جهان شد
اسرائیل سفیر ارمنستان را فراخواند
بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور آغاز شد
علیرضا بیرانوند پشیمان شد
پایتخت ۷ کلید خورد ؛ خاطرات خوش این سریال تکرار می‌شود؟
واکنش آمریکا به اقدام کانادا علیه سپاه پاسداران
عامل پرتاب شی آتش‌زا به ستاد انتخاباتی جلیلی دستگیر شد
هشدار؛ رگبار شدید در ۷ استان کشور
واکنش دولت به اظهارات مسعود پزشکیان درباره نرخ فقر
خضریان ؛ اصلاحات رفتار حزبی را از احزاب سلب کرده است/ عطریانفر؛ خرده گروه‌هایی که ناشیانه در صحنه هستند
تشخیص سرطان با هوش مصنوعی
واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین
تلفات و خسارات سنگین طوفان آلبرتو بر مکزیک
ژاپن ۱۱ فرد و ۴۱ شرکت روسی را تحریم کرد
توجه ویژه به آموزش عالی همانند دولت سیزدهم باید ادامه یابد
قیمت نفت روند صعودی گرفت
برگزاری همزمان آزمون نهایی مدارس داخل و خارج از کشور برای نخستین بار
۳راهکار برای حمایت از بورس
شست و شوی گنبد مطهر امام‌رضا علیه السلام +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top