تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/20 - 22:26
کد خبر: 507259

تأثیر پذیرش ETFهای بیت کوین و اتریوم بر صرافی‌های رمز ارز

تأثیر پذیرش ETFهای بیت کوین و اتریوم بر صرافی‌های رمز ارز

قبل از هر چیزی باید به این نکته بپردازیم که اصلاً پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم چه دیدگاهی را در میان معامله‌گران ایجاد می‌کند و نگاه‌ها به کدام سمت پیش خواهد رفت؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیا با پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم صرافی‌های ارز دیجیتال به سمت نابودی پیش می‌روند یا اینکه انتظار داریم حجم معاملات بیشتری را در صرافی‌های رمز ارز شاهد باشیم؟ این روزها امکان خرید بیت کوین از طریق روش‌های مختلفی در دسترس سرمایه‌گذاران در سطح جهان قرار دارد که یکی از این روش‌ها سرمایه‌گذاری بر روی ETF‌های بیت کوین است. همچنین شرایط مشابهی را برای اتریوم نیز می‌توان در نظر گرفت. اما نکته مبهمی که در این بین باقی می‌ماند، بررسی تاثیر پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم در خود صرافی‌ها است. در ادامه به این چالش مهم پاسخ می‌دهیم و بررسی می‌کنیم که در آینده نه چندان دور، باید منتظر چه اتفاقاتی در صرافی‌های ارز دیجیتال باشیم. 

اثرات پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم 

قبل از هر چیزی باید به این نکته بپردازیم که اصلاً پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم چه دیدگاهی را در میان معامله‌گران ایجاد می‌کند و نگاه‌ها به کدام سمت پیش خواهد رفت؟ آیا کاربران ترجیح می‌دهند تا معاملات ETF‌های بیت کوین را در بازار بورس دنبال نمایند یا خرید بیت کوین در خود صرافی‌ها در اولویت آنها قرار می‌گیرد؟ برای پاسخ دادن به این پرسش باید بدانیم که پذیرش ETF‌های اتریوم و بیت کوین چه تاثیری در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی ایجاد می‌کند. 

  • مقبولیت بیشتر بازار ارز دیجیتال در میان کاربران جهانی 
  • افزایش استقبال از سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال چه در داخل صرافی‌ها و چه در بازار بورس 
  • ورود سرمایه‌گذاران بزرگ به فرایند سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال برای کسب سود از افزایش قیمت بیت کوین و ای‌تی‌اف‌های آن 
  • افزایش تقاضا برای خرید ارز دیجیتال 
  • ورود دولت‌ها و سازمان‌های بزرگ به فرایند سرمایه‌گذاری در این بازار 

ملاحظه می‌کنید که پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم تاثیرات مثبتی در میان کاربران جهانی ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند دلیلی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به این بازار هم باشد. اما حالا باید ببینیم که این تاثیرات روی روند عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال چه تاثیری می‌گذارد و آنها چه نتیجه‌ای از این استقبال‌ها خواهند دید.

اثرات پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم

ورود سرمایه‌گذاران جدید 

هرچند ممکن است بسیاری از افراد با توجه به قوانین سفت و سخت بازار بورس نیویورک برای ETF‌های بیت کوین و اتریوم، تصمیم به سرمایه‌گذاری بر روی آنها بگیرند و معاملات خود را از طریق صرافی‌ها دنبال نکنند، اما خیلی از افراد هم به واسطه پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم به عنوان سرمایه‌گذاران جدید وارد بازار ارز دیجیتال خواهند شد و این مهم می‌تواند تعداد کاربران صرافی‌های رمز ارز را افزایش دهد. افزایش تعداد کاربران صرافی‌های رمز ارز نیز در نهایت منجر به درآمد بیشتر و دریافت کارمزدهای بیشتر توسط آنها خواهد شد. 

افزایش حجم معاملات 

چه بسا پذیرش ETF‌های بیت کوین و اتریوم باعث شود تا برخی از شرکت‌های بزرگ ترجیح دهند تا سرمایه‌گذاری خود را به صورت مستقیم در خود بازار ارز دیجیتال پیش ببرند. شرکتی را تصور کنید که تا قبل از پذیرش این ETF‌ها هیچ نگاهی به بازار ارز دیجیتال نداشته و حالا به این بازار به عنوان یک فرصت بسیار جذاب برای سرمایه‌گذاری نگاه می‌کند. این مهم می‌تواند باعث ورود سرمایه‌های بسیار بزرگ به صرافی رمز ارز شده و دلیلی برای افزایش قابل توجه حجم معاملات در آنها باشد. افزایش حجم معاملات نیز تاثیرات مثبت دیگری مانند افزایش امنیت معاملات و سرعت بیشتر آنها را در صرافی‌ها برای کاربران به دنبال خواهد داشت. 

خروج سرمایه‌گذاران به سمت بازار بورس 

نمی‌توانیم کتمان کنیم که پذیرش etf بیت کوین و اتریوم در بازار بورس نیویورک می‌تواند دلیلی برای خروج بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار و انتقال سرمایه‌ها به بازار بورس باشیم. این موضوع در واقع در نقطه مقابل مزیت اول است و می‌تواند تعداد کاربران و مشتریان صرافی‌ها را کمتر کند. هرچند این موضوع اجتناب‌ناپذیر است، اما ارائه خدمات با کیفیت بالاتر در صرافی‌ها مانند امکان استیک ارز دیجیتال برای رسیدن به سودهای بالاتر یا امکان دریافت وام در پلتفرم‌های دیفای باعث می‌شود تا ورودی‌ها نسبت به خروجی‌ها تعداد بیشتری داشته باشند. اتفاقی که در نهایت به نفع صرافی رمز ارز خواهد بود.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top