تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/21 - 20:45
کد خبر: 507405

قالیباف:

شعار من در این انتخابات «خدمت و پیشرفت» است

 شعار من در این انتخابات «خدمت و پیشرفت» است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهرهای موشکی در زیرزمین یکی از شاهکارهای فنی‌مهندسی و مدیریتی بود که در آن دوره اتفاق افتاد، گفت: بنده معتقد به تحول هستم و در هر مسئولیتی که بودم این نگاه حکم فرما بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز دوشنبه (21 خرداد) در برنامه صف اول که با تاخیر بر روی آنتن رفت، با بیان اینکه شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است. اظهار داشت: امروز مردم یک شناخت نسبی از بنده دارند و سعی کردم در هر جایگاه و خدمتی بودم با مردم در ارتباط باشم مثلا در نیروی انتظامی و شهرداری این رویه اتفاق افتاد؛ مثلا مدت کار بنده در شهرداری 12 سال بود که این مدت در سابقه شهرداری تهران بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه شهرهای موشکی در زیرزمین یکی از شاهکارهای فنی‌مهندسی و مدیریتی بود که در آن دوره اتفاق افتاد، افزود: بنده معتقد به تحول هستم و در هر مسئولیتی که بودم این نگاه حکم فرما بود؛ مثلاً در زمانی که در نیروی هوایی سپاه حضور داشتم نگاه بنده به این نیرو تحولی بود و در آن زمان از دانش و علم دانشگاه ها را در آن جا استفاده کردم که نتیجه آن امروز جزو 5 قدرت برتر موشکی شدیم. یا در ایجاد شهرهای زیر زمینی موشک ها که کار سختی بود در زمان بنده اتفاق افتاد که نتیجه آن را در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم که از تک تک نقاط کشور از جنوب تا شمال موشک هایی شلیک شد که این توسعه تا به امروز توسط افراد دیگر ادامه پیدا کرده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور در نیروز انتظامی، گفت: تحول را می توان در این نیرو مشاهده کرد. در زمانی که حضور داشتنم توانستم  پلیس را ساماندهی کنم تا راحت در دسترس مردم قرار بگیرد و همچنین نظارت بر پلیس اتفاق افتاد که این باعث کارآمدی نیروی انتظامی کشور شد.

46قالیباف با اشاره به حضور 12 ساله در شهرداری تهران، تصریح کرد: قریب به نصف زیرساخت های شهر تهران در این 12 سال حضور بنده اتفاق افتاد به اندازه مجموع زیر ساخت های ایجاد شده در سال های گذشته بوده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مردمی سازی شعار نیست و حقیقت و واقعیت است، گفت:حرف ما در مجلس این بود که اقتصاد با رویکرد اقتصاد مردمی پویا و مقاوم می شود.

قالیباف با بیان اینکه شعارش در انتخابات «خدمت و پیشرفت» است، گفت: البته این فقط شعار نیست؛ سابقه ام نشان می دهد که هر آن چه وعده دادم را عمل کردم.

وی در توضیح علت نام گذاری این شعار گفت: ما در حوزه اقتصادی مشکلات داریم و باید کارهای کوتاه مدت برای مردم انجام دهیم. مشکلات جدی در حوزه معیشتی، آب رسانی و سلامت است و برخی از مردم قدرت خرید کالاها را ندارند و باید تحت عنوان «خدمت» این موضوعات را دنبال کرده تا مردم به آسایش نسبی برسند به خصوص آن هایی که در فقر مطلق به سر می برند.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید برخی از مشکلات ریشه ای حل شود، گفت: کی قرار است تورم و گرانی و نوسانات و عدم ثبات در اقتصاد حل شود؟ حل این موارد با رسیدن به پیشرفت است که برای آن به دنبال سرمایه گذاری و تولید ثروت هستیم؛ بپذیریم در یک دهه گذشته متوسط سالانه رشد اقتصادی یک درصد بوده است؛ لذا باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم که آن وقت قادر به توجه به این مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: اگر تولید ثروت و رشد اقتصادی با عدالت و توام نباشد، ممکن است دوباره مشکلات سخت تری را درست کند لذا شعارمان «دولت خدمت و پیشرفت» با محوریت برنامه هفتم پیشرفت کشور است.

قالیباف در آسیب شناسی از روابط بین قوا گفت: در قانون اساسی تفکیک قوا آمده و بند 7 اصل 110 قانون اساسی به هماهنگی بین قوا اشاره دارد. پس هماهنگی و نشست ها در سطح سران قوا ضروری است که این نشست ها در سال های اخیر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تعامل بین قوا گفت: قانون را مجلس می‌نویسد و اجرا با دولت است، در قوه قضاییه نیز نظارت بر اجرا با سازمان بازرسی کل کشور است. هماهنگی سران قوا فرصتی برای درک متقابل بین مسائل ایجاد می کند.

وی گفت: اگر کار با هماهنگی و همدلی انجام نشود هم افزایی لازم به وجود نمی آید در نتیجه مدیران خیلی نمی توانند خلاقیت لازم را داشته باشند و برخی مدیران شجاعت خود را از دست می دهند. البته باید تعامل در کنار رعایت تفکیک قوا باشد تا مردم به عنوان ذی نفع نهایی منفعت نهایی را ببرند.
 
