تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/16 - 20:26
کد خبر: 506868

«جشن مهر سینما»، جلوه‌ای از عدالت فرهنگی در دولت سیزدهم

«جشن مهر سینما»، جلوه‌ای از عدالت فرهنگی در دولت سیزدهم

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: جشن مهر سینمای ایران یکی از دستاوردهای ملی سازمان سینمایی در دولت سیزدهم است که نوعی تکریم و اهمیت دادن به هنرمندان و حامیان سینما در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمد خزاعی در نشست شورای سیاستگذاری سومین جشن مهر سینمای ایران با توجه به اهمیت و جایگاه راهبردی «بسط و گسترش عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم» اظهار داشت: این جشن ملی با هدف انگیزه دادن به طیف بزرگی از هنرمندان استان‌های دور و نزدیک طراحی شده و با توجه به برگزاری دو دوره پیشین، امسال سومین دوره آن پربارتر و با شکوه‌تر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت سینما در دولت سیزدهم تلاش کرد سینما را در بخش‌های مختلف در سطح ملی گسترش و بازتاب دهد، افزود: هر چه سینما به عنوان یکی از مظاهر قدرتمند فرهنگ و هنر و نیز رسانه برتر و مسلط قرن حاضر در اقصی نقاط کشور بیشتر نمود داشته باشد و به آن بها داده شود به همان نسبت ضریب نفوذ آن بیشتر می‌شود و این موضوع در نهایت به نفع مردم و حاکمیت فرهنگی است.

خزاعی ادامه داد: جشن مهر سینمای ایران که هر ساله به مناسبت روز ملی سینما برگزار می‌شود تلاشی مجدانه، هدفمند و استراتژیک برای ارج نهادن به همه هنرمندان فرهیخته سینما در گوشه و کنار کشور است که با حداقل امکانات و کمترین توقعات مشغول خدمت به فرهنگ و هنر این مملکت هستند و به هر دلیل تاکنون مورد غفلت واقع شده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی جهت بخشی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین خانواده سینما در تهران و استان‌ها را از دستاوردهای اولیه این جشن عنوان و خاطرنشان کرد: مردم و هنرمندان ملی صاحبان جشن مهر سینما هستند.

خزاعی اضافه کرد: واقعیت این است که بسیاری از مسائل و دغدغه‌های فعالان سینمایی در مناطق و استان‌های مختلف در سال‌های گذشته کمتر دیده شده و جشن مهر سینما فرصتی را پدید می‌آورد که به نحو مقتضی و شایسته آثار فعالان سینمایی، سینماگران و هنرمندان پیشکسوت در مقیاس ملی در منظر و دید همگان قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد دبیران جشن ملی مهر سینما در مناطق و استان‌های مختلف کشور طی روزهای آینده منصوب و دبیرخانه‌های استانی جشن آغاز به کار کنند.

سومین جشن مهر سینمای ایران به دبیری قادر آشنا و با همکاری و همراهی نهادها و شخصیت‌های هنری برگزار می‌شود.

فعال‌ترین و شاخص‌ترین سینماگران در استان‌های مختلف شناسایی و از برگزیدگان رشته‌های گوناگون از جمله کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم‌برداری، انیمیشن، سینماداران، آموزشگاه‌های سینمایی، پژوهشگران، تهیه‌کنندگان و حامیان صنعت سینما در این رویداد قدردانی می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top