تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/19 - 16:42
کد خبر: 507091

«انتخابات اخلاق‌محور»، مورد تاکید ائمه جمعه سراسر کشور

«انتخابات اخلاق‌محور»، مورد تاکید ائمه جمعه سراسر کشور

با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری ائمه جمعه سراسر کشور، با تاکید بر پرهیز از تخریب، رعایت اخلاق را باعث امیدواری مردم، رسیدن به شناخت درست و حفظ عزت و آبروی ملی دانستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هرچه به روزهای پر تب‌وتاب 8 تیر نزدیک‌تر می‌شویم، بحث‌های پیرامون انتخابات داغ‌تر می‌شود و موضوع برگزاری انتخابات «اخلاق‌محور» از سوی نمازگزاران و تریبون‌های نمازجمعه به طور ویژه به نامزدهای انتخاباتی توصیه می‌شود. 

نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه حفظ اخلاق در انتخابات را باعث افتخار و آبروی ملی دانستند و ابراز امیدواری کردند که رعایت این مسئله توسط نامزدهای ریاست جمهوری تبدیل به الگویی برای دنیا شود. اما توهین، افترا، نشر اکاذیب و... را باعث خوشحالی دشمن، خراب شدن ذهن مردم و ضربه به ایران دانستند.

بدگویی کردن و لجن پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند

آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حاکم بودن اخلاق بر انتخابات فرمود: در رقابت های پیش روی انتخاباتی اخلاق حاکم باشد، بدگویی کردن و لجن پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی لطمه می‌زند. 

امام جمعه قم با تفکیک مرز تبیین و تخریب در انتخابات، تصریح کرد: تخریب فضای انتخابات را خراب می‌کند، برای انتخاب اصلح تبیین کارساز است در حالی که در فضای تخریب شناخت فرد اصلح کار دشواری است؛ زیرا قدرت تفکر و تشخیص از مردم سلب می‌شود. اینهمه نسبت های ناروا به این و آن دادن ذهن مردم را خراب خواهد کرد و فضای امید و اعتماد را به یاس مبدل می‌کند. اما در تببین امید و اتحاد اجتماعی تقویت می‌شود.

تخریب چهره‌های رقیب مسئله‌ای بدور از اخلاق است

آیت‌آلله ناصری امام جمعه یزد هم، تخریب چهره‌های رقیب را مسئله‌ای بدور از اخلاق دانست و خاطرنشان کردند: دشمن با ایجاد فضای تفرقه افکنی می‌خواهد مردم را نسبت به دستاورد‌های نظام و انقلاب مایوس کند که در مسئله انتخابات نیز نامزد‌ها و طرفدارانشان باید به دور از حاشیه و فقط صرف معرفی و برنامه‌های خود در عرصه‌ی انتخابات فعالیت کنند.

تهمت زدن و لجن پرانی کردن به آبروی ملی ایران لطمه می‌زند

حجت اسلام والمسلمین سید سعید حسینی، امام جمعه کاشان، نیز با بیان اینکه بدگویی کردن، تهمت زدن و لجن پرانی کردن به آبروی ملی ایران لطمه می‌زند، تاکید کرد: در رقابت بین نامزدها اخلاق حاکم باشد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران باید به الگویی برای دنیا تبدیل شود

امام جمعه کیش، حجت الاسلام بی نیاز هم افزود: انتخابات ریاست جمهوری ایران باید به الگویی برای دنیا تبدیل شود، انتخاباتی که هم رقابتی است و هم اخلاق در آن رعایت می‌شود.

 او با اشاره به اهمیت تبلیغات درست و اخلاق مدارانه، گفت: نامزد ها در تبلیغات به مردم کمک کنند تا آگاهی آنان برای انتخاب درست افزایش یابد و فرد اصلح انتخاب شود.

جنس انقلاب، جنس تخریب نیست

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز با بیان اینکه جنس انقلاب، جنس تخریب نیست گفت برخی با توهین و افترا و نشر اکاذیب، به بهانه دفاع از انقلاب اهدافشان را پیشش می‌برند و باید مراقب این خط انحرافی و 
هنجار شکن باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امام جمعه رشت هم ابراز امیدواری کرد کاندیداها در زمین دشمن بازی نکنند و با رواج بی اخلاقی به کشور ضربه نزنند.

نامزدها انتخابات و طرفداران آنان باید اخلاق را رعایت کنند

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد، هم در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه با تاکید بر حفظ آبروی ملی و فراتر دانستن آن از آبروی احزاب و حتی افراد، اظهار کرد: نامزدها انتخابات و طرفداران آنان باید اخلاق را رعایت کنند و از توهین و تخریب بپرهیزند. 

وی افزود: نباید در جریان انتخابات آبروی ملی خدشه دار شود و طرفداران باید در این ایام توجه جدی به اخلاق داشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top