قالیباف درباره علت کندی در نظام دیوان سالاری گفت: هر مجموعه و سازمان و در کلان آن، دولت را نمی‌توان شعاری اداره کرد؛ 45 سال از انقلاب اسلامی گذشته و من کارنامه ای دارم و اگر مردم من را قضاوت می کنند می پرسند در پلیس و شهرداری چه چیزی تحویل دادی؛ پس وقتی شعارم را «خدمت و پیشرفت» می گویم، باید بلافاصله کارنامه ام را ارائه کنم. پس اگر شعار می‌دهیم باید کارنامه را هم ارائه کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ما در کشورمان سه قوه نداریم و چهار قوه یعنی دیوان سالاری داریم، توضیح داد: در داخل سیستم قانون به درستی اجرا نمی شود، چون قوه دیوان سالاری بر سه قوه دیگر سوار است؛ در نتیجه برنامه خوب نوشته و تصمیم خوب می گیریم اما خروجی ندارد و این به معنای شعار دادن و برنامه دادن و کار نکردن است.

قالیباف ادامه داد: دیگر سیستم سلسله مراتبی جوابگو نیست و باید سیستم ها شبکه ای و هوشمند باشند و همه در سامانه ها شکل گیرد؛ در شهرداری تهران بیش از 200 سامانه داشتیم و دیگر 8 ساعت کار نیست و مردم 24 ساعته خدمات می‌گیرند که نتیجه آن شفافیت است.

وی افزود: اگر احساس کردیم در اتاق ها نشسته و شایسته گزینی و شایسته پروری نکنیم، تحول رخ نمی دهد. باید هنر داشته و از تخصص و علم و دنیای جدید استفاده کنیم. در این صورت با کاهش هزینه ها و افزایش کارایی و شفافیت، فساد کمتر می شود.
 
قالیباف با بیان اینکه 85 درصد اقتصاد دولتی است که منافع خود را دنبال می کند، گفت: وقتی مبارزه با فساد رخ می دهد که دیوان سالاری و تعارض منافع نباشد و در این صورت همه چیز شفاف می‌شود؛ لذا بزرگ‌ترین فساد در کشور ناکارآمدی است و دیوان سالاری و فساد و ضعف در اقتصاد در این جا رخ می دهد.

وی تاکید کرد: ما که خودمان را در معرض رای می گذاریم، مردم گذشته و کارنامه ما را نگاه کنند؛ ممکن است سخنرانی و طرح خوب بدهیم اما آیا در 45 سال گذشته برنامه خود را اجرا کردیم که مردم براساس آن ارزیابی کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هوشمند سازی مهمترین بخشی است که از گلوگاههای فساد جلوگیری می کند، گفت: در انتخابات ها به مردمی عزیزی که کمک می کنند قول می دهم‌ که اگر تلاشی کردید که مسئولیت گذاشتید من در این مسئولیت کار را درست انجام دهم قول سمت به کسانی که با من بودند نمی دهم.

قالیباف تاکید کرد: من خیلی وقت ها در شهرداری افرادی بودند که شاید از نظر گرایش سیاسی با من نبودند آنها را به کار گرفتم. بنده ای  که 20ساله فرمانده تیپ شدم چطور می توانم فرصت را از جوان متبکر و خلاق بگیرم و از آنها استفاده نکنم. ارث نیست که سهیمه بدهیم.

وی افزود: بدون مشورت و خرد جمعی تصمیمی نمی گیریم و این نگاه را دنبال می کنم. کشور در شرایطی است و حادثه تلخی پیش آمد. اولویت‌مان این است که در اداره دولت شوک به مجموعه وارد نکنم و اگر قرار است اصلاحات انجام شود، مبنای ما کارامدی است و اگر کارآمد بودند کار را با آنها ادامه می دهیم.

قالیباف ادامه داد: در هیچ جا در مدیریت من ندیدید که خودم را به مردم پاسخگو ندانم. بدون شک پاسخگوی وعده هایم خواهم بود. مطالبه من از رسانه ملی  و رسانه ها این است که من را رصد کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان بیان داشت: با شهید رئیسی رفیق بودم. از قبل ار انقلاب سال 56باهم‌اشنا و رفیق شدیم و این دوستی و‌رفاقت تا لحظه شهادت بود. در دهه 90همکار نزدیک شدیم و شهید رئیسی خستگی ناپذیری، تلاش،  پرکاری و روحیه باز و مردی تراز کارگزار انقلاب اسلامی بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راه اندازی کمپین هفته وحدت توسط حامیان جلیلی و قالیباف
کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است
اسپالتی: گل دوم سوئیس اعتماد به نفس ما را نابود کرد!
اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد
ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ
واکنش پورمحمدی به اعلام نتایج انتخابات
قدردانی مخبر از حضور مردم ایران در انتخابات
نشست مشترک رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی، قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده
صداوسیما بعد از سال‌ها مناظره ۲ نفره برگزار می‌کند
مسکو: مجبوریم به پهپادهای آمریکا بر فراز دریای سیاه پاسخ دهیم
مشخص شدن زمان پخش مناظره‌های ۲ نفره نامزدها
رشد مشارکت مردم استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری
جلیلی: به روستاها بروید و صدای ما را به آنها برسانید
تشکر سردار منتظرالمهدی از نامزدهای انتخابات برای ادای احترام به «شهدای جمهور پلیس»
دختر پاراکماندار ایران نایب قهرمان شد
سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد
افتتاح نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ +عکس
تجمع خانواده اسرا در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
بازی فاجعه‌آمیز ایتالیا و باخت نیمه اول به سوئیس
باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top