تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/19 - 20:05
کد خبر: 507114

وزش باد شدید، گردوخاک و رعدوبرق در تهران

 وزش باد شدید، گردوخاک و رعدوبرق در تهران

رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک در نیمه جنوبی و غربی استان تهران و رگبار باران، رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی استان به‌ویژه دامنه و ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پدرام قودجانی؛ رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد شماره 18 اداره‌کل هواشناسی استان تهران از تاریخ یکشنبه 20 خرداد تا اواخر چهارشنبه  23 خرداد احتمال وزش باد خیلی شدید و خیزش گردوخاک در استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی و نیز احتمال رگبار باران، رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ در نیمه شمالی استان به‌ویژه دامنه و ارتفاعات وجود دارد.

وی گفت: در این رابطه ضمن اطلاع‌رسانی این مهم به دستگاه‌های ذی‌ربط، هماهنگی لازم جهت احراز آمادگی سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران و مناطق ٢٢گانه صورت گرفته تا تمهیدات لازم در خصوص سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در پاره‌های دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی رگبار باران و نیز کاهش دید در برخی نقاط و... اندیشیده و در صورت رخداد حادثه ضمن پیگیری سریع در رفع موضوع، گزارش مربوطه را به این مرکز منعکس کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارائه توصیه‌هایی به شهروندان گفت: از شهروندان نیز درخواست می‌شود در طول زمان هشدار ضمن احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان پیدا کنند، در مکان‌های مرتفع مستقر نشوند و از تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام و بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی بر لزوم احتیاط در سفرها به‌ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی تأکید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نرم‌افزارهای خطرناک تلفن همراه را بشناسید
دستگیری عامل ربودن کودک ۳ ساله در پارک شهر
افزایش قیمت سکه در بازار تهران
جنایت و نسل کشی در غزه بی سابقه است
نرخ گذاری بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین
عربستان دیگر با ما نیست
چین بزرگترین تهدید برای آمریکا است
تصمیم عجیب یامال؛ ستاره بارسا شماره مسی را نخواست!
واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض پرسپولیس
از پرداخت وام اربعین چه خبر؟
اعلام حکم نهادهای رسمی علیه هیأت کرجی + جزئیات
عکس | مدافع تیم ملی به استقلال پیوست
کاهش اقبال بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا
درخواست پرسپولیس درباره پرونده بیرانوند رد شد!
سهامداران عدالت بخوانند
بارگاه مبارک سیدالشهدا (ع)؛ بیش از ۱۰۰ سال قبل/ عکس
نگاهی از دریچه دوربین ایرانی به عکس تاریخی ترامپ
عکس | رونمایی از ستاره سابق پرسپولیس در تراکتور
عکسی از هدیه متفاوت آقای مداح به مسعود پزشکیان
ستاره پرسپولیس آماده بازگشت به لیگ ایران
شاخص بورس هزار‌ و ۵۰۰ واحد رشد کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top