تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/21 - 11:25
کد خبر: 507333

کنعانی: استعفاهای مکرر در کابینه رژیم صهیونیستی نشانگر فروپاشی داخلی این رژیم است

کنعانی: استعفاهای مکرر در کابینه رژیم صهیونیستی نشانگر فروپاشی داخلی این رژیم است

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: استعفاهای مکرر در کابینه رژیم صهیونیستی نشانگر فروپاشی داخلی و عدم دستیابی این رژیم به اهداف تعریف شده خود در حملات هشت ماه علیه نوار غزه و نشانگر شکست‌های راهبردی و مداوم این رژیم در جنگ علیه غزه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) 21 خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را شدیدا محکوم و آن را هولناک و دردناک و غیرانسانی خواند و افزود: در این حمله وحشیانه صدها نفر در خاک و خون غلتیدند.
کنعانی بیان کرد: آمریکا و انگلیس در یک عملیات سه جانبه همدست این رژیم شده‌اند. ضرورت دارد جامعه جهانی یک بار دیگر با نگاه به وضعیت اسفناک و دردناک غزه مسؤولیت‌های حقوقی و بین‌المللی خود را درک کرده و برای متوقف کردن ماشین جنایت این رژیم اقدام فوری و جدی انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره موضوع آتش بس در غزه و طرح بایدن در این خصوص گفت: هشت ماه جنایت جنگی رژیم غاصب صهیونیستی علیه شهروندان و بیگناهان و ... در نوار غزه با حمایت تمام عیار دولت آمریکا از آغازین روز تا امروز صورت گرفته و آمریکا در تمامی این جنایات با همه روش‌ها حمایت‌های نظامی و سیاسی و تبلیغاتی در کنار این رژیم بوده است.
وی گفت: شرایط نشان نمی‌دهد که آمریکا اراده جدی برای برقراری آتش بس دارد. آمریکا اگر صادق است برای اولین اقدام باید از ارسال تجهیزات نظامی برای رژیم صهیونیستی و پر کردن زرادخانه این رژیم اجتناب کند.

کنعانی درباره استعفای دو عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم بیان کرد: استعفاهای مکرر در کابینه این رژیم نشانگر فروپاشی داخلی و عدم دستیابی این رژیم به اهداف تعریف شده خود در حملات هشت ماه علیه نوار غزه و نشانگر شکست‌های راهبردی و مداوم این رژیم در جنگ علیه غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: البته عوض شدن چند قاتل و جنایتکار از ترکیب کابینه و جایگزین شدن جنایتکاران دیگر تغییری در رفتارهای این رژیم علیه ملت فلسطین ایجاد نخواهد کرد. چیزی از مسؤولیت سازمان‌های بین‌المللی و جامعه جهانی و شورای امنیت نسبت به مسأله فلسطین کم نشده و آنها باید به وظیفه قانونی و اخلاقی خود در حمایت از مردم فلسطین مجدانه عمل کنند.
وی در پاسخ به سؤالی گفت که اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور در حال انجام است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره برگزاری مراسم اربعین نیز بیان کرد: کمیته‌ای در این خصوص در چند ماه پیش در وزارت خارجه شکل گرفته و نمایندگان ذیربط و اعضای این کمیته در جلسات مختلفی در وزارت خارجه حضور به هم رساندند و نشست‌های مشترک با نمایندگی‌های ایران در کربلا، بغداد، نجف و سایر سرکنسولگری‌های ایران در عراق انجام و مکاتبات و دستورالعمل‌های لازم صورت گرفته و شرح وظایف روشن شده است.

کنعانی گفت: مذاکرات لازم با مقامات عراق انجام و نشست‌های مشترک در تهران، بغداد، نجف و کربلا انجام شده و از ماه‌های پیش خود را برای کمک موثر به برگزاری پرشکوه مراسم حماسی اربعین آماده کرده و در این مسیر هر چه به سمت ماه عزاداری محرم و صفر و ایام اربعین نزدیک‌تر می‌شویم اقدامات لازم توسط دستگاه دیپلماسی در این خصوص تکمیل و تقویت خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر علی باقری سرپرست وزارت خارجه به عراق اظهار داشت: برنامه سفر آقای باقری به عراق تأیید می‌شود و هماهنگی‌های اولیه برای انجام این سفر در حال انجام است. 
کنعانی خاطرنشان کرد: مقامات عالی دولت عراق اعم از رئیس جمهور، نخست‌وزیر و سرپرست مجلس عراق و ... برای ابراز همدردی و تسلیت به دولت و ملت ایران به ایران سفر کردند. باقری هم به منظور گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه عراق درباره موضوعات مورد اهتمام دوجانبه در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و دوجانبه و قدردانی از مقامات دولت عراق برای مشارکت و همدردی صمیمانه و برادرانه آنها با دولت و ملت ایران بزودی به عراق سفر می‌کند. تاریخ آن با مقامات دولت عراق در حال هماهنگی و تنظیم قطعی است که به محض قطعی شدن در اختیار شما قرار  می‌گیرد.

