تاریخ انتشار: جمعه 1403/03/18 - 20:45
کد خبر: 506998

چرا آیفون تصویری زنگ نمیخورد؟

چرا آیفون تصویری زنگ نمیخورد؟

در برخی زمان ها زنگ آیفون تصویری دچار اختلال شده و کارایی خود را از دست می دهد. در این مقاله قصد داریم تا دلایلی که سبب همچین مشکلی می شوند و نحوه تشخیص آن ها را توضیح دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دنیای امروزی، با پیشرفت فناوری، امکانات بسیاری برای افزایش امنیت و راحتی مردم در محل های مختلف فراهم شده است. مهم ترین آن ها آیفون تصویری است، که این دستگاه تصویر و صدای فردی که قصد ورود به محیط شما را دارد دریافت می کند. این دستگاه شما را توسط زنگ موجود در خود از حضور افراد مطلع می کند. زنگ های آیفون تصویری برای اطلاع دادن از حضور یا درخواست ورود مهمانان استفاده می شوند. اگر آیفون تصویری نصب شده از تکنولوژی بروز تری برخوردار باشد، شما از طریق منو می توانید زنگ دلخواه خود را انتخاب نمایید.

در برخی زمان ها زنگ آیفون تصویری دچار اختلال شده و کارایی خود را از دست می دهد. در این مقاله قصد داریم تا دلایلی که سبب همچین مشکلی می شوند و نحوه تشخیص آن ها را توضیح دهیم.

رفع زنگ نخوردن آیفون تصویری

برای رفع زنگ نخوردن این دستگاه در مرحله اول باید مشکل اصلی را شناسایی کنید. پس از بررسی موارد فوق، هر کدام از آن ها ایرادی داشته باشند نیاز تعمیر و یا حتی نیاز به تعویض قطعات دارند. برای اطلاع بیش تر می توانید راهنمای کامل تعمیر آیفون تصویری را مطالعه نمایید. با مطالعه این راهنما شما می توانید به آسانی مشکلات را تشخیص داده و برای برطرف کردن آن ها اقدام کنید. 

در ادامه نیز به مهم ترین دلایلی که می تواند مانع زنگ خوردن آیفون تصویری شود اشاره می کنیم.

چرا آیفون تصویری زنگ نمی خورد؟

دلایل خرابی زنگ نخوردن آیفون تصویری:

زنگ نخوردن به عوامل مختلفی بستگی دارد، که ممکن است شما را به دردسر بیندازد. از آن جایی که آیفون تصویری از قطعات متنوع و پرکاربردی ساخته شده است، هر کدام نقش منحصر به فردی در این عملکرد دارند. حال اگر با همچین مشکلی رو به رو شدید باید مبدا مشکل را پیدا کنید تا دچار خساراتی بیش تر از این نشوید. برای یافتن ایراد شما باید تجربه زیاد و دانش کافی در این زمینه داشته باشید، در صورت نداشتن این موارد حتما از یک تعمیرکار فوق العاده حرفه ای کمک بگیرید. دلایل بسیاری وجود دارند که چنین اختلالی را در آیفون تصویری به وجود می آورند، که در موارد زیر اشاره کرده ایم:

وجود مشکلی در برد صدا

از اسم این قطعه می توان متوجه شد که مسئولیت تنظیم صدا را برعهده دارد، علاوه بر آن قطع و وصل شدن صدا و تصویر نیز توسط این بخش انجام می شود. اگر فردی زنگ درب شما را بفشارد و صدایی شنیده نشود و شما از حضور آن فرد مطلع نشوید به احتمال زیاد برد صدا آسیب دیده است. این برد قطعه دیگری به نام آی سی نیز دارد، چناچه آی سی بنا به هر دلیلی خراب شده یا بسوزد آیفون تصویری شما زنگ نخواهد خود.

برای تشخیص درست در مرحله اول از همسایگان خود مطلع شوید که آیا آن ها نیز این مشکل را دارند یا خیر. در برخی مواقع وقتی زنگ درب زده می شود تمامی واحد ها نیز به صدا در می آیند. در چنین لحظاتی از یک تکنسین مجرب درخواست کنید تا برد صدا را بررسی نماید.

ایراد در بلندگو داخلی

بلندگو داخلی موجود در آیفون تصویری برای پخش و انتقال صدا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این بخش از آیفون تصویری ایرادی داشته باشد، صد در صد زنگ دستگاه مختل خواهد شد. برای رفع کامل این مشکل نیاز است تا آن را با یک بلندگو داخلی جدید تعویض نمایید. هنگام تعویض این قسمت از یک بلندگو باکیفیتی و درجه یکی استفاده کنید تا بعد از مدتی دوباره با همچین دردسری رو به رو نشوید. با مراجعه به نمایندگی برند مربوطه خود آن ها از قطعات اورجینالی استفاده خواهند کرد.

سوئیچر آسیب دیده باشد

سوئیچر قطعه است که بیش تر در ساختمان هایی بزرگ چند واحده کاربرد دارد، بنابراین هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی از تعداد واحد های ساختمان مطلع شوید. در ساختمان های کم واحد این قطعه کارایی نداشته و استفاده نمی شود، در نتیجه می توان روی گزینه های دیگری تمرکز کرد. اما در ساختمان های با تعداد واحد زیاد (7 واحد یا بیش تر) یکی از مواردی است که باعث زنگ نخوردن آیفون تصویری می شود. در اکثر اوقات زمانی که سوئیچر خراب می شود نمی توان آن را تعمیر کرد و نیاز به سوئیچر مناسب و جدیدی است. در نتیجه با تهیه یک سوئیچر با قیمتی مناسب و تعویض آن خود را از وجود این مشکل راحت کنید.

مشکل در پنل تصویری

یکی دیگر از دلایل اصلی زنگ نخوردن آیفون تصویری، آسیب دیدن پنل تصویری نصب شده است. اگر پنل آسیب ببیند، تنها واحد شما این مشکل را نخواهد داشت بلکه تمامی واحد های ساختمان را درگیر خواهد کرد. پس قبل از اقدام به تعمیر قطعه ای حتما از واحد های کناری خود درخواست کنید تا آن ها نیز آیفون تصویری خود را چک کنند. در صورت اطمینان از خرابی پنل به سادگی می توانید برای برطرف کردن این مشکل به نمایندگی یا کارگاه های فعال در این زمینه مراجعه کنید.

کابل کشی نامناسب در ساختمان

سیم کشی برای نصب آیفون تصویری از مسائل مهمی است که باید تمرکز و دقت زیادی در انجام این کار به خرج داد. اگر طبق اصول و به درستی انجام نشود آیفون تصویری کارایی خود را از دست می دهد. سیم کشی آیفون تصویری گاهی 4 سیمه و گاهی 7 سیمه است، تنظیم اشتباد و قطعی هر کدام از سیم ها باعث رخ دادن این اتفاق می شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top