تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/03/22 - 16:53
کد خبر: 507471

ثبت‌نام صدور پروانه مواکب‌ اربعین آغاز شد

ثبت‌نام صدور پروانه مواکب‌ اربعین آغاز شد

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی از آغاز ثبت نام صدور پروانه موکب‌داری برای اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجید نامجو، دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی اعلام کرد: علاقه‌مندان به برپایی موکب و مسئولان مواکبی که سال‌های گذشته پروانه موکب‌داری دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org/login، نسبت به درخواست صدور پروانه جدید یا تمدید پروانه خود برای اربعین حسینی امسال اقدام کنند.

وی افزود: با همت خیران، هیئت‌های مذهبی و خادمان موکب‌ها در سراسر کشور، برنامه‌ریزی شده است تا با استعداد بیش از سه هزار موکب، خدمات اسکان و تغذیه به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای از مرزها صورت گرفته و نیازسنجی‌های لازم انجام شده است، تاکید کرد: خدمات دهی برای زائران براساس برنامه زمانبندی که ستاد مرکزی اربعین حسینی ابلاغ خواهد کرد، اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تفاهمی که با مسئولان عراقی به امضا رسیده است، عملیات ارسال تجهیزات و اقلام موکب‌ها از ۲۵ محرم آغاز و تا پنجم صفر از مرزهای شلمچه و مهران و در صورت نیاز مرز خسروی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بعد از این تاریخ اگر نیاز به ارسال بود، همچون سال گذشته از طریق مرز سومار عملیات ارسال اقلام و تجهیزات موکب‌ها صورت خواهد گرفت. به این منظور ۱۰ قرارگاه در داخل و خارج کشور فعال خواهند شد که از این تعداد چهار قرارگاه نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در عراق و شش قرارگاه در ایران قرار دارند.

وی گفت: از شش قرارگاه داخل کشور پنج قرارگاه در استان‌ها و مرزهای خروجی شامل خوزستان (مرز چزابه و شلمچه)، ایلام (مرز مهران)، کرمانشاه (مرز خسروی)، کردستان (مرز باشماق) و آذربایجان غربی (مرز تمرچین) و یک قرارگاه ویژه زائران خارجی در مرز ورودی سیستان و بلوچستان (مرز میرجاوه و ریمدان) فعال خواهند شد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا، تأمین آب و یخ و اسکان، اولویت اصلی کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی است.

نامجو گفت: توصیه اکید ما به مواکب این است که با توجه به گرمای هوا، برای تهیه تجهیزات تهویه مطبوع و لوازم سرمایشی و تأمین آب و یخ برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top