وی درباره بازگشایی پرونده قضایی علیه آمریکا توسط خانواده‌های گروهک پژاک که سؤال خبرنگاری بود اظهار داشت: از جزییات این پرونده اطلاعی ندارم ولی اینکه در منطقه شاهد آن بودیم و هستیم که همچنان برخی طرف‌ها از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزارهای سیاسی در مسیر تحقق اهداف غیرمشروع و سیاسی خود استفاده کرده و می‌کنند و این یک امر مذموم و سیاست مخرب و تهدید کننده امنیت منطقه‌ای است و این موضوع یک رویکرد تلخ و غیرسازنده و نگران کننده است که از قبل بوده و همچنان شاهد آن هستیم.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر آمادگی رژیم صهیونیستی برای عملیات بزرگ علیه لبنان گفت: سیاست قاطع ایران در منطقه حمایت از صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ است. یک اعتراف جهانی است که رژیم صهیونیستی مهم‌ترین تهدید صلح و ثبات در منطقه است و‌ عامل اصلی بروز جنگ در منطقه این رژیم بوده و هست.

کنعانی ادامه داد: اکنون بعد از هشت ماه جنگ این رژیم علیه نوار غزه جهانیان متقاعد شده‌اند که این رژیم درصدد دامن زدن به جنگ و ناامنی و گسترش دامنه های جنگ در منطقه است. تهدیدات این رژیم علیه لبنان باید از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل با جدیت مورد اهتمام قرار بگیرد و هرگونه اقدام تحریک آمیز این رژیم علیه لبنان و حاکمیت و تمامیت سرزمینی این کشور شدیدا محکوم شود.
 آنچه می‌تواند باعث تقویت ثبات و امنیت در منطقه و کنترل دامنه‌های جنگ در منطقه شود برقراری آتش بس فوری در منطقه است.  

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مسؤولیت‌ دولت آمریکا و انگلیس و برخی طرف‌های اروپایی در این خصوص دوچندان می‌شود که با نفوذی که بر رژیم دارند دست از حمایت از آن بردارند و هم مانع جنگ افروزی این رژیم در منطقه شوند.

وی گفت: باید تأکید کنیم که حفظ ثبات،‌ امنیت و رعایت احترام و حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان باید مورد اهتمام و تأکید و توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد. دولت، ملت و ارتش لبنان حق هرگونه پاسخ به اقدامات متجاوزانه و تحریک آمیز این رژیم را دارند و مقامت در برابر این رژیم ضامن ثبات و امنیت و استقرار آرامش در لبنان و سپری محکم در مقابل تجاوزگری این رژیم است.

کنعانی ادامه داد: صهیونیست‌ها باید بدانند که منظومه مقاومت در منطقه همانگونه که در مقابل خوی تجاوزگری و آدم کشی صهیونیست‌ها در غزه دست بسته و ساکت نماندند در مقابل هرگونه اقدام ماجراجویانه در قبال لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دست بسته نخواهند ماند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بورس رشد کرد/ افزایش ۱۴ هزار و ۱۲۷ واحدی شاخص کل
پورمحمدی: من باید صدها بار شهید می‌شدم +فیلم
سخنرانی پزشکیان برای مسجد تقریبا خالی قرچک +فیلم
وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟
خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در مراسم عید غدیر
دامنه نوسان نمادها به روال عادی برمی گردد
اعترافات افشاریان مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری را به دادسرا کشاند
دوربین ورزشی چیست؟
لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی
راهنمای جامع انتخاب و خرید لیوان کاغذی
بهترین میز اداری برای فضاهای کوچک؛ انتخابی حیاتی برای دگرگونی محیط کاری
رشته گیاهان دارویی در دانشگاه، آشنایی با گیاهان دارویی
چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟
۳۱ توصیه اهل بیت(ع) در بزرگداشت غدیر
افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی در روزهای اخیر
فیلم محسن تنابنده به بعد از انتخابات موکول شد
پیشنهاد باورنکردنی به بازیکن استقلال رسید
مهاجری مجرم شناخته شد
بیانیه جبهه پایداری در حمایت از دکتر سعید جلیلی به عنوان نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری
زاکانی در جمع کارآفرینان: جلوه اساسی جهش تولید با مشارکت مردم کارآفرینان هستند
کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله‌شان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top