تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/17 - 15:59
کد خبر: 506949

امروز چه طرح‌هایی توسط دولت به بهره‌برداری رسید؟

امروز چه طرح‌هایی توسط دولت به بهره‌برداری رسید؟

سرپرست ریاست جمهوری از طرح‌های کلان دولت در بخش‌های نفت و گاز، برق و آبرسانی، صنعت و معدن و ارتباطات در سیستان و بلوچستان و چند استان دیگر به‌صورت ویدئوکنفرانس بهره‌برداری کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری امروز (پنجشنبه، 17 خرداد) از طرح‌های کلان دولت در بخش‌های نفت و گاز، برق و آبرسانی، صنعت و معدن و ارتباطات در سیستان و بلوچستان و چند استان دیگر به‌صورت ویدئو کنفرانس بهره‌برداری کرد که در ادامه به جزئیات هر یک از این طرح‌ها اشاره شده است.

طرح‌های «نفت و گاز»

طرح گازرسانی به 9 شهر و 30 روستا با هدف تأمین انرژی پایدار برای توسعه صنایع و واحدهای تولیدی، مهاجرت معکوس به روستاها و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، طرح خط انتقال گاز ایرانشهر – چابهار به طول 290 کیلومتر با هدف تأمین گاز شهر و نیروگاه چابهار و کنارک، مجتمع پتروشیمی مکران، صنایع مستقر در منطقه، رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی و همچنین طرح خط انتقال گاز سربیشه – دشتک – نهبندان به طول 80 کیلومتر با هدف تکمیل رینگ سیستم تأمین گاز محور شرق و تأمین گاز شبکه شرق و شمال غرب کشور، 3 طرح کلان دولت در بخش نفت و گاز در استان سیستان و بلوچستان بود که در این مراسم با حضور مخبر به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین ایستگاه تقویت فشار گاز پل کله در استان اصفهان، ایستگاه تقویت فشار گاز خورموج در استان بوشهر، ایستگاه تقویت فشار گاز نورآباد در استان فارس، ایستگاه تقویت فشار گاز دورآهان در استان کهگیلویه و بویراحمد و ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان در استان سمنان از دیگر طرح‌های دولت در بخش نفت و گاز در دیگر استان‌ها با هدف افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور و پایداری شبکه انتقال گاز در کشور بود که با حضور سرپرست ریاست جمهوری به‌صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

طرح‌های «صنعت آب و برق»

«طرح آب شیرین کن فرا ساحلی به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز»، «طرح ایستگاه بزرگ پمپاژ و 20 کیلومتر خط انتقال آب به سیستان به ظرفیت نهایی 1100 لیتر در ثانیه در کمتر از 3 ماه»، «آب‌گیری سد شهر کور»، «آبرسانی به شهر هیدوج از سد ماشکیدعلیا»، «تأمین آب 40 روستا از سد کهیر» و «تأمین آب شرب 75 روستای دیگر در قالب ادامه طرح جهادی آبرسانی به 1751 روستای سیستان و بلوچستان» از جمله طرح‌های دولت در قالب طرح جامع آبرسانی به این استان بود که با حضور مخبر به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین «طرح نیروگاه بادیه 50 مگاواتی میل‌نادر»، «طرح واحدهای گاز نیروگاه زاهدان به ظرفیت 126 مگاوات»، «احداث و توسعه خطوط و پست‌های برق توزیع از شمال تا جنوب استان» و «بهره‌برداری از 3 هزار سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی حمایتی» از جمله طرح‌های دولت در حوزه برق استان سیستان و بلوچستان بود که در این مراسم به بهره‌برداری رسیدند.

طرح‌های بخش «صنعت و معدن»

«طرح معدن و کارخانه تولید مس در شهرستان نیمروز با سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد تومانی و ظرفیت تولید 3 هزار تنی در سال» و «طرح معدن و کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان تفتان با سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی و ظرفیت تولید 432 کیلوگرم شمش طلا با اشتغالزایی برای 450 نفر»، 2 طرح دولت در بخش صنعت و معدن در استان سیستان و بلوچستان بود که با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسیدند.

طرح‌های حوزه «ارتباطات»

امروز 1261 امین روستای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان در دولت به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شد.

از ابتدای دولت تاکنون با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان، 1261 روستای بالای 20 خانوار و 500 روستای زیر 20 خانوار و در مجموع 1761 روستا در استان سیستان و بلوچستان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
برای اتصال این روستاها بیش از 900 کیلومتر فیبرکشی صورت‌گرفته، بیش از 150 کیلومتر جاده دسترسی برای نصب سایت‌ها در ارتفاعات و همچنین 70 کیلومتر شبکه برق احداث شده است.

با اهتمام ویژه دولت نسبت به عدالت ارتباطات در مناطق محروم، پوشش اینترنتی استان سیستان و بلوچستان از 58 درصد در ابتدای دولت به 91 درصد رسیده است.

همچنین به گفته وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات بزرگترین پایگاه فضایی کشور به عنوان یکی از مطالبات رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در چابهار استان سیستان و بلوچستان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
زاکانی در مناظره پنجم: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم
قاضی‌زاده در مناظره پنجم: ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت انجام می‌دهم
رهبر انقلاب: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها را داشته باشد اصلح است
رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد+فیلم
فرد اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست +فیلم
عکس| دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر
نامزدها در راه برگزاری آخرین مناظره
نرخ تورم نزولی میراث شهید رئیسی برای دولت آینده
رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است
بیانیه ۳۰۰ نفر از اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از جلیلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top