تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/19 - 16:10
کد خبر: 507084

۳.۵ میلیارد از مردم دنیا بدون روادید می‌توانند به ایران سفر کنند

۳.۵ میلیارد از مردم دنیا بدون روادید می‌توانند به ایران سفر کنند

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه امروز با ۳.۵ میلیارد نفر از مردم دنیا لغو روادید داریم،گفت: این افراد می‌توانند با یک بلیت وارد کشور شوند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عزت الله ضرغامی، در مراسم گرامیداشت هفته صنایع دستی که صبح شنبه 19 خرداد 1403 در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد،گفت: ما در صنایع دستی تنوع بالای داریم و به همه حق انتخاب می‌دهیم .

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید همیشه روی صنایع دستی تاکید ویژه داشت. تحول در هر حوزه تحول در نگاه است. تقریباً در همین وزارتخانه صنایع دستی را مأموریتی درجه 2 می‌پنداشتند اما در حال حاضر مأموریت‌های آن درجه یک هست چون رئیس جمهور شهید تحول در نگاه را ایجاد کرد. 

ضرغامی بیان کرد: به شهید رئیسی گفتم که صادرات صنایع دستی را باید آزاد کنیم، هر کسی هر اندازه خواست صنایع دستی بیرون ببرد به او اجازه دهیم تا با این کار رونق در داخل ایجاد ‌شود. مشکلاتی مثل پیمان‌سپاری ارزی داریم اما با دفاعی که رئیس جمهور از صنایع دستی کرد بسیاری از مشکلات حل شد.

وی افزود: امروز با 3.5 میلیارد نفر از مردم دنیا لغو روادید داریم و این افراد می‌توانند با یک بلیت وارد کشور شوند و  بابیش از 30 کشور دنیا روادید یک طرفه لغو شده است.این کار مهمی بود که در حوزه گردشگری و با همکاری شهید رئیسی انجام شد، اتفاقی که شاید در ابتدا بسیار سخت به نظر می‌رسید. گفتم اگر می‌خواهید گردشگری ایران رونق بگیرد سختگیری که ما در حوزه صدور روادید داریم را کمتر کنیم و به صورت یکطرفه ویزا را برداریم که ایشان هم قبول کرد.

ضرغامی گفت: بسته بندی یکی از مشکلات صنایع دستی ماست. آئین نامه اهدای هدیه به مقامات توسط دستگاه‌های دولتی اصلاح شد و تمام‌دستگاه‌ها باید صنایع دستی هدیه بدهند و برای شخصیت‌های درجه 1 و 2 نیز مشخص شده است باید آنقدر صنایع دستی خوب بسته بندی شده باشد که من بگویم چیز دیگری جز صنایع دستی فاخر نباید اهدا کرد.

وی ادامه داد: هر کسی که دنبال صادرات صنایع دستی هست هیچ مشکلی ندارد چون رئیس جمهور آن را حل کرد. در حوزه صنایع دستی هم کارهای خوبی شده است ولی هنوز اول راه هستیم، تنوع و ارزشی که این هنر دارد زیاد است همچنین در این حوزه بیمه 10 هزار نفر انجام شد که کار بسیار بزرگی است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: باید از حوزه صنایع دستی تنوع ایجاد کرد. شعار دوره جدید جشنواره ما پیوند نسلی هست. باید زبان نسل جدید را بلد باشیم و به علائق و سلیقه‌های آن‌ها توجه کنیم.

وی افزود: مردم امروز مشکل معیشت دارند بخشی از مردم صنایع دستی را از سبد خرید حذف کرده‌اند چون نمی‌توانند خریداری کنند پس باید آن را کاربردی کنیم تا احساس نکنند که این کالا تنها تزئینی است، بلکه کاربرد هم دارد. رئیس جمهور روی عرضه تاکید داشت به همین دلیل دستور داد همه فرمانداران در ورودی شهرها بازارچه صنایع دستی ایجاد کنند، برخی از افراد این کار را کرده‌اند اما فرمانداران بسیاری از شهرها این کار را نکرده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لاریجانی: پزشکیان توانمندی اداره دولت را ندارد +فیلم
چند نفر واجد شرایط رای دادن هستند؟
در چه صورتی انتخابات به مرحله دوم می‌رود؟ +فیلم
مهلت ثبت نام ترم تابستانی سال ۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی تمدید شد
جذب هیأت علمی از بین دانش آموختگان برتر در وزارت بهداشت کلید خورد
امروز آخرین مهلت انتخاب واحد ترم تابستان دانشجویان پیام نور
دانشگاهیان علاوه بر مشارکت در انتخابات وظیفه تبیین گری دارند
اعلام زمان مصاحبه معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت بورسیه کنکور ارشد
افزایش حقوق دستیاران از ابتدای سال جاری اجباری است
این ۲ کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همکاری نکردند
سود مرحله سوم سهام عدالت در تیر ماه واریز می شود؟
اولین واکنش پرسپولس به جدایی عبدالکریم حسن
بمب پرسپولیس منفجر شد؟
خبر خوب برای بازنشستگان ؛ منتظر افزایش حقوق باشید
توقف پذیرش اعضای جدید در بریکس
نتانیاهو زمان صدور حکم بازداشت خود را اعلام کرد
طلا پرید ؛ بیت‌کوین قرمز شد
نخستین واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ نفر
ادعای حسن روحانی در فیلم تازه منتشر شده درست است؟ +جزئیات
گزینه رد شده فولاد با ۳۰۰ هزار دلار بیشتر پرسپولیسی شد
آقای گل پرسپولیسی در استقلال؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top